روابط عمومیموفقیت

پیشنهاداتی برای تعامل و برخورد مناسب با افراد بدبین

این افراد احساس می کنند چیزی که می بینند با آن چیزی که در پشت صحنه وجود دارد تفاوت دارد. این رفتار از یک احساس مثبت منشا نمی گیرد. گاهی انسان بدی می کند اما اگر درونش خوبی باشد این به عنوان بدبینی تلقی نمی شود. در واقع به خوبی که بد تفسیر شود بدبینی می گوییم.
هیچ چیز مانند بدبینی در خراب کردن یک رابطه قدرتمند نیست، بدبینی خالق تشویش و استرس، عصبانیت ، تنفر و ترس است. هیچ فرد بدبینی نمی تواند به روشنی فکر کند و تصمیم بگیرد، به همه تلاش های مثبت خود و دیگران است، این افراد همچنین همه پیشنهادات و تصمیمات همکاران خود را اشتباه می دانند و با دلایل ظاهرا منطقی چنان آنان را بررسی می کنند که مجبور به رد آن می شوند.


راهکارهای تعامل موثر با افراد بدبین

رفتار با افراد بدبین
در برخورد با افراد بدبین برای تعامل بهتر، پیشنهاد های زیر ارائه می گردد:پیشنهاد اول قبل از هر چیز و در صورت امکان، افراد بدبین را از زندگی خود حذف کنید! افراد بدبین باعث از دست رفتن انرژی شما هستند. این گونه افراد خواسته و یا ناخواسته از نظر روحی به شما آسیب خواهند رساند. تماس خود را با آنها کم کنید.

پیشنهاد دوم

به آنچه که درون شما میگذرد توجه کنید، برای این منظور یعنی وقتی درگیر احساسات و اندیشه های خود در مقابل افراد بدبین شدید، سریع روی تنفس خود تمرکز کنید.

بهتر است از بحث با افراد بدبین خودداری کنید. چرا که چنین بحث هایی فاقد ارزش مقام انسانی هستند. اگر لازم است که به بحث بپردازید تا زمانی که خود و سایرین آرام شدید صبر کنید.

پیشنهاد سوم

از پرداختن به موضوع های ناراحت کننده و بحث برانگیز خودداری کنید، از مشکلات و درگیری های زندگی خود نزد افراد منفی و افراد بدبین صحبتی نکنید. این درست نیست که شما داستان زندگیتان را برای هرکسی که گوش می کند تعریف می کنید.

پیشنهاد چهارم

برخورد با افراد بدبین

از خودتان بپرسید آیا واقعا مهم است که حق با من باشد؟ گاهی اوقات ما از نقطه نظر و عقاید خود در مقابل افراد بدبین به شدت دفاع می کنیم. اگر زمانی خود را در حال بحث بر سر درستی و حقانیت حرف و یا نظر خود یافتید از خود بپرسید، آیا واقعا مهم است که حق با من باشد یا نه  ؟

پیشنهاد پنجم

گاهی خود را به جای طرف مقابل بگذارید. این کار باعث می شود تا شما نگاهی دوباره و تازه ای به موضوع بیاندازید و عاقلانه رفتار کنید. حتی ممکن است این نوع تفکر موجب دلسوزی شما در مقابل افراد بدبین شده و خشم و نفرتتان از بین برود.

پیشنهاد ششم

تا جایی که امکان دارد از بحث کردن پرهیز کنید. افراد بدبین به هر وسیله ای می خواهند از خود دفاع کنند. در چنین شرایطی خوب می دانید که تعقل، خرد و قوه  تشخیص فرد از کار افتاده است، بهتر است از بحث با افراد بدبینخودداری کنید. چرا که چنین بحث هایی فاقد ارزش مقام انسانی هستند. اگر لازم است که به بحث بپردازید تا زمانی که خود و سایرین آرام شدید صبر کنید.

پیشنهاد هفتم

صبوری کنید، بهتر است مدتی به خود وقت دهید تا آرام شوید، شما می توانید آن کار یا حرکت احساسی را انجام دهید  اما با تفکر و اندیشه نه از سر خشم و احساسات و … . برای مثال اگر قصد دارید هنگام خشم و هیجان خود در برابر افراد بدبین، نامه تند و توهین آمیزی به شخصی بنویسید، اشکالی ندارد بنویسید اما آن را نفرستید، صبر کنید تا آرام شوید.

برگرفته از کتاب : استراتژی رفتار با افراد دشوار- تألیف دکتر میرمهرداد پیدایی و احمد رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا