سبک زندگیمد و زیبایی

موهای سالمی خواهید داشت، اگر ….

یکی از نشانه های زیبایی داشتن موهای سالم و زیباست. حفظ زیبایی موها وابسته به نحوه نگهداری شما از موهایتان دارد. در ادامه این بحث به شما خواهیم گفت، چطور موهای زیبایی داشته باشید.


شانه زدن بیش از حد ممنوع

شانه زدن موها مورد نیاز است اما برس کشیدن بیش از حد موها می تواند باعث شکستگی انتهای مو شده و با گذشت زمان ، حتی می تواند منجر به ریزش مو شود.

گرمای بیش از حد

هرچه بیشتر موهای خود را گرم کنید، آسیب بیشتری می بینند. خشک کردن طبیعی مو در هوای آزاد سلامت آن را حفظ می کند.  

در غیر این صورت اگر برای خشک شدن موها عجله دارید، سشوار را بر روی کمترین درجه حرارت تنظیم کنید و دورتر از موها نگه دارید.

استفاده از شامپو به میزان کافی

شستشوی موها

ممکن است موهای شما نیازی به شستشوی روزانه (یا حتی یک روز در میان) نداشته باشد. اما هنگام شستشو استفاده از شامپو به میزان کافی از تجمع چربی جلوگیری می کند. باقی ماندن چربی روی پوست سر می تواند باعث شوره سر و دیگر مشکلات پوستی شود.

استفاده بیش از حد از شامپو

وقتی صحبت از شامپو به میان می آید ، استفاده کمی از آن هم می تواند موهای شما را تمیز کند. به جای کف کردن بیشتر بهتر است با آرامش کف سر خود را ماساژ دهید.

برس زدن موهای خیس

 رطوبت موها را ضعیف می کند، بنابراین هنگام برس زدن موهای خیس احتیاط را رعایت کنید. برای رفع گره های مو بعد از شستشو، به جای کشیدن موهای خود با برس، از شانه های با دندانه پهن استفاده کنید.

موهای خیس را اتو نکنید!

اتو کردن موها

تماس اتو با موهای خیس می تواند باعث تبخیر رطوبت موها شده و آن را وز کند. پس  قبل از استفاده از یک ابزار حالت دهنده داغ مثل اتو ، موهای خود را کاملاً خشک کنید. همچنین بهتر است این وسایل ها را در کمترین دما و با حرارت پایین مورد استفاده قرار دهید. استفاده از  یک اسپری محافظ حرارتی نیز می تواند در حفظ سلامت موها موثر باشد.

با حوله خشک کنید

بعد از شستشو موهای خود را به آرامی در یک حوله بپیچید (بهترین حالت خشک کردن هوا). اما مالیدن حوله به تار موها می تواند به آنها آسیب رساند.

بافتن مو ممنوع!

بافتن موها یا اکستنشن به خصوص برای مدت طولانی را رها کنید. این کار می تواند باعث شکنندگی و آسیب شدید موهاشود. حتی بافت های ساده یا دم اسبی نیز نباید محکم باشد، چرا که تارهای مو تکه تکه میشود و آسیب می بیند.

مواد شیمیایی را دور بریزید

همه مواد شیمیایی که برای فر کردن، صاف کردن و رنگ کردن موها استفاده می شود، سلامت موها را به خطر می اندازد. این مواد باعث شکنندگی موها میشود و حتی ممکن است پوست سر را بسوزاند.

در معرض آفتاب نباشید!

تابش نور (در همه فصول) می تواند موهای شما را خشک کرده و باعث شکستگی آنها شود. پس حتما مو ها و پوست سر خود را در برابر آفتاب بپوشانید و از آنها محافظت کنید.

استخر بدون کلاه هرگز !!!

کلر موجود در آب استخر به شدت برای موها مضر است. کلر رطوبت موها را از بین برده و آن را شکننده می کند. برای محافظت از موها حتما از کلاه های مخصوص استخر استفاده کنید. اگر نمی خواهید از کلاه استفاده کنید، بلافاصله بعد از شنا موهای خود را آبکشی کنید و از شامپو استفاده کنید.

موهای خود را کوتاه کنید.

شاید به نظر عجیب برسد، اما اگر می خواهید موهای بلند و سالم داشته باشید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که موهای خود را کوتاه کنید. این کار به موهای شما کمک می کند، تا سالم تر به نظر برسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا