بارداریروابط زناشوییسلامت خانواده

بهترین قرص ضد بارداری بدون عوارض + 12 قرص جلوگیری از بارداری

قرص ضد بارداری به گروهی از داروهای خوراکی اطلاق می شود که کاربرد آنها جلوگیری از بارداری های ناخواسته می باشد.این داروها از پرکاربردترین داروها به شمار می رود زیرا یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های پیشگیری از بارداری می باشد. یک بسته قرص ضد بارداری معمولا شامل 21 عدد قرص بوده ولی برخی از آنها شامل 24 یا 28 قرص است که در واقع در آنها 21 قرص فعال و مابقی نافعال است. محتوای قرص های ضدبارداری هورمون است که از این طریق تخمک گذاری و لانه گزینه تخمک در رحم همچنین انتقال تخمک بارورشده به لوله های رحمی جلوگیری به عمل می آورد به علاوه این دارو با ضخیم کردن لوله های رحمی از ورود اسپرم به آنها جلوگیری به عمل می آورد. این دارو تنها شما را در برابر بارداری های ناخواسته محافظت می کند و تاثیری در ابتلا به بیماری های آمیزشی نخواهد داشت.
در این مطلب از مجله پزشیکی بیچشک به معرفی بهترین قرص ضد بارداری بدون عوارض، بهترین قرص جلوگیری از بارداری، قرص ضد بارداری خارجی خوب، “تفاوت قرص ال دی و سیپروترون کامپاند”، بهترین قرص ضد بارداری خارجی و … خواهیم پرداخت.

قرص ال دی

بهترین قرص ضد بارداری
قرص ال دی یکی از متداول ترین قرص ضد بارداری برای پیشگیری از بارداری به شمار می رود که مصرف آن بی عوارض نخواهد بود اما مزایای این قرص بیشتر از معایب آن است.قرص ال دی حاوی هورمون هایی است که از تخمک گذاری و لانه گزینی تخمک بارور شده همچنین ورود اسپرم به داخل رحم ( با ضخیم کردن دیواره مخاطی رحم) جلوگیری به عمل می آورد.از کاربرد های این قرص می توانیم به پیشگیری از بارداری های ناخواسته، قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری و تغییر تاریخ قاعدگی اشاره کنیم.
به علت عوارض گوارشی پس از مصرف دارو، توصیه می شود، این قرص را شب ها مصرف کرده و از مصرف آن با معده خالی پرهیز نمایید. از عوارض این دارو می توانیم به تهوع، استفراغ، سردرد، حساس شدن پستان‌ها، سرگیجه، احتباس مایعات در بدن و خونریزی‌های نامنظم اشاره کنیم.

نحوه مصرف قرص ال دی

یک بسته این دارو حاوی 21 عدد قرص می باشد و رعایت  نظم در مصرف این دارو از اهمیت بالایی دارد. یعنی لازم است هر روز در ساعت مشخصی از روز به مصرف این دارو بپردازید.برای مصرف این قرص با هدف پیشگیری از بارداری لازم است مصرف آن را از روز 3 تا 5 قاعدگی شروع کرده و هر روز یک عدد از آن را میل کنید پس از اتمام دارو یک هفته تاخیر انداخته و در روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع نمایید.

همچنین برای مصرف این قرص ضد بارداری  پیشگیری از بارداری اورژانسی، باید در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی 4 عدد از این قرص را بخورید و 12 ساعت بعد 4 عدد دیگر.

قرص یاسمین از انواع قرص های کنترل بارداری است که با تغییر در پوشش رحم و دهانه ی رحم ونیز ممانعت از تخمک گذاری مانع بارداری می شود.

قرص اچ دی

قرص اچ دی یکی دیگر از قرص های ضدبارداری پرکاربرد است که به علت عوارض بیشتر قابلیت استفاده طولانی مدت را ندارد. این دارو در مقایسه با قرص ال دی از میزان دوز هورمونی بیشتری برخوردار است و در نوع هورمون تفاوتی ندارد.

این دارو نیز از تخمک گذاری و انتقال تخمک بارور شده به داخل رحم جلوگیری نموده و با افزایش مخاط دیواره ی رحم از ورود اسپرم به داخل آن پیشگیری می نماید از همین روی علاوه بر کاربرد پیشگیری از بارداری به عنوان قرص اورژانسی بارداری نیز کاربرد دارد.

از عوارض قرص اچ می توانیم به افزایش فشار خون، پرمویی، حالت تهوع، حساس شدن پستان ها،سردرد و سرگیجه اشاره کنیم.

نحوه مصرف قرص اچ دی

رعایت نظم دارویی در مصرف قرص اچ دی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در غیر این صورت ممکن است در پیشگیری از بارداری های ناخواسته با شکست مواجه شوید.

هر بسته این دارو شامل 21 عدد قرص می باشد که لازم است مصرف آن را از روز 3 الی 5 قاعدگی شروع نمایید و تا اتمام بسته روزی یک عدد مصرف نمایید پس از اتمام بسته یک هفته تاخیر ایجاد کنید و در روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع کنید.

برای مصرف این قرص با هدف پیشگیری اورژانسی لازم است در اولین ساعات ( تا 3 روز بعد از رابطه جنسی امکان مصرف وجود دارد ولی هر چقدر روزد تر مصرف را شروع کنید نتیجه بهتری می گیرید.) پس از برقراری رابطه جنسی 2 عدد از این قرص را مصرف نموده و 12 ساعت بعد 2 قرص بعدی.

قرص روکین

قرص روکین (Rokin) حاوی هورمون‌های استروژن و پروژسترون است که با ممانعت از آزاد سازی تخمک در طول قاعدگی از بارداری های ناخواسته پیشگیری می نماید ولی تاثیری در افزایش وزن ندارد.

این قرص ضد بارداری نسبت به سایرین در کاهش علائم قبل از شروع قاعدگی مانند درد قبل از قاعدگی، تغییرات اشتها و اضطراب موثرتر از سایر داروها می باشد اما دارای عوارض جانبی بسیاری است که از جمله ی آنها می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

    • حالت تهوع و استفراغ
    • سردرد
    • نفخ
    • حساس شدن نوک پستان
    • ورم مچ پا
    • تغییر وزن
    • بی نظمی در دوره‌های عادت ماهیانه
    • افزایش فشار خون
    • تغییرات غیر طبیعی در خونریزی واژن
    • افزایش میزان پتاسیم خون (ضعف ماهیچه، کاهش ضربان قلب)
    • تنگی نفس ناگهانی
    • درد قفسه سینه
    • عرق کردن غیر طبیعی
    • سرگیجه
    • سرفه خونی
    • بی حس شدن دست و پا
    • ضعف بدن

تغییر دید ناگهانی

  • لکنت زبان

نحوه مصرف قرص روکین

برای شروع مصرف این قرص ضد بارداری لازم است حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایید، در حالت معمول لازم است مصرف این قرص را از روز اول قاعدگی (24 ساعت اول) شروع نمایید و 21 روز مصرف آن را ادامه دهید پس از اتمام بسته قرص یک هفته تاخیر ایجاد کرده و در  روز هشتم مصرف بسته جدید را شروع کنید. مصرف منظم این دارو بسیار حائز اهمیت است و لازم است بین مصرف هر قرص با قرص بعد بیشتر از 24 ساعت وقفه نباشد.

قرص روکین بهتره یا ال دی

در مورد این که قرص روکین بهتره یا ال دی باید گفت که بسته به هر شخصی متفاوت است و شما باید علائم و عوارض پس از مصرف هر قرص را در بدن خود در نظر داشته باشید تا بتوانید نتیجه بگیرد که کدام قرص برای شما بهتر است و همراه با عوارض کمتری می باشد.

وگرنه در اصل ماهیت این قرص ها که همگی برای جلوگیری و پیشگیری از بارداری می باشند.

قرص سیپروترون کامپاند

سیپروترون کامپاند (Cyproterone Compound) یا دیان یکی دیگر از انواع قرص ضد بارداری است که به عنوان داروی درمان آکنه و پرمویی نیز بسیار پرکاربرد است.

مصرف این قرص ضد بارداری همانند سایر داروها همراه با حالت تهوع و سردرد است از همین روی بهتر است مصرف آن را به آخر شب ها موکول کنید و از مصرف آن با معده خالی پرهیز نمایید.از کاربرد این دارو می توانیم به این موارد اشاره کنیم.

  • درمان آکنه های مقاوم به آنتی بیوتیک در زنان
  • جلوگیری از بارداری های ناخواسته
  • درمان‌ پرمویی وابسته‌ به‌ آندروژن‌ در خانم‌ها
  • درمان آکنه در مردان ( این دارو با کاهش اسپرم ها در زمان مصرف مردان را عقیم می کند اما پس از قطع مصرف آن، تولید اسپرم به حالت اولیه باز می گردد.)

از مهمترین عوارض این دارو می توانیم به تهوع، استفراغ، سردرد، درد و سفتی سینه ها، افزایش فشار خون، اختلال در عملکرد کبد، کاهش حجم خون‌ قاعدگی، بثورات جلدی، کم خونی، افسردگی و خستگی اشاره کنیم.

ار این دارو در پیشگیری از بارداری موثر است اما مصرف آن تنها به این هدف پیشنهاد نمی شود بلکه استفاده از این قرص برای زنانی توصیه می‌شود كه به درمان بیماری‌های پوستی وابسته به آندروژن نیاز دارند.

نحوه مصرف سیپروترون کامپاند

میزان مصرف این قرص ضد بارداری وابسته به نوع مشکل شما می باشد از همین روی لازم است قبل از مصرف آن با پزشک معالج خود مشورت نمایید. اما در حالت کلی نحوه مصرف این دارو برای درمان آکنه و پرمویی و یا پیشگیری از بارداری به این شرح است که باید مصرف آن را از روز 5 قاعدگی شروع نمایید و تا 21 روز پس از آن ادامه دهید پس از اتمام بسته یک هفته وقفه ایجاد کرده و سپس مصرف بسته جدید را شروع کنید.

نکته : در صورت وقفه در قاعدگی احتمال بارداری میرود پس باید تا رفع این احتمال از مصرف این دارو خودداری کنید .

در صورتی که مصرف یک قرص را فراموش کردید باید به محض به یاد آوردن مصرف کنید و اگر از زمان مصرف دارو 12 ساعت گذشته باشد باید مصرف آن نوبت فراموش شود و در ادامه ضمن مصرف قرص به روال عادی از سایر روش های پیشگیری از بارداری نیز استفاده نمایید.

تفاوت قرص ال دی و سیپروترون کامپاند

در مورد تفاوت قرص ال دی و سیپروترون کامپاند باید بگوییم که هریک از اینها عوارض مخصوص به خودشون رو دارند مثل پرمویی، بی اشتهایی، عصبی شدن و … که ممکن است در برخی دیده شود و در برخی هیچ یک از این عوارض مشاهده نشود.

اما به صورت کلی برای درمان پرمویی و بیماری هایی مثل کیست تخمدان سیپروترون بیشتر تجویز می شود و قوی تر است. اما اگر فقط به منظور جلوگیری از بارداری می خواهید مصرف کنید بهتر است قرص ضد بارداری خارجی خوب استفاده نمایید که عوارض کمتری هم دارد.

قرص لاینسترنول

قرص لاینسترنول
قرص لاینسترنول به عنوان قرص ضد بارداری در دوران شیردهی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید این دارو تنها زمانی کاربرد دارد که تغذیه نوزاد به وسیله شیر مادر باشد یعنی اگر مادری نوزاد خود را با شیرخشک تغذیه کند اثر بخشی این دارو کاهش یافته و احتمال بارداری مجدد وجود دارد.از عوارض این دارو در کوتاه مدت می توان به سردرد و تاری دید و در بلند مدت به کیست تخمدان، احتمال بارداری خارج از رحم، خونریزی های شدید و حساسیت پستان ها اشاره کرد.در صورت دارا بودن سابقه خونریزی‌های غیرطبیعی رحمی، مشکلات کبدی و یا سابقه ابتلا به سرطان پستان باید از مصرف این دارو خودداری کنید.

نحوه مصرف قرص لاینسترنول

تجویز این دارو باید توسط کارکنان تعلیم دیده بهداشتی باشد و زمان و دوز مصرف این بسیار حائز اهمیت است بگونه ای که این دارو در زمان معین و همراه با شیردهی مورد استفاده قرار گیرد احتمالاً تا 99% موفق خواهد بود.هر بسته این قرص ضد بارداری شامل 28 عدد می باشد که لازم است هر شب یک عدد از آن را مصرف کنید همچنین دقت داشته باشید بین مصرف بسته ها نباید وقفه ایجاد کنید.

اگر قبل از مصرف این دارو از سایر قرص های پیشگیری استفاده کرده اید، می توانید مصرف این قرص را شروع کرده و نیاز به استفاده کاندوم نخواهد بود اما اگر تا قبل از این از سایر روش های پیشگیری مثل کاندوم و IUD استفاده می کردید لازم است از روز اول تا 5 قاعدگی مصرف این دارو را شروع کرده و تا یک هفته همزمان با مصرف قرص لاینسترنول از کاندوم نیز استفاده کنید.

توجه : در صورت فراموش کردن مصرف این قرص به مدت چند ساعت باید به محض به خاطر آوردن آن را مصرف کنید و تا دو روز همراه با قرص از روش های کمکی مثل کاندوم استفاده کنید ولی اگر مصرف دو قرص فراموش شده باید به محض یادآوری آن را  یکجا مصرف کنید و بقیه قرص ها را به روال عادی روزی یک عدد بخورید ولی لازم است تا هفت روز از روش های کمکی مثل کاندوم استفاده نمایید.

قرص لوونورژسترول

قرص لوونورژسترول (Levonorgestrel) یا  LNG در واقع قرص اورژانسی پیشگیری از بارداری است، این قرص با افزایش چسبندگی مخاط گردنه ی رحم و ایجاد تغییر در آندومتر (داخلی‌ترین لایه‌ی رحم) مانع باروری و لانه گزینی می‌گردد.استفاده از این قرص زمانی کاربرد دارد که شما ناخواسته در برابر باردار شدن قرار گرفته اید نه اینکه هر بار به رابطه بپردازید و بعد از آن از این دارو استفاده کنید.زیرا این دارو عوارض خطرناکی دارد. برخی از عوارض این دارو شامل قاعدگی نامنظم، تهوع و استفراغ، سردرد، احساس ناراحتی در پستان، افسردگی، اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن، اولیگومنوره و منوراژی می باشد.

نحوه مصرف قرص لوونورژسترول

این قرص ضد بارداری در دوز های 0.75 و 1.5تولید می شود اگر در فاصله ی حداکثر 5 روز از برقراری رابطه جنسی مشکوک تان قرار دارید، می توانید از این دارو استفاده کنید. نحوه مصرف آن به این شکل است که اگر دوز 0.75 میلی گرمی آن را مصرف کنید باید 2 عدد از آن را بخورید و 12 ساعت بعد یک عدد دیگر، ولی اگر از دوز 1.5 آن استفاده می کنید تا مصرف یک عدد از آن کفایت می کند.

قرص یاز

قرص ضد بارداری یاز
این قرص ضد بارداری ترکیبی از دو نوع هورمون  است. این دارو به طور گسترده ای برای کنترل آکنه استفاده می شود با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که پروژستین مصنوعی همچنین ممکن است احتمال لخته شدن خون را افزایش دهد. استفاده طولانی مدت از این دارو همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی و سایر مسائل مرتبط با قلب و عروق را نیز افزایش دهد. بسته این قرص شامل 21 عدد قرص فعال است.

نحوه مصرف یاز

مصرف این قرص ضد بارداری باید از روز اول قاعدگی شروع شود و بدون هیچ وقفه ای مصرف بسته دوم را شروع کنید. ( 7 عدد از قرص های یاز غیر فعالی است.)

قرص یاسمین

قرص یاسمین از انواع قرص های کنترل بارداری است که با تغییر در پوشش رحم و دهانه ی رحم ونیز ممانعت از تخمک گذاری مانع بارداری می شود.برخی از عوارض قرص یاسمین می تواند شامل تهوع، استفراغ،حساسیت پستان ها،تغییر خلق و خو، افزایش وزن، تغییر دوره قاعدگی و یا کاهش میل جنسی باشد.در ضمن اگر سیگار می کشید یا سن شما بیشتر از 35 سال است باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایید. این دارو می تواند شامل قرص های 28 عددی ( 21 قرص فعال و 7 قرص غیر فعال ) و یا 21 عددی باشد.

نحوه مصرف قرص یاسمین

بهتر است قبل از مصرف قرص یاسمین با پزشک خود مشورت نمایید و میزان مصرف آن را طبق دستورات روی جعبه انجام دهید. برای استفاده از این قرص ضد بارداری به منظور داروی پیشگیری از بارداری استفاده می شود برای شروع باید از روز اول قاعدگی این دارو را مصرف کنید تا 28 عدد قرص آن به اتمام برسد.بعد از آن مصرف بسته بعد را شروع کنید.مصرف قرص های سفید رنگ در پیشگیری از بارداری موثر نیست اما می تواند به جایگزینی استروژن بپردازد. جهت پیشگیری از عوارض این دارو بهتر است آن را بعد از وعده شام و یا قبل از خواب میل کنید اما می توانید در هر ساعت دیگری از این دارو استفاده نمایید.

قرص مارولون یا دزوسپتیو یا دایسینل

قرص مارولون یکی از انواع قرص های ضدبارداری است که دارای عوارض کمتری نسبت به سایر قرص ها می باشد.این دارو شامل 21 قرص است که رعایت نظم در خوردن آنها اهمیت بالایی دارد اما در صورتی که مصرف یک یا دو عدد از آنها را فراموش کردید نیاز به مصرف قرص اضافه نیست اما در صورتی که مصرف 3 عدد از این قرص ها را فراموش کردید به محض یادآوری دوز آخر را مصرف کنید ولی بهتر است همزمان از دیگر روش های پیشگیری از بارداری نیز استفاده کنید.

نحوه مصرف قرص مارولون

برای مصرف این قرص ضد بارداری باید شروع بسته از روز 5 قاعدگی باشد، و مصرف آن را 21 روز بعد ادامه دهید، بعد از این مدت 7 روز وقفه لازم است و سپس مصرف بسته بعدی، اگر زمان شروع مصرف دارو بعد از روز 5 بود باید تا ده روز همراه مصرف قرص از کاندوم نیز استفاده نمایید.

قرص بلارا یا چاریوا

قرص ضد بارداری بلارا یا چاریوا
این قرص ضد بارداری مشتق شده از پروژسترون طبیعی با خواص آنتی آندروژنیک  و دوز پایینی از اتینیل استرادیول است که میزان استروژن با قرص ال دی برابری می کند، اما در نوع و میزان پروژسترون متفاوت می باشد.این دارو از نظر افزایش وزن تاثیر بسیار کمتری نسبت به سایر دارو ها دارد. از مزیت های این دارو می توانیم به این موارد اشاره کنیم:
  • میزان اثر بخشی بسیار بالا
  • عدم افزایش وزن (حتی برای مصارف طولانی مدت)
  • کاهش دردهای پریود
  • کمترین تاثیر ممکن بر خلق و خو
  • عدم تاثیر منفی بر میل جنسی
  • بهبود وضعیت پوست و مو

مصرف این دارو ممکن است عوارض جانبی مانند لکه بینی، مشکلات گوارشی،بیماری عروقی، پوست و چشم و … را به همراه داشته باشد.

نحوه مصرف قرص بلارا یا چاریوا

هر بسته این قرص ها شامل 21 عدد قرص است که مصرف آن را باید از روز 1 قاعدگی شروع نمایید، و تا 21 روز بعد ادامه دهید سپس 7 روز وقفه نیاز است و بعد از آن مجدداً بسته جدید را شروع نمایید. در صورتی که قبلا نوع دیگری قرص ضد بارداری را دریافت کرده اید می توانید مصرف این قرص را شروع کنید. هرگز این دارو را نجویید. 2 تا 4 روز پس از قطع مصرف این دارو قاعدگی اتفاق می افتد.

قرص تری فازیک

قرص تری فازیک یا سه مرحله ای یکی دیگر از قرص های پیشگیری از بارداری است که به علت دارا بودن 3 هورمون در سه رنگ مختلف می باشد.تاثیر این قرص یک هفته پس از شروع اولین قرص می باشد و در این بین باید از سایر روش های پیشگیری استفاده نمود.از مزیت های این قرص می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • کاهش احتمال کیست خوش خیم و سرطان تخمدان
  • کاهش میزان غدد خوش خیم پستان
  • کاهش خونریزی قاعدگی
  • این قرص ها در کم خونی نیز بسیار تاثیرگذار می باشند.
  • کاهش دردهای دوران قاعدگی
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های التهابی لگن

نحوه مصرف قرص تری فازیک

قبل از شروع مصرف این دارو مراجعه به پزشک و مشورت با او الزامی است. این دارو همانند سایر قرص های ضدبارداری دارای 21 عدد قرص می باشد که روز نخست قاعدگی باید مصرف آن را شروع کرد تا 21 قرص به اتمام برسد سپس 7 روز وقفه نیاز می باشد و بعد از آن باید مصرف بسته جدید را شروع کنید، در صورتی که مصرف یک عدد از این قرص ها را فراموش کردید اگر کمتر از 12 ساعت گذشته یکی از آن را بخورید ولی اگر بیشتر از 12 ساعت زمان گذشته نیاز به استفاده از آن نیست و باید مابقی را همان روزی یک عدد مصرف کنید.

قرص کنتراسمین

بسته بندی قرص کنتراسمین شامل 21 عدد قرص فعال است. که از مزیت های آن می توانیم به درمان سندرم پیش از قاعدگی و کاهش موهای زائد و درمان آکنه اشاره کنیم.این دارو نباید در دوران شیردهی استفاده نمود.از عوارض احتمالی این دارو می توانیم به عوارض قلبی عروقی، بیماری های سنگ مثانه ،ترومبوز، عوارض گوارشی، تغییر در سیكل قاعدگی، ناباروری موقت بعد از قطع مصرف، ملاسما، تغییر در وزن و كاهش ترشح شیر اشاره کنیم.

نحوه مصرف کنتراسمین

این دارو نیز همانند سایر داروها باید از روز اول قاعدگی شروع شود و مصرف آن تا 21  روز ادامه دارد، پس از آن نیاز به دوره وقفه 7 روزه می باشد و سپس مصرف بسته جدید باید شروع شود.

قرص ضد بارداری خارجی خوب

از بهترین قرص های جلوگیری از بارداری خارجی می توان به یاسمین Yasmin و یاز Yaz اشاره نمود. این دو قرص ضد بارداری خارجی خوب در بازار هستند که حاوی قرص های ترکیبی می باشند.

هنگام استفاده از این قرص های ترکیبی پریودهای ماهانه درست در هر ماه اتفاق می افتد ولی هنگام استفاده از قرص های ضدبارداری فصلی ممکن است پریودها فقط 4 بار در سال باشد و یا به کل حذف شود.

‫120 دیدگاه ها

  1. سلام من بیشتر از یک سال هست که روکین مصرف میکنم و هربار پریودم کمتر میشه تا جایی که دیگه قطع میشه و فقط لکه بینی هست به نظر شما بهترین قرص ضد بارداری بدون عوارض چی هست و ایا من مصرف روکین و قطع کنم یا ادامه بدم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است حتما به یک پزشک مراجعه کنید. اما به صورت کلی بهتر است از قرص های ضدبارداری به مدت طولانی استفاده نشود و روش های دیگری مثل کاندوم را استفاده کنید.

      1. سلام مجدد
        ممنون از پاسخ گویی تون بله به دکتر هم مراجعه کردم و گفتن باید روش دیگه ای و جایگزین کنیم.

        1. سلام من یک مسافرت کاری برام پیش اومده وباید دوره پریودم رابه تاخیر بندازم. قرص روکین و قرص لویتود(کنتراسپتیو ال دی) رو تهیه کردم. نمیدونم کدوم رو مصرف کنم.

          1. سلام دوست عزیز
            برای تاخیر در پریود می توان در روز 5 تا 7 سیکل قاعدگی خودتان از قرص ال دی استفاده نمایید و خوردن آن را تا زمانی که می خواهید پریود نشوید ادامه دهید . زیرا به محض قطع قرص به فاصله چند روز بعد پریود خواهید شد.

        2. عزیزان من مادرم خانوم دکتر هستن ،مطب دارن .سه سال در خاور میانه مقام اول کسب کردن🥇♥️🇮🇷مامان ماهه😍بی ادبی به خانوم دکتر نباشه اما میدونم واسه اینکه تبلیغ نشه یا مسائل دیگه محدودیت‌هایی دارن،گوش کنید اگه هفته ای دو بار سه بار سکس و انزال درون واژن دارید بهترین برندی که بیشترین جوابدهی داره و کمترین عارضه،فقط یاسمین و یاز هست جون عزیزتون پیش خودتون نگه دارید هیچ عوارض جدی و خواصی نداره شاید سخت پیدا بشه ولی هنوز رو دستش نیامده مبادا این اورژانسی هارو مرتب مصرف کنید اونا مال یکی دو دفه اتفاقیست عوارض فراوان داره همتون آبجی هام هستین انشالله همیشه آغوشتون گرم باشه خانوم دکتر هم برقرار باشن که اینهمه وقت میزارن.به خداوند میسپارمتون عزیزانم.

          1. سلام یاسمین و یاز ک میگی اصلا پیدا نمیشه!بعد این دوتا چیه؟

  2. سلام منم روکین مصرف میکردم ولی صورتم خیلی جوش داشت و از وقتی روکین میخوردم کمتر شده بود میخام بدونم بهترین قرص جلوگیری از بارداری چی هست و ایا ممکنه کم شدن جوش صورتم بخاطر مصرف روکین باشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله ممکن است روکین در کم شدن جوش هم موثر باشد.

  3. سلام وقت بخیر قرص ضد بارداری خارجی خوب که باعث افزایش سایز سینه هم بشن چی هست میشه معرفی کنید؟ قرص های یاسمن یا دیان و یا مارولن خوبن به نظر شما؟
    من بعد بارداری سینه هام کوچیک شده و خیلی ناراحت هستم از این موضوع

    1. سلام دوست عزیز
      از قرص های ضدبارداری برای افزایش سایز سینه ها استفاده نکنید. هورمون های موجود در این قرص ها ممکن است باعث افزایش سایز سینه ها شود اما عوارض جانبی هم دارد.

      1. من این قرصو(سیپروترون کامپاند) دوماهه مصرف میکنم سینه هام خیلی بزرگ شدن چیکار کنم ب حالت اول برگرده قرصو قط کنم ب حالت اول برمیگرده؟

  4. سلام وقت بخیر من برای جلوگیری یه مدت قرص ال دی میخوردم اما بخاطر پرمویی قطع کردم و سیپروترون کامپاند رو شروع کردم میخاستم بدونم ال دی بهتره یا سیپروترون ؟ و تفاوت قرص ال دی و سیپروترون کامپاند چی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      قرص های ضدبارداری مثل ال دی و سیپروترون کامپاند هر کدام عوارضی دارند که ممکن است در یک نفر شدید باشد و بهتر است با مشاهده عوارض آن قرص مصرف نشود و قرص دیگری جایگزین شود. به صورت کلی عوارض قرص ها برای همه افراد یکی نیست ولی سیپروترون قوی تر از ال دی می باشد و برای پرموئی یا کیست هم موثرتر است.

  5. سلام من هرچی قرص پیشگیری هست امتحان کردم و به همشون یه حساسیتی داشتم یا پر اشتها شدم یا چاقی و پر مویی و عصبی شدن و … دیگه واقعا خسته شدم میشه یه قرص ضد بارداری خارجی خوب به من معرفی کنید که عوارض کمتری داشته باشه؟

    1. سلام دوست عزیز
      از قرص های ضد بارداری خارجی خوب می توان به قرص یاسمین Yasmin و یا قرص ضد بارداری یاز Yaz اشاره کرد.

        1. سلام دوست عزیز
          نمونه مشابه خارجی قرص های ال دی، معمولا در ایران بسیار کمیاب هستند و یا قیمت بالایی دارند. مثلاً برخی قرص یاسمین را آخرین بار ورقی 250 هزار تومان تهیه کرده بودند.

    2. یاسمین و یاز قوی ترین و کم عارضه ترین من مادرم متخصص زنان و مامایی هستن فقط توروخدا پیشت بمونه اینا با او ژانسی فرق داره مبادا اورژانسی مرتب مصرف کنی داغونم می‌کنه اون واسه اتفاقی پیش اومدنه،سخت پیدا میشه اما فقط برو دنبال یاسمین و یاز مابقی یا چاقی میاره یا پوستت خراب میکنن یا مو در میاری مثل آقایون.جای خواهرم گفتم بهت به کسانی که شیر نمیکنن این پیامو بهشون بده آغوش همگی گرم و پر فروغ باشه آبجی جونم.😜

  6. سلام من خیلی وقت پیش Levitude میخوردم اما بهم سازگار نبود و الان ال دی مصرف میکنم میشه بگین فرق قرص لویتود با ال دی چی هست و کدوم بهتره ؟
    البته من پریودم نامنظم بود و 4 ماه استفاده کردم .

    1. سلام دوست عزیز
      قرص های پیشگیری از بارداری معمولاً تفاوت زیادی با هم ندارند. بهتر است برای مصرف مداوم دوره مشخص قرص را به اتمام برسانید.

      1. سلام مجدد ممنون از پاسخ دهی
        من تصمیم گرفتم مصرف ال دی رو ادامه بدم فقط یه سوال دیگه داشتم که قرص ال دی خارجی بهتر است یا ایرانی ؟؟؟

        1. دوست عزیز هریک که عوارض کمتری برای شما ایجاد کند مناسب تر است.

  7. سلام من خیلی تحقیق کردم برای جلوگیری از بارداری بهم گفتن بهترین قرص ضد بارداری بدون عوارض قرص های خارجی هست که الان تو ایران پیدا نمیشه متاسفانه میخاستم بدونم نمونه مشابه ایرانی این قرص ها کدوم از همه بهتر هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر اینطور نمی باشد و قرص های ضد بارداری ایرانی نمونه مشابه خارجی هم هستند که عوارض کمی دارند مثل ال دی و …

    2. یاسمین یاز…جواب بیشترتون این دو قرصه،مدت کم،اثر بخشی فوق العاده،عوارض بسیار ناچیز،جوابدهی بهترین به جرعت میگم.فقط سخت گیر میاد .برای کسانی که از تجربه ی انزال در واژن خوششون میاد و عادت کردن،یاسمین و یاز بهترین گزینه هست مبادا اورژانسی اشتباه بگیرید اون برای اتفاقی رخ داده و مرتب مصرفش ضرر فراوان داره اما این دوتا کاملا بحثش جداست،بنده پسرم ۳۲ سالمه ولی اطلاعاتی از مادرمه ایشون فوق تخصص زنان و مامایی دارن و همچنین جراح هستن همین امیدوارم آغوش همگی گرم باشه واسه منم دعا کنید خانوم مورد علاقه پیدا بشه به خدا میسپارمتون.

      1. سلام دوست عزیز
        ممنون از همراهی شما و اشتراک اطلاعات مفید ❤️

  8. سلام ایا مصرف روکین باعث چاقی میشه؟ من روکین میخورم و شنیدم چاق میکنه منم میاخام که اضافه وزن بگیرم اخه خیلی لاغرم. میخاستم ببینم درسته و اینکه اگه میشه یه قرص ضد بارداری خارجی خوب به من معرفی کنید ممنون میشم

    1. سلام دوست عزیز
      قرص های ضدبارداری معمولاً به صورت مستقیم باعث چاقی نمی شوند و بیشتر اشتهای شما را افزایش می دهند.

  9. بهترین قرص جلوگیری از بارداری کدوم هست؟ قرص های زیادی توی بازار هست که ادم نمیدونه کدومو مصرف کنه اخه عوارضش کمتر باشه. من تخمدان pco هستم و صورتم خیلی جوش داشت که با یاسمین کامل رفع شده بود اما الان چند وقتی هست که یاسمین پیدا نمیشه دیگه

    1. سلام دوست عزیز
      برخی از قرص ها مثل لوسترین استروژن پایین تری دارند و عوارض کمتری هم دارند اما ممکن است برای علائم PCO زیاد موثر نباشند. پس بهتر است با پزشک خودتان در مورد مقدار استاندارد استروژن با توجه به سندروم تخمدان پلی کیستیک صحبت نمایید.

  10. سلام من لویتود مصرف میکردنم چن تا سوال داشتم درباره این قرص که ممنون میشم جواب بدین: فرق قرص لویتود با ال دی چی هست؟
    عوارض قرص لویتود چیست؟ چند روز بعد از قطع قرص لویتود پریود میشویم؟آیا قرص لویتود باعث چاقی میشود؟

    1. سلام دوست عزیز
      قرص های ضد بارداری تفاوت زیادی باهم ندارند و عوارض آن ها برای هر کسی متفاوت است. از سر درد و حال تهوع و اسهال گرفته تا عوارض روحی و روانی.
      معمولاً پس از مصرف 21 روزه قرص و قطع آن باید در 3 الی 7 روز بعد پریود شوید.
      قرصهای ضد بارداری به دلیل تغییر هورمون ها ممکن است باعث افزایش وزن شوند.

      1. سلام من رابطه جنسی داشتم ولی هرروز قرص مارلین استفاده میکنم قبلشم ال دی الان لازمه ک اورژانسیم استفاده کنم یان

        1. سلام دوست عزیز
          خیر لازم نیست. مارولین یک قرص پیشگیری از بارداری است که از ازاد شدن تخمک در رحم جلوگیری می کند و مانع بارداری می شود.

  11. سلام من یک سال پیش رفتم دکتر و برای من قرص جلوگیری روکین و تجویز کردن اما داروخانه بهم قرص کنتراسمین داد و گفت همونه . من هربار 2روز پس از دوره مصرفم پریود میشدم و دوباره مصرف قرص و شروع کرد. امروز روکین گرفتم و فهمیدم تا الان اشتباه مصرف میکردم. میخاستم بدونم الن کمبود اهن و سردرد میگرنی که دارم بخاطر عوارض این قرص هست و باید مصرفش و قطع کنم ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله ممکن است عوارض مصرف اشتباه قرص باشد. بهتر است پس از یک آزمایش کامل زیر نظر پزشک مصرف قرص را شروع کنید.

      1. سلام وقت بخیر چ قرصی مناسبه برای عقب انداختن پریود واسه 4،5 روز که قوی باشه

        1. سلام دوست عزیز
          می توانید از روش های خانگی مثل خوردن سرکه، عدس و … استفاده کنید و یا استفاده از قرص های ضدبارداری مثل ال دی که باید 5 الی 7 روز مانده به پریودتان بخورید.
          یا قرص نورتیسترون که باید 3 روز قبل قاعدگی مصرف کنید و تا 17 روز پریود شما را عقب خواهد انداخت.
          به هیچ وجه سرخود و بدون تجویز پزشک این قرص ها را استفاده نکنید. ال دی و مفنامیک اسید با هم تداخل دارند و نباید باهم مصرف شوند.

          1. سلام وقت بخیر من یک هفتس ازدواج کردم،،چه راهکاری یا چه قرصی برای جلوگیری پیشنهاد میدین چون ما سابقه نازایی خانوادکی داریم،و منم ۲۱ سالمه تجربه ای ندارم،، چه چیزی عوارض خیلی کمی داره؟

          2. سلام دوست عزیز
            به طور کلی قرص های ضدبارداری موجب نازایی نمی شوند و نهایتا پس از مدت طولانی مصرف باعث تاخیر در باروری برای مدت 2 الی 6 ماه می شوند. می توانید از قرص هایی که در این مطلب معرفی کرده ایم مثل ال دی یا اچ دی استفاده کنید اما اگر نگرانی و حساسیت دارید به متخصص زنان مراجعه کنید.

          3. سلام من دزوسپتیو میخوردم تقریبا سه سال که خیلی پوستم خوب شده بود جوش نمیزد اما شدیدا موهام میریخت الان دکترم سیپروترون کامپاند تجویز کرده که تو عوارضش میبینم که برای درمان پرمویی تجویز میشه بنظرتون چکار کنم میترسم ریزش موم شدیدتر بشه ولی دکترم گفت کمتر میشه

          4. سلام دوست عزیز
            قرص سیپروترون کامپاند در خانم ها برای جلوگیری از بارداری، درمان اکنه شدید و پرمویی هورمونی استفاده می شود. برای پر مویی به این معنی نیست که باعث ریزش موهای سر شما خواهد شد. طبق دستور پزشک تان مصرف کنید.

  12. سلام من قرص ال دی مصرف میکردم ولی این ماه مارولین گرفتم بعد جمعه پریود شدم و جمعه بعدصب نزیدیکی داشتم و انزال داخل واژن انجام شد ومن تازه دوروز بود قرص مارولین روشروع کرده بودم به خوردن،ولی بعد نزدیکی فورا قرص اورژانسی خوردم آیا احتمال بارداری هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر در صورت مصرف درست قرص اورژانسی تا 99 درصد امکان بارداری نمی باشد. نهایتاً تا 72 ساعت پس از رابطه باید مصرف شود.

  13. سلام روز بخیر
    من تنبلی تخمدان و کیست تخمدان دارم دکتر بهم یک دوره روکین داد و مصرف کردم اما هنوز خوب نشدم
    الان میخوام بدونم بجای روکین میتونم ال دی و یا یاسمین مصرف کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است بعد از آزمایش مجدد با پزشک خود مشورت نمایید.

  14. سلام. وقت بخیر. مصرف قرص مارولین با تاخیر زیر دوازده ساعت در عملکرد ضد بارداری ان موثر است؟ منظورم اینست که مصرف آن شب ساعت یازده فراموش شود و به فاصله ی چند ساعت به یاد آوریم. می توان قرص فراموش شده را با خیال راحت استفاده کرد؟ سوال دیگرم هم اینست که در طول هفت روزی که قرص مصرف نمیشود تا شروع پریود، نیاز به پیشگیری اضافه هست؟ ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد سوال اول خیر زمانی که استفاده از یک قرص فعال فراموش شود (بیش از 24 ساعت و کمتر از 48 ساعت)، باید هر چه سریع تر قرص فراموش شده را استفاده کنید. این بدان معنی است که باید در یک روز دو قرص استفاده کنید و سپس باقی روزها را همانند راهنمای روی بسته قرص ادامه دهید.
      سوال دوم: در این 7 روز احتمال بارداری بسیار کم است ولی برای احتیاط بهتر است در اولین سیکل مصرف قرص از یک روش کمکی هم استفاده کنید و بعد از آن در سیکلهای بعدی نیازی به پیشگیری اضافی نمی باشد.

  15. سل وقت بخیر
    بنده۴ شهریور رابطه محافظت نشده داشتم و فرداش طبق دستور ال دی بصورت اورژانسی مصرف کردم ۸شهریور به مدت سه روز خونریزی داشتم و دوباره۱۸شهریور هم حدودچهارروز خونریزی داشتم ک دوروزش شدید بود
    الان پریود نشدم دیگه و ۲ابان هم بیبی زدم کاملا منفی بود.چکارکنم که پربود شم؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر دستور مصرف قرص ها را درست انجام داده اید و از باردار نبودن خودتان مطمئن هستید برای چکاپ یک سونوگرافی انجام دهید تا احتمال وجود کیست بررسی شود.

  16. سلام خسته نباشید من قبلا داروی افسردگی مصرف میکردم پذشکم گفت قرص ال دی نخور بنظر شما چ قرصی خوبه بخوردم ب جز ال دی

  17. سلام خسته نباشید من یکسال قرص ال دی مصرف میکنم حدودا چهارماهه پریودهای کمی داشتم که هرسری کمترشده خونریزیم چه قرصی مصرف کنم که پریودم خوب بشه آیا باقطع قرص ال دی پریودیم برمیگرده اگرقطع کنم رابطه محافظت شده باشه درصد حاملگی کمترمیشه ممنون

    1. سلام دوست عزیز
      با توجه به هورمون های موجود در قرص ال دی و واکنش بدن هر فرد به آن ممکن است در اثر مصرف طولانی مدت کاهش حجم و دوره قاعدگی رخ دهد که اگر با قطع مصرف ال دی خونریزی به حالت عادی خود بازنگشت به یک پزشک مراجعه کنید.

  18. لطفا یه قرص ضد بارداری بدون عوارض چاقی به من معرفی کنید ممنون. هرچی استفاده کردم همشون بعد یه مدت اضافه وزن برام آورد میشه بگین کدام قرص ضد بارداری چاق کننده نیست ؟؟؟ من ال دی هم که میگن خیلی کم هورمون داره استفاده کردم و چاق شدم ولی خیلی ها میگن اضافه وزن نداشته براشون ینی مشکل از منه ؟

    1. اضافه وزن و چاقی ناشی از مصرف قرص های ضد بارداری بخاطر دوز بالای استروژن در آن ها بود اما امروزه قرصها اصلاح شده اند و دوز کمی از هورمون ها را در خود دارند به طور کلی در حال حاضر قرص جلوگیری از بارداری با استروژن کمتر از 20 میکروگرم وجود ندارد. در صورتی که دارویی که مصرف می کنید درصد کمی هورمون و استروژن دارد و با این حال دچار اضافه وزن بیش از 5 درصد وزنتان می شوید ممکن است که مقاومت به انسولین داشته باشید و باید با پزشک مشورت نمایید.

  19. الان خرید قرص ضد بارداری بدون نسخه ممکنه یا اینکه ممنوع کردن؟ توی چن تا خبر خوندم که ممنوع شده واقعا باورم نمیشه اخه برای قرص ضد بارداری و تصمیم شخصی باید نسخه پزشک باشه ؟!!!

    1. سلام دوست عزیز
      بله داروخانه ها نباید این دارو را به صورت آزاد و بدون نسخه به افراد بدهند.

  20. بهترین قرص ضد بارداری خارجی قطعاً سیپروترون کامپاند هست من چندین ساله استفاده میکنم و خیلی راضی ام با کمترین عوارض هم هست. البته قرص ضدبارداری یاسمین Yasmin و یا قرص ضد بارداری یاز Yaz هم خوب هستند.

  21. دوستان شما هم از این قرص های جلوگیری میخورین حالت تهوع میگیرن؟ میشه یکی قرص ضد بارداری بدون تهوع خوب اگه میشناسید ب من معرفی کنید خیلی اذیت میشم

    1. سلام دوست عزیز
      بروز حالت تهوع یکی از علائم طبیعی مصرف این قرص ها می باشد. بهتر است موقع خواب یا با غذا این قرص را مصرف نمایید تا از حالت تهوع جلوگیری شود. در صورتی که بیش از 3 ماه ادامه داشت با پزشک مشورت نمایید.

  22. من برای پریودم میخام بخورم نمیدونم کدومش خوبه بهترین قرص جلوگیری از بارداری برای تنظیم پریود چی هست کسی میدونه معرفی کنه ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      قرص ال دی به جز اینکه برای جلوگیری از بارداری می باشد برای تنظیم هورمون ها و منظم شدن پریود هم موثر است.

  23. من بچه شیر میدم و دنبال یه قرص جلوگیری خوب هستم میشه بهترین قرص جلوگیری از بارداری در دوران شیردهی هم معرفی کنید. چن نفر گفتن همون ال دی بخورم مشکلی نداره ولی میترسم و هنوز مطمئن نیستم برای شیردهی مناسبه یا نه

    1. سلام دوست عزیز
      لاینسترنول، قرص خوراكی پروژسترونی پیشگيری از بارداری است كه فقط مادران شيرده و تا ۶ ماه پس از زايمان می‌توانند از آن برای جلوگیری از بارداری در دوران شیردهی استفاده کنند.

  24. سلام میخاستم بدونم قرص کنتراسمین خوبه؟ یه مدت روکین میخوردم ولی راضی نبودم خیلی عوارض داشت برام الان میخام کنتراسمین مصرف کنم . به نظرتون قرص کنتراسمین بهتره یا روکین ؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      ترکیبات این 2 قرص (روکین- کنتراسمین) مشابه هم بوده و هر دو شامل بسته ی 21 عددی فعال می باشد.

  25. من خیلی جوش میزنم یکی بهم گفت قرص کنتراسمین برای جوش خوبه درسته واقعا؟ یعنی بگیرم بخورم هیچ عوارضی نداره ؟ من مجردم و این قرص جلوگیری از بارداری نیست مگه؟

    1. سلام دوست عزیز
      به طور کلی، قرص ضد بارداری کمک می کند تا شیوع آکنه کمتر شود. قرص هایی که حاوی هر دو هورمون استروژن و پروژسترون هستند، باعث کاهش میزان آندروژن در بدن می شوند. اندروژن کمتر باعث می شود سبوم کمتر شده و سبوم کمتر نیز شیوع آکنه را کم می کند. اما برخی از انواع این قرص ها می توانند باعث بروز آکنه شوند. قرص های جلوگیری که تنها حاوی پروژسترون هستند، می توانند آکنه را تقویت کرده و پیشرفت آن را بدتر کنند. پس با هر پیشنهادی سرخود شروع به مصرف قرص نکنید و حتما به پزشک مراجعه کنید تا با آزمایشات لازم علت جوش مشخص شود.

  26. من میخام با قرص جلوگیری کنم نمیدونم کدومش خوبه میشه اسم قرص جلوگیری از بارداری که مطمئن باشه و عوارض و الرژی هم نداشته باشه معرفی کنید؟ من دیگه نمیخام بچه دار شم اسم یه قرص خوب و بگین لطفاً

    1. سلام دوست عزیز
      انواع مختلفی از قرص های جلوگیری در بازار هستند که هر کدام بسته به عوارض و نوع مصرف می تواند برای شما مناسب باشد یا نامناسب. بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید و هر قرصی را سرخود مصرف نکنید. پزشک باید با توجه به علائم قائدگی شما، بیماری های مزمنی که دارید و سایر داروهایی که مصرف می کنید قرص جلوگیری را تجویز نماید.

  27. من قرص ال دی خارجی خاستم بهم یه قرصی دادن مطمئن نیستم که خارجیه یا نه میشه شما عکس قرص ال دی خارجی و بزارین ببینم همونه که من گرفتم ؟

  28. من رفتم دکتر برای قرص جلوگیری و گفتم کم عارضه ترین قرص ضد بارداری رو برای من بنویسن گفت که همون ال دی هستش و از بقیه قرص ها عوارضش کمتره نمیدونم چقدر درسته یا نه

  29. سلام وقتتون بخیر
    من یک دوره قرص ال دی ۲۱ عددی رو با سیپروتورن ۱۰ عددی ترکیبی برای جوش صورت مصرف کردم الان ۱۰ روز هست که قطع کزدم قرص رو ولی پریود نشدم و ۲-۳ بار لکه بینی داشتم ،این مورد طبیعی هست؟؟؟ قبل ازمصرف قرص پریود هام ماملا منظم بود.

  30. سلام
    من خانم ۲۹ ساله هستم که مدت ۲ سال میشود از قرص ضد بارداری به نام cilest استفاده میکردم، حالا میخواهم به قرص های ovocept LD تبدیل نمایم .
    آیا ممکن است ویا ضرر دارد؟

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است مدت طولانی از قرص های ضدبارداری استفاده نکنید و روش های ترکیبی دیگری استفاده کنید تا بدن تان استراحت کند.

      1. سلام من برای اولین بار رابطه داشتم بعدش خونریزی گرفتم فرداش بهتر شد ولی پسفردا همچنان لک خونی داشتم.
        میشه لطفا بگید تا چند روز طبیعیه خونریزی؟

    2. من به دلیل بیماری آندومتریوز ۸ سال هست که ال دی مصرف میکنم ولی الان چند ماه هست که لکه بینی شدید با این قرص دارم، چه قرصی میتونم جایگزین کنم؟

      1. سلام دوست عزیز
        داروهای مختلفی مثل روکین، قرص ویزان یا دینوژست، قرص مدروکسی پروژسترون با کپسول Danazol، قرص دیان و … برای بیماری اندومتریوز وجود دارند که باید توسط پزشکتان تشخیص داده شود کدام یک از اینها جایگزین مناسب تری هست.

  31. افرادی که زایمان نداشتن میتونن از آیودی مسی استفاده کنند؟

    1. سلام دوست عزیز
      بر اساس اطلاعات خانم دکتر غزال همتی جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی :

      کسانیکه تابحال فرزندی بدنیا نیاورده اند نباید ای یو دی بگذارند چون درصد کمی از افراد بعد از گذاشتن IUD دچار چسبندگی و نازایی می شوند و بطور کلی در خانم هایی IUD گذاشته می شود که حتما یک فرزند داشته باشند.

  32. من دکترم برام یاسمین داد و فقط گفت این قرص برای شما عوارض نداره چون کیست سینه داشتم اما تازگی به داروخانه مراجعه کردم هر جا رفتم نداد

  33. سلام من می‌خوام به مدت سه سال باردار نشم آیا قرصی هست که با استفاده یک عدد حداقل به مدت پنج شش ماهی باردار نشیم؟

    1. سلام دوست عزیز
      خیر می توانید از آمپول های 3 ماهه استفاده کنید.

  34. سلام خسته نباشید .خانم من قرص نورابکس مصرف میکنه . و گفته بودند نباید باردار بشه خانومم. آلان ناخواسته .آلان آخر ماه پریود میشده الان وسط برج جدید شدیم هنوز پریود نشده رفتیم آزمایش که مثبت شده .آلان این قرص ضد بارداری براش ظلر نداره که استفاده کنه ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام دوست عزیز
      قرص نورابکس برای بیماری ام اس و کاهش حملات بالینی می باشد و در مورد مصرف آن در بارداری:

      دفع فینگولیمود از بدن، حدوداً 2 ماه طول می‌کشد. لذا طی درمان و به مدت 2 ماه پس از قطع آن، به منظور جلوگیری از آسیب بالقوه به جنین، زنان در سن باروری باید از روش‌های موثر در پیشگیری از بارداری استفاده نمایند.

  35. من چند سالی است که بیکاری تخمدان دارم و تحت درمان هستم. الان حدود یکساله که قرص سیبل مصرف میکنم و هفت ماهه ازدواج کردم و قصد بارداری دارم. آیا با این قرص دیواره رحم نازک می شود و در صورت قطع مصرف قرص سیبل ترمیم می شود؟آیا اثر قبلی برمی گردد؟ مثل درد شدید پریودهای نامنظم و همچنین موهای ناخواسته البته الان لیزر درمانی دارم و خیلی بهترم ولی میترسم عوارضش برگرده نظر شما چیه؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله این موارد از عوارض قرص سیبل می باشد.

  36. سلام من از یک هفته پیش شروع به مصرف قرص های ضدبارداری کردم و بعد از یک هفته رابطه جنسی بدون محافظت داشتم احتمال بارداری وجود دارد؟؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمال بارداری بسیار کم است و اگر بیش از 10 روز تاخیر پریود داشتید تست بارداری انجام دهید. هم چنین بهتر بود در هفته اول از کاندوم هم همزمان استفاده میکردید.

  37. گر خانمی بعد از پنج شش هفته بارداری قرص اورژانسی مصرف کرد به خاطر اشتباه، عوارض آن روی جنین چیست؟ لطفا جواب دهید.

    1. سلام دوست عزیز
      اگر هنگام استفاده از قرص های اورژانسی باردار بوده اید و اطلاع نداشتید نگران سلامت جنین خود نباشید. در واقع

      هنوز عوارض استفاده از این قرصها روی جنین مشخص نشده است

  38. سلام
    در مورد فیبروم میگن که اگر قرص های ضد بارداری مصرف کنید رشد می کنند. چرا برخی از پزشکان معتقدند که برخی از فیبروم ها توسط هورمون ها ایجاد می شوند و مصرف این داروها می تواند اندازه آنها را کاهش دهد؟ من دیدم که به عنوان دارو هم حتی تجویز شده.

    1. سلام دوست عزیز
      قرص های ضد بارداری برای فیبروم ها جنبه درمان ندارند و اگر هم داشته باشد تاثیر موقت و کوتاه مدت می باشد. قرص هایی مثل لوسترین که دوز استروژن کمتری دارد بهتر است به این خاطر که خطر رشد فیبروئید را کاهش می دهد.

  39. سلام
    من 7 ماه است که از قرص ضد بارداری “yazz” استفاده می کنم. من دو سوال از شما دارم
    سوال اول اینه که اگه همینجوری این قرص رو ادامه بدم مشکلی پیش نمیاد؟
    سوال دوم این است که این بسته قرص دارای 28 عدد قرص است و 4 عدد قرص آخر سفید است. آیا هنگام مصرف قرص سفید به محافظت دیگری نیاز دارید یا خیر؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مورد سوال اول : بهتر است پس از 3 الی 6 ماه از مصرف قرص های ضد بارداری به بدن تان استراحت دهید و مدت 3 ماه هیچ قرصی مصرف نکنید.
      در مورد سوال دوم هم خیر به محافظت دیگری نیازی نیست.

  40. سلام دکتر.
    من تقریباً دو سال است که از فرمولاسیون قرص سپروترون کامپاند + اسپیرونولاکتون 25 برای آکنه روی صورتم استفاده می کنم و صورتم واقعاً به حدی بهبود یافته است که دیگر اصلاً جوشی ندارم. به محض اینکه قطع کردم همه چیز به حالت عادی برگشت و صورتم آکنه شد و پوستم یک ماه و نیم پر از جوش شد، به نظر شما چه چیزی باید دوباره مصرف قرص ها را شروع کنم؟
    البته این را هم بگویم که خودم سرخود قرص هارا استفاده نکردم: دو سال پیش که برای سونوگرافی رفتم متوجه شدم که تخمدان پلی کیستیک دارم.

    1. سلام دوست عزیز
      برای تمدید مصرف دوباره این قرص ها و بررسی وضعیت تخمدان پلی کیستیک خود به پزشک معالجتون مراجعه کنید و سر خود قرص ها را قطع و یا دوباره مصرف نکنید.

  41. سلام من سوالی داشتم در مورد این قرص ها آیا مصرف این قرص ها از ریزش موی خانم ها جلوگیری می کند؟ وقتی باردار شدم موهایم ریخت، موهایم خیلی پرپشت شد، اما بعد از تولد بچه، ظرف چند ماه همه چیز به حالت عادی برگشت. آیا می توانم از این قرص ها برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      هر نوع روش پیشگیری از بارداری که هورمونی باشد به دلیل پروژستین موجود ممکن است باعث ریزش مو شود. مصرف قرص های ضدبارداری باعث ریزش مو می شوند و بعد از قطع آن تا چند ماه ریزش خواهید داشت که بعد از آن به حالت عادی برمیگردد. در واقع قرص هایی مثل ال دی و یا سایر داروهای هورمونی کنترل بارداری در جلوگیری از ریزش مو تاثیری ندارند و حتی ممکن است باعث ریزش مو هم شوند.

      1. سلام،ا و عرض ادب اینبار یک پسر32ساله ازتون کمک میخواد🙏🌹اول اینکه واقعا تشکر میکنم از خانوم دکتر که بانویی به این ب شخصیتی هستن و تک تک سوالات بیماران شرح میدن و سوالم با عرض پوزش فقط این هست من از مراقبت در حین عمل جنسی خوشم نمیاد مثل استفاده از کاندوم یا بیرون کشیدن زمان انزال،واسه اینکه با خیال راحت انجام بدی از نظر شما همون اورژانسی جواب میده؟من اورژانسی اینطور میگم استفاده کنم بعد از انزال و اتمام رابطه هردوتا همزمان میل شود.و اگر در مورد یک شخص خاستم به مدت یکی دوسال باهم باشیم آیا شما داروی خواصی برای جلوگیری پیشنهاد میکنین یا تزریق ممنون میشم اسم دقیق داروی مد نظرتون ذکر کنید.

        1. سلام دوست عزیز
          خودتون در کامنت ها یاسمین و یاز را معرفی کردید دیگه!

  42. سلام خسته نباشید
    ببخشید لطفا به سوال من جواب بدید خیلی نگرانم
    من نامزدم و 18 سال دارم و با نامزدم رابطه جنسی داشتم. من بلافاصله از قرص های ضد بارداری Ellaone استفاده کردم و بعد از آن حالت تهوع، سوزش سر دل، کمردرد، سردرد و حالت تهوع داشتم، حتی قلبم درد می کند. الان حدود دو هفته است که این شرایط را دارم.
    من می ترسم چون ما نامزدیم و خانواده هایمان دارند متوجه می شوند
    لطفاً می توانید اطلاعاتی در مورد این مشکل به من بدهید، لطفاً من واقعاً به کمک نیاز دارم و نمی توانم دردمو به کسی بگم 🙏🥺

    1. سلام دوست عزیز
      این عواض ممکن است بخاطر استرسی که دارید باشد. اگر بعد از یک هفته تا ده روز از موعد قاعدگی خود پریود نشدید تست بتا را انجام دهید. قرص Ellaone ممکن است باعث تاخیر در پریود هم شود.

  43. سلام من حدود ۲۰ روز هست خونریزی دارم ک پریودیم قطع نمیشه لخته لخته هم هست.مفنامیک اسید هم استفاده کردم فایده نداشت .الان شرایط دکتر ندارم.میشه یک قرص بهم معرفی کنید که خونریزی فعلا قطع کنه.من ایران زندگی نمیکنم اگر قرص خارجی معرفی کنیدممنون میشم.واینکه اگرقرص ضدبارداری مصرف کنم برای قطع خونریزی خوبه؟اگرخوبه چی بخورم خارجی.خواهشا میشه جوابمو بدید.یک قرص خوب برای قطع خونریزی بهم معرفی کنید ک عوارض نداشته باشه

    1. سلام دوست عزیز
      قرص هایی مثل آمیتیست-سیزنال-سیسونیک-کوارتت-یاز برای قطع خونریزی قاعدگی مصرف دارند اما مصرف سر خود و بدون تجویز پزشک را توصیه نمیکنیم چرا که ممکن است حساسیت یا عوارض در پی داشته باشد. می توانید از دارچین هم برای کمتر شدن قاعدگی استفاده کنید.

  44. سلام دخترم ۱۶ سالشه لک بینی داره یکسالی میشه pco هستش متاسفانه بخاطر میگرن هیچ دارویی نمیتونه استفده کن آکنه و پر مویی پیدا کرده چه قرصی رو پیشنهاد میکنیین

    1. سلام دوست عزیز
      سندروم تخمدان پلی کیستیک عوارضی مثل اکنه و پرمویی دارد و بهتر است به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید و هر قرصی را مصرف نکنید! ما بدون ازمایش و ویزیت پیشنهاد مصرف قرص نمی دهیم.

  45. سلام وقت بخیر
    من الان ۱ سال و نیم هست که از قرص دزوسپتیو استفاده میکنم اوایل خوب بود ولی حدودا ۶ ماهی میشه هنوز مثلا ۵ تا از قرص مونده لکه بینی شروع میشه و تا دو سه روز بعد از مصرف بسته جدید همچنان پریودم…علتش چیه ممکنه ضعیف باشه واسم؟ اگه اره کدوم قرص از دزوسپتیو قوی تر هست که جایگزین کنم؟
    مشکل هورمونی و کیست و تنبلی و اینا هم اصلا ندارم چندین بار ازمایش و سونو انجام دادم
    ممنون میشم راهنماییم کنید💞

    1. سلام دوست عزیز
      قرص دزوسپتیو ترکیبی از دزوژسترل” و “اتینیل استرادیول می باشد که ممکن است عوارضی مثل بی نظمی قاعدگی، لکه بینی و … داشته باشد.

  46. من از قرص روجا استفاده میکنم شش بسته تموم شده اما مریض نشدم یعنی علتش چیه خیلی استرس اینک حامله باشم دارم

    1. سلام دوست عزیز
      منظورتان از مریض نشدم این است که پریود نشده اید؟؟؟

  47. سلام من میتونم به عنوان قرص اورژانسی یاسمین بخورم ، طریقه مصرفش به چه صورته ؟

    1. سلام دوست عزیز
      قرص یاسمین به عنوان قرص اورژانسی کاربردی ندارد و باید طبق چیزی که در متن گفتیم قبل از رابطه به صورت مداوم مصرف شود.

  48. سلام و وقت بخیر من کیست داشتم پزشک دزوسپتیو تجویز کردن البته قبلش هم ال دی و ستروپرون کامپاند اما خب تاثیری نداشت الان دزوسپتیو هم جواب نمیده میشه قرص قوی تری معرفی کنید؟ چون من یا پریو میشم بند نمیاد و یا ممکنه دوماه پریود نشم و خب این به دلیل کیست بودش

    1. سلام دوست عزیز
      بهتر است با پزشک خود مشورت نمایید. ما نمی تونیم بدون ویزیت و معاینه برای شما قرص تجویز کنیم.

  49. من این قرصو (سیپرترون کامپاند)دوماهه مصرف میکنم سینه هام خیلی بزرگ شدن چیکار کنم ب حالت اول برگرده قرصو قط کنم ب حالت اول برمیگرده؟من نمیخام رشد کنه ک

  50. سلام خسته نباشید من امروز اولین قرص روکین رو مصرف کردم همراه دمیترون۴ مشکلی ندارن با هم؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا