بیماری هابیماری های خونخوراکی ها و آشپزیسبک زندگی

آشنایی با بهترین و موثرترین میوه برای درمان کم خونی

کم خونی یکی از مشکلاتی است که به سراغ بسیاری از افراد می رود. اتفاقی که در کم خونی رخ می دهد این است که تعداد گلبول های قرمز خون از حد طبیعی خود کمتر می شود یا میزان هموگلوبین خون کاهش می یابد. زنان و دختران از گروه هایی هستند که بیشتر در معرض ابتلا به چنین مشکلی قرار دارند و همانطور که می دانید کم خونی می تواند آغازگر مشکلات زیادی باشد.
عوارض و اثراتی که کم خونی برای انسان در پی دارد می تواند روی قسمت های مختلف بدن، اثر منفی بگذارد و از این رو درمان سریع آن موضوعی بسیار مهم است. داروها از راه حل هایی هستند که در چنین مواقعی می توانند کارساز باشند اما عوارض آن را باید در نظر داشت. ضمن اینکه اثرات آن در طولانی مدت ظاهر می گردد. اما خوراکی های طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند به درمان کم خونی کمک زیادی کنند و چه چیز بهتر از میوه ها.


هلو

هلو برای کم خونی
خواص این میوه ی بهشتی را دست کم نگیرید. هلو سرشار از آهن است و برای افرادی که به فقر آهن مبتلا هستند بهتر از هر دارویی است. آهن ماده ای است که به افزایش هموگلوبین خون شما کمک زیادی می کند. اگر به کم خونی مبتلا شده اید یا دچار فقر آهن هستید هلو می تواند در مدت زمان کوتاهی مشکل شما را برطرف کند. می توانید از آب هلو هم برای این منظور استفاده نمایید. هلو یک خاصیت مفید دیگر هم دارد و آن وجود مقادیر زیادی ویتامین C است. ویتامین C باعث می شود که بدن شما در جذب آهن از غذاها عملکرد بهتری داشته باشد.

زردآلو

زردآلو مفیدترین میوه برای کم خونی و درمان آن است. زردآلو سرشار از آهن است و می تواند روند تولید هموگلوبین را در خون شما افزایش دهد و تسریع کند. زردآلو را می توانید به صورت خشک شده هم مصرف کنید که آن هم برای درمان کم خونی گزینه ای عالی است. همچنین در زردآلو 3 خاصیت مهم وجود دارد که روند درمان کم خونی شما را می تواند سریع تر نماید. زردآلو یک منبع بسیار غنی از مس، کبالت و ویتامین C به شمار می رود که هر 3 این گزینه ها برای درمان کم خونی و تولید گلبول قرمز خون فوق العاده مفید و موثر است.

نارگیل

قطعات تازه و خرد شده ی نارگیل می تواند باعث افزایش تولید گلبول های قرمز خون شما گردد. اگر پزشک به شما گفته که دچار کم خونی شده اید بهترین میوه برای کم خونی شما نارگیل است. میوه ای خوشمزه و خوش عطر که آن را می توانید همراه با سالاد های خود یا به صورت میان وعده میل نمایید. خواص نارگیل بیشمار است اما از مهم ترین آنها می توان به وجود فیبر، پتاسیم، سدیم، ویتامین B و ویتامین C اشاره کرد که از ضروری ترین عناصر برای تولید گلبول های قرمز خون به شمار می روند.

داروها از راه حل هایی هستند که در چنین مواقعی می توانند کارساز باشند اما عوارض آن را باید در نظر داشت. ضمن اینکه اثرات آن در طولانی مدت ظاهر می گردد. اما خوراکی های طبیعی زیادی وجود دارند که می توانند به درمان کم خونی کمک زیادی کنند و چه چیز بهتر از میوه ها.

انار

خواص انار برای درمان کم خونی
انار هم در دسته ی بهترین میوه برای کم خونی می تواند قرار بگیرد که هزاران برابر بهتر و موثر تر از داروهای کم خونی  و مکمل های آهن است. انار مقادیر زیادی آهن دارد که می تواند هموگلوبین شما را به نحو قابل توجهی افزایش دهد. مس، فیبر، پتاسیم و کلسیم فراوانی که در انار وجود دارد می تواند به درمان کم خونی شما در سریع ترین زمان کمک کند و هر آنچه نیاز بدن شما به آهن وجود دارد را تامین نماید.همچنین برای درمان کم خونی خود نوشیدن آب انار را فراموش نکنید.

طالبی

طالبی یکی از بی نظیرترین طعم ها را در میان میوه ها دارد اما یک خاصیت شگفت انگیز دیگر هم دارد و آن خاصیت مفید و موثری است که در درمان کم خونی دارد. کلسیم، فسفر ،مس، آهن و منگنز تنها بخشی از مواد معدنی  طالبی می باشند. اینها از عناصر پایه و اساسی برای تولید گلبول قرمز و همچنین هموگلوبین به شمار می روند. البته برای درمان کم خونی خود نوشیدن آب طالبی را هم فراموش نکنید که دست کمی از خود میوه طالبی ندارد.

موز

موز یک منبع غنی و فوق العاده ی آهن به حساب می آید که در تمامی فصول سال در دسترس است و بهترین میوه برای کم خونی است که می توان آن را با هزاران شکل و ترکیب استفاده کرد. موز پای ثابت بسیاری از دسر ها و میان وعده هاست ولی بد نیست بدانید که این میوه ی خوشمزه برای درمان کم خونی و فقر آهن یکی از بهترین روش های درمانی است. اگر به کم خونی و یا فقر آهن مبتلا شده اید روزانه 1 عدد موز رسیده و تازه میل کنید.

انبه

درمان کم خونی با انبه
افرادی که به کم خونی دچار هستند یا از فقر آهن رنج می برند و به دنبال میوه برای کم خونی هستند،باید این میوه ی استثنایی را در اولویت درمان خود قرار دهند. انبه مقادیر زیادی آهن دارد و یک خاصیت بسیار مهم آن محافظت از بدن در برابر ابتلا به کم خونی است. فقط باید در نظر داشته باشید که حتما از انبه ی رسیده استفاده کنید و باید بدانید که انبه ی نارس می تواند اختلالات خونی در بدن شما ایجاد کند. یک میوه ی فوق العاده عالی که هم برای درمان کم خونی شما موثر است و هم به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

کیوی

کیوی میوه ای با خواص بسیار است و یکی از منابع غنی آهن به شمار می رود. کیوی را به هر شکل آن میل کنید برای درمان کم خونی شما عالی است. آهن موجود در کیوی می تواند تولید هموگلوبین خون شما را تسریع بخشد و ویتامین C موجود در آن به جذب بهتر و بیشتر آهن کمک زیادی می کند. همچنین کیوی یک خاصیت شگفت انگیز دیگر هم دارد و آن کمک به حفظ گلبول های قرمز خون شماست.

شاتوت

خواص این میوه ی خوشمزه را برای درمان کم خونی دست کم نگیرید. شاتوت برای افرادی که مبتلا به فقر آهن و کم خونی هستند بهتر از هر دارو و مکمل دیگری است و می تواند نیاز بدن شما را به آهن در سریع ترین زمان ممکن برطرف کند. اگر سطح هموگلوبین خون شما پایین است و یا به کمبود گلبول های قرمز خون دچار شده اید شاتوت میل کنید که بهترین میوه برای کم خونی به شمار می رود.

خرمالو

خرمالو برای کم خونی
خرمالو هم یک میوه برای کم خونی است که سرشار از مس و آهن است. مس عنصر مفیدی است که می تواند به جذب بیشتر و بهتر آهن در بدن شما کمک زیادی کند. جذب بیشتر آهن یعنی تولید بیشتر گلبول قرمز و هموگلوبین در خون شما. اگر به  کم خونی یا فقر آهن مبتلا شده اید خرمالو می توانید قوی تر و موثر تر از هر مکمل و دارویی برای شما باشد.

انجیر

انجیر میوه ای بهشتی است که جدا از طعم بی نظیری که دارد می تواند یک راه درمانی بسیار عالی برای افراد مبتلا به فقر آهن و کم خونی به حساب بیاید.  انجیر غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است اما یکی منبع غنی از ویتامین C و آهن هم شناخته شده است و به همین علت یکی از بهترین گزینه ها برای درمان کم خونی است. همین خواص در مربای انجیر هم وجود دارد ولی بهتر است تا آنجا که می توانید انجیر تازه میل کنید.

شلیل

شلیل یکی از منابع بسیار غنی ویتامین C است و همین باعث می شود که جذب آهن را در بدن شما افزایش دهد. شاید با مصرف شلیل مقدار اندکی آهن به بدن شما برسد اما عناصر بسیار مفیدی در میوه ی شلیل وجود دارند که باعث جذب بهتر آهن در بدن شما می گردند. همین امر موجب می گردد که شلیل به یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی و فقر آهن شناخته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا