سبک زندگیمد و زیبایی

معرفی روش های جدید برای رفع چین و چروک صورت و هزینه این روش ها

چین و چروک صورت فرایندی طبیعی از گذر عمر است که با افزایش سن و آغاز پیری پوست به تدریج خود را نشان می دهد. دیدن چنین منظره ای در آینه برای بسیاری از افراد می تواند غم انگیز باشد. شاید نتوان جلوی پیری و گذر عمر را گرفت اما خبر خوب اینکه رفع چین و چروک صورت تا حد زیادی امکان پذیر است و می توان از گسترش آن جلوگیری نمود. در این مقاله همراه ما باشید تا با روش های جدیدی برای رفع چین و چروک صورت آشنا شوید.


1- تزریق سلول های فیبروبلاست ( سلول های بنیادی )

یکی از نوین ترین روش ها برای رفع چین و چروک صورت تزریق سلول های فیبروبلاست است که با نام سلول درمانی هم شناخته می شود. پایه و اساس این روش بر مبنای جایگزینی سلول های آسیب دیده و مرده ی پوست با سلول های سالم است. سلول های فیبروبلاست را می توان از طریق کشت بخش کوچکی از پوست فرد استخراج کرد. در این روش پس از تزریق، سلول های فیبروبلاست شروع به کلاژن سازی می کنند و با کاهش چین و چروک ها چهره ی شما دگرگون می شود.

نحوه ی انجام تزریق فیبروبلاست

در این روش ابتدا قسمت کوچکی از پوست پشت گوش یا بینی را به اندازه ی 3 الی 4 میلیمتر برش داده و برمیدارند. پس از کشت این نمونه، سلول های فیبروبلاست آن را خارج کرده و تکثیر می کنند. 3 تزریق با فاصله ی 2 هفته به پوست صورت شما انجام خواهد شد.

هزینه ی تزریق فیبروبلاست

نمی توان هزینه ی آن را قبل از ارزیابی پوست شما محاسبه کرد. هر قدر میزان چین و چروک های صورت شما بیشتر و عمیق تر باشد طبیعی است که هزینه ی انجام آن افزایش می یابد.

2- تزریق چربی

یکی از بی خطر ترین و کم عارضه ترین روش ها برای رفع چین و چروک صورت استفاده از چربی طبیعی بدن است. از آنجایی که در این روش ماده ای کاملا طبیعی به زیر پوست شما تزریق می شود احتمال بروز واکنش منفی از طرف بدن نسبت به آن بسیار کم است.

نحوه ی انجام تزریق چربی

برای این روش چربی یکی از نقاط اطراف شکم، باسن، اطراف زانو یا ران شما به وسیله ی ساکشن جدا شده و پس از خالص سازی آن به نقاطی از پوست صورت شما تزریق خواهد شد.

هزینه ی تزریق چربی

بستگی به میزان چربی تزریق شده و محلی دارد که تزریق بر روی آن انجام می شود. هزینه ی کلینیک و موقعیت جغرافیایی آن را هم باید در نظر بگیرید.

3- بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از روش هایی است که برای از بین بردن خطوط لبخند و اخم ناحیه ی پیشانی و برخی از چین و چروک های عمقی صورت می تواند استفاده شود. اثربخشی این روش بین 4 الی 6 ماه است و پس از آن باید مجددا تجدید شود. اگر بوتاکس با روش نادرست وارد عضلات صورت شما شود می تواند مشکلاتی مانند افتادگی پلک و فلج عضلات صورت را به همراه داشته باشد. پس تزریق آن به مهارت بالایی نیاز دارد.

نحوه ی انجام بوتاکس

مقدار کمی بوتاکس را به عضلاتی که دارای چین و چروک هستند تزریق کرده و برای مدتی موقت این عضلات بدون حرکت باقی می مانند. بدین ترتیب چین و چروک و خط ها محو خواهند شد.

هزینه ی بوتاکس

بوتاکس از پر ریسک ترین تزریق هاست پس هیچ گاه گول تبلیغات های ارزان قیمت را نخورید و یک کلینیک مجهز و معتبر را برای انجام این کار انتخاب کنید. هزینه ی بوتاکس با توجه به محل تزریق و میزان آن محاسبه خواهد شد. محل جغرافیایی کلینیک می تواند در هزینه ی آن تاثیر گذار باشد.

4- تزریق ژل برای رفع چین و چروک صورت

یکی از متداول ترین و نوین ترین روش ها برای از بین بردن خطوط و رفع چین و چروک صورت به خصوص خطوط اطراف لبها و بینی تزریق ژل است. امروزه انواع مختلفی از ژل ها برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد که اسید هیالورونیک یکی از بهترین و کم خطر ترین آنهاست. اسید هیالورونیک یک قند پیچیده است که در حالت طبیعی در بسیاری از بافت های بدن وجود دارد. تزریق ژل تا حدود 6 ماه دوام دارد و پس از آن باید مجددا تزریق ژل را تکرار کرد.

نحوه ی انجام تزریق ژل

مقداری ژل را به وسیله ی سرنگ زیر پوست نواحی که دارای خطوط و چین و چروک است تزریق می نمایند.

هزینه ی تزریق ژل

حجم و برند ژلی که برای تزریق انتخاب می شود در قیمت آن تاثیر گذار است. بهتر است که موقعیت جغرافیایی کلینیک خود را هم در نظر بگیرید.

شاید نتوان جلوی پیری و گذر عمر را گرفت اما خبر خوب اینکه رفع چین و چروک صورت تا حد زیادی امکان پذیر است و می توان از گسترش آن جلوگیری نمود.

5- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن همان لایه برداری بخش فوقانی پوست است. در این روش با کمک دستگاهی مکنده به بهتر شدن جریان خون در سطح پوست کمک می کنند و با کاهش کریستال های سطح پوست باعث فعالسازی مجدد سلولهای فیبروبلاست آن خواهند شد. بدین ترتیب طراوت پوست باز میگردد و چین و چروک های آن به مرور زمان کاهش می یابند.

نحوه ی انجام میکرودرم ابریژن

برای رفع چین و چروک صورت در این روش، از دستگاهی مخصوص که میزان مکش و فشار آن قابل تنظیم است برای ایجاد تراش های بسیار سطحی بر روی سطح پوست استفاده می کنند بدینه ترتیب لایه های فوقانی شاخی شده ی پوست جدا می شود.

هزینه ی انجام میکرودرم ابریژن

هزینه ی انجام این روش با توجه به عمق لایه برداری، مقدار سطحی از پوست که قرار است تحت درمان قرار بگیرد و موقعیت جغرافیای کلینیک متفاوت است.

6- کاربرد رادیو فرکوئنسی در رفع چین و چروک صورت

امواج رادیویی یا رادیوفرکوئنسی یکی از مطمئن ترین و کم عارضه ترین روش های مدرن برای از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت است. از این روش می توان برای پوست تمامی نقاط صورت و گردن استفاده کرد و در صورت لزوم برای تاثیر بیشتر از روش های تزریقی هم بهره گرفت. این روش 4 دوره درمان با فواصل 3 الی 4 هفته نیاز دارد.

نحوه ی انجام رادیوفرکوئنسی

در این روش گرمای ملایم و کنترل شده ای را به بخش های زیرین پوست منتقل می کنند و بدون اینکه به بخش های بیرونی آن آسیبی برسد باعث می شوند که روند کلاژن سازی پوست فرد دوباره آغاز شود.

هزینه ی انجام رادیوفرکوئنسی

هزینه ی انجام این روش مستلزم معاینه و ارزیابی صورت شماست و پس از آن می توان درباره ی آن اظهار نظر کرد. موقعیت جغرافیایی کلینیک می تواند در قیمت نهایی آن تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا