سبک زندگیمد و زیبایی

آموزش برداشتن و تمیز کردن مژه مصنوعی برای استفاده مجدد

مژه های بلند و پرپشت می تواند ظاهری جذاب و جسورانه به شما ببخشد. فرقی ندارد چه سبک آرایشی را انتخاب کرده اید. برای مراسم رسمی می خواهید حاضر شوید یا به یک دورهمی دوستانه دعوت شده اید. در هر حال مژه مصنوعی بخش جدایی ناپذیر آرایش ما خانم هاست. اما عمر زیبایی و ماندگاری مژه مصنوعی فقط 24 ساعت است. احتمالا می دانید که نحوه ی تمیز کردن مژه مصنوعی یکی از حساس ترین و ضروری ترین نکات آرایشی است که باید از آن مطلع باشید. اگر عاشق مژه مصنوعی هستید باید مهارت زیادی در تمیز کردن آن داشته باشید چون کوچکترین اشتباهی در نحوه ی تمیز کردن آن می تواند در استفاده های بعدی به چشم های شما آسیب برساند. اگر می خواهید اصول نگهداری از مژه مصنوعی را بدانید و مژه مصنوعی شما همیشه تمیز و آماده باشد با بیچشک همراه باشید.


تمیز کردن مژه مصنوعی با مایع ظرفشویی

نگهداری از مژه مصنوعیشاید از خواندنش تعجب کنید ولی شما می توانید با کمک کمی مایع ظرفشویی به راحتی و بدون کمترین آسیبی ، مژه های مصنوعی خود را تمیز کنید. با این روش نگهداری از مژه مصنوعی ، به راحتی و با خیال راحت می توانید بعد از برداشتن مژه مصنوعی خود، آنها را تمیز کرده و برای استفاده های بعدی آماده کنید .

آنچه نیاز دارید

  • مایع ظرفشویی
  • ظرف بزرگ
  • آب گرم
  • دستمال توالت
  • محلول پاک کننده ی آرایش چشم
  • موچین یا گیره ی مژه ی مصنوعی

دستورالعمل

مرحله ی 1: کمی آب گرم داخل ظرف بریزید و 1 قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را به آن اضافه کرده و خوب ترکیب کنید تا کاملا کف کند.

مرحله ی 2: مژه های مصنوعی خود را برای مدت 15 دقیقه به آرامی درون محلول آب و مایع ظرفشویی قرار دهید.

مرحله ی 3: هنگامی که می خواهید برای برداشتن مژه مصنوعی خود اقدام کنید از یک موچین یا گیره ی نگهدارنده ی مژه ی مصنوعی کمک بگیرید تا راحت تر بتوانید آن را بردارید.

مرحله ی 4: مژه های خود را کاملا با آب گرم بشویید.

مرحله ی 5 : با کمک دستمال توالت به آرامی مژه مصنوعی خود را پاک کنید . اگر متوجه شدید که هنوز مواد آرایشی یا چسب مژه مصنوعی شما به طور کامل پاک نشده است می توانید از محلول پاک کننده ی آرایش چشم استفاده کنید.

مرحله ی 6: مژه های مصنوعی خود را کاملا خشک کنید و با کمک موچین یا گیره ی نگهدارنده آن را درون جعبه ی مخصوص خود قرار دهید. جعبه ی مخصوص مژه ها، بهترین مکان برای نگهداری از مژه مصنوعی است، پس هرگز آن را دور نیندازید و مژه ها را درون جعبه ی خودش نگه دارید.

استفاده از الکل

یکی از آسان ترین روش ها برای تمیز کردن مژه مصنوعی استفاده از الکل است. روشی راحت و ساده که در کوتاهترین زمان ممکن می توانید مژه های خود را برای استفاده ی بعدی تمیز و آماده نمایید.

آنچه نیاز دارید

  • الکل
  • ظرف شیشه ای
  • پنبه
  • دستمال توالت
  • موچین یا گیره ی مژه ی مصنوعی
  • پاک کننده ی آرایش چشم

دستورالعمل

مرحله ی 1: کمی الکل را داخل ظرف شیشه ای بریزید به اندازه ای که مژه های مصنوعی شما کاملا درون آن قرار بگیرد.

مرحله ی 2: مژه های مصنوعی خود را به مدت 2 دقیقه درون الکل قرار دهید.

مرحله ی 3: با کمک پنبه به آرامی مژه های مصنوعی خود را تمیز کنید تا مواد آرایشی از روی آن جدا شوند.

مرحله ی 4: مژه های مصنوعی خود را بر روی دستمال توالت تمیز بگذارید.

مرحله ی 5: اگر احساس کردید که مژه های شما هنوز کمی چسبندگی دارند از پاک کننده ی آرایش چشم استفاده کنید و آنها را خوب تمیز نمایید.

مرحله ی 6: مژه های مصنوعی خود را پس از آنکه خشک شد با کمک موچین یا گیره ی مژه مصنوعی داخل جعبه ی مخصوص خود بگذارید.

همانطور که دیدید ، نگهداری از مژه مصنوعی ، به همین راحتی با استفاده از الکل امکانپذیر است. با این کار خطر ابتلا به عفونت چشمی در استفاده بعدی را کاهش می دهید.

نگهداری از مژه مصنوعی با پاک کننده ی آرایش چشم

نگهداری از مژه مصنوعیپاک کننده ی آرایش چشم یکی از تخصصی ترین محصولات بهداشتی و آرایشی است که به وسیله ی آن به راحتی می توانید مژه های مصنوعی خود را تمیز کنید. فقط بهتر است برای این کار از نوع بدون روغن این محصولات استفاده کنید زیرا این نوع برای نگهداری از مژه مصنوعی کاربرد دارد و آسیب به مژه ها را کاهش میدهد.

آنچه نیاز دارید

  • پاک کننده ی آرایش چشم بدون روغن
  • ظرف شیشه ای
  • پنبه
  • دستمال توالت
  • موچین یا گیره ی مژه ی مصنوعی

دستورالعمل

مرحله ی 1: برای تمیز کردن مژه مصنوعی ، کمی از محلول پاک کننده ی آرایش چشم را درون ظرف شیشه ای بریزید و مژه های مصنوعی خود را درون آن شستشو دهید.

مرحله ی 2: مژه های مصنوعی خود را به آرامی بر روی دستمال توالت قرار دهید و با کمک پنبه آنها را تمیز کنید.

مرحله ی 3: اگر هنوز چسب یا سایر مواد به مژه های مصنوعی شما چسبیده اند با کمک موچین آنها را خوب تمیز کنید و کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند.

مرحله ی 4: مژه های مصنوعی خود را با کمک موچین یا گیره ی مژه ی مصنوعی داخل جعبه ی مخصوص خود قرار دهید.

جعبه ی مخصوص مژه ها، بهترین مکان برای نگهداری از مژه مصنوعی است، پس هرگز آن را دور نیندازید و مژه ها را درون جعبه ی خودش نگه دارید.

تمیز کردن مژه ی مصنوعی با روغن نارگیل

اگر به دنبال یک ماده ی طبیعی و بی ضرر برای تمیز کردن مژه مصنوعی خود هستید روغن نارگیل را امتحان کنید. روغن نارگیل می تواند مژه های مصنوعی شما را مثل روز اول تمیز و زیبا کند.

آنچه نیاز دارید

  • روغن نارگیل تازه و طبیعی
  • دستمال توالت
  • پنبه
  • موچین یا گیره ی مژه مصنوعی

دستورالعمل

مرحله ی 1: مژه های مصنوعی خود را بر روی دستمال توالت قرار دهید.

مرحله ی 2: گلوله ی پنبه ای را با روغن نارگیل کاملا آغشته کنید و سپس به آرامی تمامی مواد آرایش و چسب روی مژه های مصنوعی خود را به وسیله ی آن تمیز نمایید.

مرحله ی 3: اگر ذرات چسب همچنان به مژه های مصنوعی چسبیده بود از موچین برای برداشتن آن کمک بگیرید.

مرحله ی 4: با کمک دستمال توالت تمیزی روغن نارگیلی که به مژه های مصنوعی شما آغشته شده است را به آرامی پاک کنید.

مرحله ی 5: هنگامی که مژه های مصنوعی شما کاملا خشک شد با کمک موچین یا گیره ی مژه ی مصنوعی به آرامی آنها را داخل جعبه ی مخصوص خود قرار دهید.

عفونت چشم

شامپو بچه

شامپو بچه شوینده ای ملایم و بسیار مناسب برای تمیز کردن مژه مصنوعی است که بدون کوچکترین صدمه ای به آنها می توانید کاملا مواد آرایشی و چسب را از مژه مصنوعی خود جدا کنید.

آنچه نیاز دارید

  • شامپو بچه
  • 1/4 فنجان آب گرم
  • پنبه
  • دستمال توالت
  • موچین یا گیره ی مژه ی مصنوعی

دستورالعمل

مرحله ی 1: برای تمیز کردن مژه مصنوعی ،1 قاشق چایخوری شامپو بچه را همراه با 1/4 فنجان آب گرم ترکیب کرده تا کاملا حل شود.

مرحله ی 2: مژه های مصنوعی خود را برای مدت زمان 2 دقیقه داخل محلول آب و شامپو بچه  قرار دهید.

مرحله ی 3: مژه های مصنوعی خود را بر روی دستمال توالت قرار داده تا آب آن کاملا گرفته شود.

مرحله ی 4: اگر ذرات چسب یا مواد آرایشی روی مژه های مصنوعی شما هنوز باقی مانده بود با کمک موچین به آرامی آنها را جدا کنید.

مرحله ی 5: پس از آنکه مژه های مصنوعی کاملا خشک شدند با کمک موچین یا گیره ی مژه مصنوعی آن را داخل جعبه ی مخصوص خود قرار دهید.

تمیز کردن مژه مصنوعی تکی

تمیز کردن مژه مصنوعی تکیمژه مصنوعی تکی یکی از زیباترین و ظریف ترین ملزومات آرایشی خانم هاست. این نوع مژه مصنوعی را به صورت تکی و عددی بر روی چشم ها قرار می دهند و برداشتن و تمیز کردن آن نسبت به سایر روش ها کمی سخت تر و حساس تر است. اگر مژه مصنوعی شما به شکل تکی است می توانید با کمک روش زیر به راحتی آن را تمیز کرده و برای استفاده ی مجدد آماده کنید.

آنچه نیاز دارید

  • پاک کننده ی آرایش چشم بدون چربی یا روغن نارگیل
  • پنبه
  • موچین یا گیره ی مژه مصنوعی

دستورالعمل

مرحله ی 1: برای تمیز کردن مژه مصنوعی ، ابتدا پنبه ای کوچک را به پاک کننده ی آرایش چشم یا روغن نارگیل آغشته کنید و برای مدت زمان 30 ثانیه بر روی پلک های خود قرار داده تا مژه مصنوعی های تکی به آرامی جدا شوند.

مرحله ی 2: زمانی که مژه مصنوعی های تکی کاملا از پلک شما جدا شدند به آرامی و بدون اینکه پوست پلک شما کشیده شود آنها را بلند کنید و بردارید.

مرحله ی 3: مژه مصنوعی های تکی را به آرامی میان دو پنبه ی آغشته به پاک کننده ی آرایش چشم یا روغن نارگیل قرار دهید تا باقی مانده ی چسب و مواد آرایشی روی آن جدا شود.

مرحله ی 4: پس از آنکه مژه های مصنوعی شما کاملا تمیز و خشک شد با کمک موچین یا گیره ی مژه مصنوعی آنها را داخل جعبه ی مخصوص خود قرار دهید.

چند نکته درباره ی برداشتن مژه مصنوعی

برداشتن مژه مصنوعی1- قبل از برداشتن مژه مصنوعی های خود برای جلوگیری از انتقال آلودگی و میکروب به چشم ها ، دست های خود را با صابون آنتی باکتریال و آب گرم به خوبی بشویید.

2- هنگام برداشتن مژه مصنوعی به هیچ وجه آنها نکشید. با کشیدن آنها پلک، مژه های طبیعی و فولیکول های مژه های شما آسیب می بینند. بهترین روش برای برداشتن مژه مصنوعی استفاده از پنبه ی آغشته به مواد حلال است تا مژه ها کاملا جدا شوند.

3- پس از برداشتن مژه مصنوعی و تمیز کردنشان، بهتر است که آنها را در جعبه ی مخصوص خودش نگهداری کنید تا فرم منحنی مژه ها حفظ شود.

4- هنگام برداشتن مژه مصنوعی ،هرگز مواد شیمیایی قوی را به طور مستقیم بر روی چشم های خود استفاده نکنید.

5- استفاده ی دائمی و مکرر از مژه ی مصنوعی می تواند به مژه های طبیعی شما و فولیکول های آن آسیب های زیادی وارد کند. پس در استفاده از آن زیاده روی نکنید، زیرا اگر تمام نکات مربوط به برداشتن مژه مصنوعی را رعایت کنید، باز هم نمی توانید به طور 100 درصد از آسیب به مژه ها و فولیکول های طبیعی آن جلوگیری کنید.

6- هرگز با مژه های مصنوعی خود نخوابید و قبل از رفتن به رختخواب آنها را بردارید. چسب مژه مصنوعی شما می تواند باعث تحریک چشم و عفونت آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا