روابط زناشوییسلامت خانواده

مشکلات زناشویی و اشتباهات رایجی مانند تنها گذاشتن همسر، عدم اعتماد و …

به یاد داشته باشید مهمترین هدف از ازدواج ایجاد آرامش برای هر دو طرفین این تعهد است، اگر زندگی شما پر از تنش و استرس است باید رفتار و اعمال خود را تغییر دهید. به یاد داشته باشید تنها کسی که می توانید تغییرش دهید، خوتادن هستید و نه دیگری.


اشتباهات رایج در رابطه زناشویی

در یک رابطه زناشویی اشتباهات زیادی ممکن است رخ دهد که باعث تیره شدن روابط زناشویی و یا شکست رابطه شود. در اینجا به برخی از این اشتباهات که بیشتر صورت می پذیرد اشاره می کنیم.

تنها گذاشتن همسر عامل اصلی مشکلات زناشویی

سریعترین و قطعی ترین راه نابودی زندگی مشترک تنها گذاشتن همسر است، بصورتی که بیشتر وقت خود را صرف کار، گردش با دوستان و یا امور منزل نمایید. این امر ناخوشایند ترین احساسی است که هر فردی با وجود داشتن همسر می تواند تجربه نماید. بخصوص این تجربه ضربه بزرگی را به خانوم ها وارد می نماید زیرا که بزرگ‌ترین ترس هر زن، نادیده گرفته شدن و محرومیت عاطفی در رابطه زناشویی است.

نقش عدم صمیمیت با همسر در مشکلات زناشویی

وقتی با همسر خود رابطه صمیمی داشته باشید، انرژی می گیرد و برقرار نکردن این رابطه نزدیک زندگی شما را روی به ویرانی هدایت خواهد نمود. به این نکته توجه نمایید محبت و صمیمیت وسیله ای برای رسیدن به اهداف نیستند، بلکه یکی از اهداف زندگی مشترک و ازدواج به شمار می روند.

از راهکار های ایجاد صمیمیت می توانیم به گفتگو، در آغوش گرفتن همسر و لمس دست ها اشاره کنیم.سعی کنید با او در مورد چیزهایی که ذهنتان را مشغول کرده حرف بزنید، او این آزادی را به شما خواهد داد که حرف‌های دل‌ خود را به راحتی با او شریک شوید. بی شک به زودی اثر صمیمیت را در رابطه زناشویی خود خواهید دید.

گوش ندادن به شکایت های همسر

به همسر خود توجه نمایید و در صورت بیان مشکلات خود برای او گوشی شنوا باشید. یکی از اشتباهات رایج زوجین در این مورد، ارائه راه حل های مختلف است که منجر به گوشه گیری و خودداری همسر از بروز مشکلات میگردد. وقتی به شکایت‌های همسرتان گوش می‌دهید او احساس می‌کند شما درکش می‌کنید.

عذرخواهی نکردن در رابطه زناشویی

همه زوجین در زندگی مشترک و روابط زناشویی دچار اختلاف هستند ، عذرخواهی نکردن موجب تخریب رابطه زناشویی شما می گردد و به مشکلات زناشویی دامن می زند. تقاضای بخشش از جانب افراد موجب صلب احترام نخواهد شد، بلکه عذرخواهی نشان دهنده ی تواضع یک فرد است و به او جایگاه ویژه ای می بخشد.

بزرگ‌ترین ترس هر زن، نادیده گرفته شدن و محرومیت عاطفی در رابطه زناشویی است.

بی اهمیتی برای نگرانی های همسر

اهمیت دادن به دلمشغولی های همسر به او احساس آرامش و امنیت را القا خواهد نمود که این امر موجب تحکیم رابطه زناشویی می گردد و مشکلات زناشویی را از شما دور می کند.

احساس ابراز محبت های کوچک

شما میتوانید با تهیه کادو هر چند کوچک احساس دوست داشتن خود را نشان دهید. کاری کنید که همسرتان بداند در تمام طول روز به یادش هستید، برایش پیام عاشقانه بفرستید، یک تماس کوچک برقرار کنید و ابراز محبت نمایید.

بی توجهی به خواسته های جنسی همسر

رابطه جنسی باید پیوند میان زوجین را محکم کند. مهمترین امر در این موضوع این است که شما با نیاز های جنسی همسر خود آشنا باشید. بطور مثال مردان در عرض چند لحظه آماده برقراری رابطه جنسی می شوند ولی زنان برای کسب این آمادگی نیاز به مقدماتی دارند که زمان بر است.

صحبت با همسر

وقتی از حرف زدن با همسر امتناع می کنید، او احساس ترس و نا امنی می کند. این ترس باعث می‌شود پیگیر شما باشد. او می‌خواهد شما از چیزی که در دلتان است حرف بزنید، قصدش این نیست که سرزنشتان کند بلکه می‌خواهد با او راحت‌تر باشید و به او اعتماد کنید تا او هم بتواند به شما اعتماد کند.

نپذیرفتن مسئولیت

ازدواج تعهدی دو نفره محسوب می گردد و همراه با خود مسئولیت هایی را برای هر دو طرف این تعهد به همراه دارد.

قبول نکردن مسئولیت از آفت های زندگی مشترک محسوب می شود که چه برای زن و چه برای مرد مشکلات متعددی را فراهم می آورد.

 عدم اعتماد زوجین نسبت به هم

با اعتماد به همسر می توان رشته های زندگی مشترک و رابطه زناشویی را محکم نمود. اعتماد در رابطه زناشویی، آرامش را نیز همراه خواهد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا