بیماری هابیماری های مقعدی

بررسی درمان کیست مویی با لیزر و دوره نقاهت پس از آن

بیماری کیست مویی از بیماریهایی است که در نسل حاضر به سرعت در حال گسترش است. این عارضه در اثر سایش پوست ایجاد شده و موجب بروز کیست حاوی مو بر روی سطح پوست می گردد. این کیست درد و عفونتی را به همراه داشته که لزوم درمان آن را شدت می بخشد. برای تشخیص دقیق تر این بیماری به صفحه عکس کیست مویی مراجعه نمایید.
یکی از درمان های کاربردی و نوین استفاده از لیزر برای از بین بردن این بیماری است. که در این مقاله به تشریح بیشتر درمان کیست مویی با لیزر و نیز تاثیرات آن می پردازیم :


 درمان کیست مویی با لیزر

لیزر کیست موییاین بیماری مقعدی می تواند به شدت دردناک باشد و موجب ناراحتی شدید در فعالیت های روزانه شود. در نتیجه باید هرچه سریع تر مورد درمان قرار گیرد. از آنجایی که درمان کیست مویی با دارو و درمان خانگی امکان پذیر نیست. باید از روش های تهاجمی مانند جراحی کیست مویی برای درمان استفاده نمود.هدف از جراحی، از بین بردن کیست مویی، تمیز و ضد عفونی کردن کامل ناحیه و از بین بردن آبسه آن است. در این روش درمان به جای استفاده از تیغ برای جراحی از لیزر برای برش و جدا کردن ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. این امر موجب می شود، به نواحی اطراف کیست آسیب کمتری وارد شده و عروق و اعصاب آسیب دیده نیز ترمیم شوند. به علاوه با تابش اشعه امکان از بین رفتن کامل عفونت فراهم شده است و از عود مجدد جلوگیری خواهد شد.مطالعات نشان می دهند که درمان کیست مویی با لیزر یک تکنولوژی جدید امیدوار کننده است و میزان موفقیت اولیه این روش درمانی 87.5 درصد و میزان عود مجدد در بیماران تنها 2.9 درصد گزارش شده است.

عود بیماری بعد از جراحی سنتی

بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار می گیرند، بسیار امیدوارند که برای همیشه از دست این بیماری خلاص شده اند. متاسفانه یک مطالعه نشان داد که میزان عود مجدد بیماری پس از جراحی به طور میانگین 22 درصد است.

هزینه

لازم به ذکر است که هزینه این نوع درمان توسط بیمه پرداخت نمی شود. زیرا لیزر جزء عمل های سرپایی است و بیمه هزینه آن را پرداخت نمی کند، اما با این حال هزینه ای که برای این بابت پرداخت می شود، بسیار کمتر از جراحی است. ضمن آنکه این روش درمانی تنها برای یکبار انجام می شود، و بیماران هزینه ای بابت عود مجدد و تکرار درمان های مختلف نمی پردازند. برای آگاهی بیشتر در رابطه با هزینه عمل کیست مویی مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

بیمارانی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند برخلاف بیمارانی که جراحی سنتی انجام داده اند، خیلی سریع به روند طبیعی زندگی باز میگردند.

مزیت های لیزر کیست مویی

مزیت های لیزر کیست مویی

  • درمان قطعی و از بین رفتن کامل عفونت
  • درد و خونریزی بسیار کمتر در مقایسه با جراحی
  • هزینه ای مناسب که با تنها یکبار پرداخت انجام می شود.
  • پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری ها و عفونت ها
  • درمان سریع و سرپایی در کمتر از یک ساعت
  • بدون نیاز به بستری در بیمارستان و یا دوره نقاهت طولانی مدت
  • درمانی بدون محدودیت و قابل انجام برای همه بیماران حتی با شرایط خاص

مراقبت های بعد از لیزر

میزان موفقیت درمان کیست با این روش تنها دلیل استقبال بیماران از آن نیست. بلکه مزیت هایی مانند دوره نقاهت کوتاه، درد بسیار کمتر، درمان بدون عوارض و … از عواملی است که موجب شده بیماران داوطلب انجام آن باشد و بتوانند پس از آن به سرعت به کارهای روزمره خود باز گردند.

دوره نقاهت پس از درمان کیست مویی با لیزر

پس از درمان بیمار نهایتا یک روز در بیمارستان بستری میشود و یا ممکن است در همان روز جراحی بعد از معاینه پزشک مرخص شود. بیمارانی که تحت درمان با لیزر قرار گرفته اند برخلاف بیمارانی که جراحی سنتی انجام داده اند، خیلی سریع به روند طبیعی زندگی باز میگردند. علاوه بر این، این روش درمانی به سبب ترمیم عروق و بافت های از بین رفته مانع خونریزی شده و این مورد برای بیمارانی که دچار کم خونی هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

تجربه نشان داده بیمارانی که با این روش درمان می شوند، کمتر از بیمارانی که به روش جراحی سنتی درمان می شوند، از داروهای مسکن که خود ضرر های دیگری را برای بدن به همراه دارد، استفاده می کنند.

رعایت مراقبت های زیر به بیماران کمک می کند، دوره نقاهت کوتاه مدتی داشته باشند و زخم آنها سریع تر ترمیم شود.

  • رعایت بهداشت فردی در ناحیه مقعدی
  • از بین بردن موهای زائد
  • مراقبت از زخم
  • پوشیدن لباس های آزاد تر که مانع از ساییدگی پوست می گردد و لباسهای با الیاف طبیعی
  • مصرف به موقع داروهای آنتی بیوتیک
  • رعایت نکات درمان خانگی کیست مویی مانند حمام سیتز و رژیم غذایی مناسب
  • تعویض منظم پانسمان
  • اجتناب از زیاد نشستن و اعمال فشار به زخم جراحی

پیشگیری از عود

پیشگیری از عود مجدد کیست موییاگرچه این درمان میزان موفقیت بالا و عود مجدد کمی دارد، با این حال انجام اقدامات پیشگیرانه می تواند همین میزان کم عود مجدد را از بین ببرد و بیمار را از دردسر های عود مجدد نجات دهد. در طول دوره درمان بیمار باید مرتب به پزشک مراجعه کند و توصیه های او را به طور کامل انجام دهد. ممکن است دارو یا پماد هایی در طول دوره درمان نیاز باشد و بعد از معاینه های دوره ای دکتر آنها را برای شما تجویز کند. بیماران می بایست پس از درمان از زخم خود مراقبت کنند تا در معرض عفونت قرار نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا