بیماری هابیماری های پوست و موسبک زندگیمد و زیبایی

20 روش طبیعی کاملا موثر و متفاوت برای درمان سیاهی دور چشم

اینکه صبح ها بیدار شویم و در مقابل آینه با هاله های سیاهی در اطراف چشم هایمان مواجه شویم می تواند از بدترین اتفاقات سر صبح باشد. سیاهی دور چشم ها می تواند زیبایی چهره و چشم های ما را تحت تاثیر قرار داده و چهره ی ما را بی روح و خسته نشان دهد. درمان و رفع سیاهی دور چشم کار پیچیده و سختی نیست. فقط یه کمی زمان و حوصله نیاز دارد. در مقاله ی امروز مجله ی بیچشک 20 روش طبیعی کاملا موثر و متفاوت را برای رفع سیاهی دور چشم شما معرفی کرده ایم که در مدت زمان کوتاهی زیبایی و روشنایی چشم های شما را باز می گرداند.


1- روغن بادام شیرین

درمان سیاهی دور چشم با روغن بادامدر اولین روش درمان سیاهی دور چشم به سراغ روغن بادام شیرین می رویم. این روغن یکی از غنی ترین منابع طبیعی ویتامین E به شمار می رود. مصرف این روغن پوست را نرم و لطیف می کند و تیرگی های آن را به مرور زمان می تواند از بین ببرد. شما می توانید برای محو شدن هاله ی تیره ی اطراف چشم ها هر شب قبل از خواب کمی روغن بادام شیرین به اطراف چشم های خود به آرامی بمالید.

آنچه نیاز دارید

  • روغن بادام شیرین

دستورالعمل  

پوست اطراف چشم های خود را با آب ولرم و صابون ملایم بشویید و سپس خشک کنید. چند قطره روغن بادام شیرین را توسط نوک انگشت های خود به آرامی بر روی هاله های سیاه اطراف چشم های خود بمالید و ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود و صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

2- ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا می تواند به نرمی و لطافت پوست شما کمک کند و آن را در شرایط هیدراته قرار دهد. ژل آلوئه ورا یکی از بهترین عناصر طبیعی برای تغذیه ی پوست است و به درمان سیاهی دور چشم کمک زیادی می کند.

آنچه نیاز دارید

  • ژل تازه ی آلوئه ورا
  • پد پنبه ای

دستورالعمل

ژل آلوئه ورا را به آرامی بر روی پوست اطراف چشم ها قرار داده و با کمک انگشتان دست آن را ماساژ دهید. 10 الی 12 دقیقه اجازه دهید که ژل آلوئه ورا بر روی پوست شما قرار بگیرد و سپس با کمک پد پنبه ای پوست خود را تمیز کنید. برای رفع سیاهی دور چشم خود کافیست این کار را 1 بار در طول روز و 1 بار شب ها قبل از خواب انجام دهید.

3- روغن نارگیل

رفع سیاهی دور چشم با روغن نارگیلروغن نارگیل یک گزینه ی عالی برای تغذیه و حفظ رطوبت پوست شماست و باعث زیبایی و جوانی آن می گردد. استفاده از روغن نارگیل می تواند به تدریج پوست شما را شفاف تر و شاداب تر کند و بر درمان سیاهی دور چشم تاثیر مثبتی دارد.

آنچه نیاز دارید

  • چند قطره روغن نارگیل تازه

دستورالعمل

با کمک نوک انگشتان خود چند قطره روغن نارگیل را به آرامی در اطراف چشمای خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح بر روی چشمهای شما قرار بگیرد.هر شب قبل از خواب می توانید از این روش برای درمان سیاهی دور چشم استفاده کنید.

4- روغن کرچک

روغن کرچک خواصی فوق العاده عالی برای پوست دارد. استفاده از این روغن می تواند پوست را نرم و لطیف کند و برای جوان سازی و ترمیم پوست اطراف چشم ها یکی از بهترین روش های درمان طبیعیست.

آنچه نیاز دارید

  • چند قطره روغن کرچک

دستورالعمل  

برای درمان سیاهی دور چشم روغن کرچک را به آرامی بر روی پوست اطراف چشم های خود قرار دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح بر روی چشم های شما قرار بگیرد.

5- سرکه سیب

املاح معدنی مفید، ویتامین ها و آنزیم ها تنها بخشی از خواص مفید سرکه ی سیب را تشکیل می دهند. استفاده از سرکه ی سیب می تواند به بازسازی و جوانسازی پوست شما کمک کند و برای ترمیم بخش های آسیب دیده ی پوست فوق العاده است.

آنچه نیاز دارید

  • 1 قاشق غذاخوری سرکه ی سیب
  • 1 عدد گوش پاک کن

دستورالعمل  

سرکه ی سیب را با کمک گوش پاک کن تمیزی به آرامی بر روی هاله های سیاه دور چشم خود قرار دهید و اجازه دهید که به خوبی جذب پوست شما شود. از این روش 2 بار در روز می توانید استفاده کنید.

6- چای سبز کیسه ای

چای سبز و رفع سیاهی دور چشمچای سبز حاوی ماده ای طبیعی به نام تانن است که می تواند به تامین رطوبت پوست شما کمک کند و باعث کاهش التهابات پوستی اطراف چشم ها شود. هنگامی که رگ های خونی اطراف چشم ها متورم و برجسته می شوند به شکل هاله ای سیاه خود را نشان می دهند، چای سبز می تواند به کاهش تورم این رگ ها کمک زیادی کند.

آنچه نیاز دارید

  • 2 عدد چای کیسه ای سبز

دستورالعمل

کیسه های چای سبز را با آب بشویید و مدتی در یخچال قرار دهید. سپس کیسه های چای سبز را بر روی چشم های خود به مدت 15 دقیقه قرار داده  و در پایان صورت خود را با آب سرد بشویید. برای درمان سیاهی دور چشم می توانید از این روش روزی 1 بار استفاده کنید.

7- رفع سیاهی دور چشم با خیار

خیار یک منبع عالی و غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مورد نیاز برای جوانسازی و ترمیم پوست صورت است. ماسک خیار می تواند به رفع سیاهی دور چشم های شما کمک کند و با ترمیم بافت های آسیب دیده ی آن زیبایی را به پوست شما بازگرداند.

آنچه نیاز دارید

  • 1 عدد خیار درشت

دستورالعمل  

خیار را به خوبی بشویید و آن را به چندین حلقه تقسیم کنید و برای مدت زمان  30 دقیقه در یخچال قرار دهید.سپس 2 عدد حلقه ی درشت را انتخاب کرده و بر روی چشمهای خود قرار دهید به طوری که تمام چشمها و پوست اطراف آن را کاملا بپوشاند و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی چشم های شما قرار بگیرد. در پایان صورت خود را با آب سرد بشویید.این کار را به مدت 2 روز یک بار برای 1 هفته انجام دهید.

درمان و رفع سیاهی دور چشم کار پیچیده و سختی نیست. فقط یه کمی زمان و حوصله نیاز دارد.

8- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی ماده ای به نام لیکوپن است که برای ترمیم پوست و محافظت از آن در برابر انواع آسیب ها فوق العاده مفید و موثر است. می توانید برای جوانسازی پوست خود و درمان سیاهی دور چشم های خود از ماسک گوجه فرنگی استفاده کنید.

آنچه نیاز دارید

  • 1 قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی طبیعی و تازه
  • 1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه

دستورالعمل

آب گوجه فرنگی را با آب لیمو ترکیب کرده و به آرامی بر روی پوست اطراف چشم های خود قرار دهید. پس از 10 دقیقه پوست صورت خود را با آب سرد بشویید. از این روش می توانید 2 بار در روز به مدت 2 الی 3 هفته استفاده کنید.

9- عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مورد نیاز برای تغذیه ی پوست و ترمیم بافت های آسیب دیده ی آن است. عسل می تواند پوست شما را نرم و لطیف نگه دارد و به برطرف کردن هاله های سیاه اطراف چشمان شما کمک کند.

آنچه نیاز دارید

  • عسل طبیعی

دستورالعمل  

لایه ای نازک از عسل را بر روی پوست اطراف چشمان خود قرار دهید و اجازه دهید که 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست شما بماند. از این روش می توانید 1 الی 2 بار در طول روز استفاده کنید.

10- جوش شیرین

رفع تیرگی دور چشمجوش شیرین دارای خواص مفید و فوق العاده ای برای پوست است. خواص ضد التهابی جوش شیرین می تواند به بهبود گردش خون و کاهش التهابات اطراف چشم ها کمک کند و پوست شما را می تواند روشن و شفاف نماید.

آنچه نیاز دارید

  • 1 فنجان آب گرم
  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 2 عدد پد پنبه ای

دستورالعمل  

1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با 1 فنجان آب گرم ترکیب کرده و پدهای پنبه ای را به این ترکیب کاملا آغشته کنید. این پد ها را برای مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی چشم های خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه ی بهتر می توانید هر روز از این روش استفاده کنید.

11- روغن دانه انگور

روغن دانه ی انگور سرشار از فلاونوئید است که هم دارای خواص ضد التهابی است و هم آنتی اکسیدان. به همین دلیل استفاده از این روغن می تواند به رفع سیاهی دور چشم شما کمک کند و برای ترمیم و بازسازی پوست شما یکی از بهترین پیشنهادهاست.

آنچه نیاز دارید

  • چند قطره روغن دانه ی انگور

دستورالعمل

چند قطره روغن دانه ی انگور را به کمک نوک انگشتان بر روی پوست اطراف چشم های خود قرار دهید و اجازه دهید که به آرامی جذب پوست شما شود. از این روش دو بار در روز می توانید استفاده کنید.

12- آب لیمو

آب لیمو خواص فوق العاده مفیدی برای پوست دارد که یکی از آنها خاصیت روشن کنندگی پوست است. همچنین آب لیمو سرشار از ویتامین C است که به عنوان آنتی اکسیدانی طبیعی می تواند به جوان سازی و بازسازی پوست شما کمک کند. برای رفع سیاهی دور چشم خود می توانید از این روش استفاده کنید تا از تاثیرات آن شگفت زده شوید.

آنچه نیاز دارید

  • آب لیموی تازه
  • گوش پاک کن

دستورالعمل  

با کمک گوش پاک کن به آرامی آب لیمو را به پوست اطراف چشم های خود بمالید و اجازه دهید که 10 دقیقه بر روی پوست شما قرار بگیرد. سپس صورت خود را با آب سرد  بشویید. از این روش می توانید 2 بار در روز استفاده کنید. فقط در نظر داشته باشید که ممکن است آب لیمو کمی پوست شما را خشک کند پس بهتر است پس از شستن صورت خود از مرطوب کننده استفاده کنید.

13- گلاب

درمان تیرگی دور چشمگلاب ماده ای طبیعی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. به همین دلیل استفاده از گلاب می تواند به تقویت سلول های پوستی و جوان سازی پوست کمک کند و برای رفع سیاهی دور چشم فوق العاده مفید است.

آنچه نیاز دارید

  • گلاب
  • کمی پنبه

دستورالعمل

کمی پنبه را به گلاب آغشته کرده و آن را بر روی پوست اطراف چشم های خود به مدت 15 دقیقه قرار دهید. در پایان صورت خود را با آب سرد بشویید.برای رفع سیاهی دور چشم خود از این روش می توانید 4 بار در هفته استفاده کنید.

14- درمان سیاهی دور چشم با شیر

شیر حاوی ماه ای به نام اسید لاکتیک است که می تواند به شفافیت، صافی ، ضخامت و سفتی پوست شما کمک کند و برای کاهش خطوط، چین و چروک ها و درمان سیاهی دور چشم فوق العاده موثر است.

آنچه نیاز دارید

  • کمی شیر سرد
  • پنبه

دستورالعمل  

پنبه را به طور کامل به شیر سرد آغشته کنید و آن را بر روی چشمهای خود قرار دهید. مطمئن شوید که پنبه ها تمامی چشم ها. پوست اطراف آن را به طور کامل پوشانده است. اجازه دهید پنبه های آغشته به شیر به مدت 15 دقیقه بر روی چشمهای شما قرار بگیرد و در پایان صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را روزی 1 بار برای مدت زمان 2 هفته ادامه دهید.

15- سیب زمینی

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی از آنزیم ها ، ویتامین C و نشاسته است که می تواند به تغذیه ی پوست شما کمک کند و برای رفع سیاهی دور چشم فوق العاده موثر است.

آنچه نیاز دارید

  • 1 عدد سیب زمین خام
  • کمی پنبه

دستورالعمل  

آب سیب زمینی خام را بگیرید و با کمک کمی پنبه این آب را به اطراف چشم های خود بمالید . اجازه دهید که آب سیب زمینی به مدت 10 دقیقه بر روی پوست شما قرار بگیرد و سپس با آب سر پوست خود را بشویید. از این روش درمان سیاهی دور چشم می توانید 2 بار در روز به مدت 2 الی 3 هفته استفاده کنید تا شاهد اثرات آن در رفع سیاهی دور چشم خود باشید.

16- روغن زیتون

روغن زیتون و رفع تیرگی دور چشمروغن زیتون از سالم ترین ترکیبات مغذی برای تغذیه و سلامت پوست برخوردار است که با دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می تواند به جوانی و زیبایی پوست کمک کند. همچنین روغن زیتون منبعی غنی و مفید از اسید های چرب سالم است که برای هیدراته نگه داشتن پوست و تغذیه ی آن فوق العاده است.

آنچه نیاز دارید

  • چند قطره روغن زیتون

دستورالعمل  

به منظور درمان سیاهی دور چشم ، چند قطره روغن زیتون را با کمک نوک انگشتان به آرامی بر روی پوست اطراف چشم های خود ماساژ دهید و اجازه دهید که یک شب تا صبح بر روی پوست شما بماند. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب می توانید انجام دهید.

17- عصاره ی شیرین بیان

گیاه شیرین بیان حاوی موادی است که می تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر UVB محافظت کند و استفاده ی موضعی از آن  باعث کاهش رنگدانه های پوست و بهبود جریان گردش خون زیر پوست می گردد. به همین دلیل برای رفع سیاهی دور چشم یکی از بهترین روش های طبیعی است.

آنچه نیاز دارید

  • 3  الی 4 قطره عصاره ی شیرین بیان
  • کپسول ویتامین K

دستورالعمل

محتویات داخل کپسول ویتامین  K را با عصاره ی شیرین بیان ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید.  می توانید چند قطره آب هم به آن اضافه کنید. ای ترکیب را به مدت 10 دقیقه بر روی پوست اطراف چشم های خود قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این روش را در روز چندین بار استفاده کنید.

18- روغن جوجوبا

روغن جوجوبا حاوی اسیدهای چرب سالم است که می تواند به تغذیه ی پوست کمک کرده و آن را در شرایط هیدراته قرار دهد. روغن جوجوبا می تواند به ترمیم بافت های آسیب دیده ی پوست شما کمک کند و رنگ پوست را به حالت طبیعی باز گرداند.

آنچه نیاز دارید

  • چند قطره روغن جوجوبا

دستورالعمل  

روغن جوجوبا را با کمک نوک انگشتان خود به آرامی بر روی پوست اطراف چشم های خود به مدت 1 الی 2 دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید که 1 شب تا صبح بر روی آن بماند. از این روش هر شب قبل از رفتن به رختخواب می توانید استفاده کنید.

19- زعفران

رفع تیرگی دور چشم با زعفرانترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهابی موجود در زعفران می تواند به بازسازی بافت های آسیب دیده ی پوست و رفع سیاهی دور چشم کمک فراوانی نماید.

آنچه نیاز دارید

  • 1/4 فنجان شیر
  • 1 الی 2 رشته زعفران
  • کمی پنبه

دستورالعمل  

زعفران ها را داخل شیر قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا ترکیب شوند. حالا کمی پنبه را به ترکیب شیر و زعفران آغشته کرده و بر روی پوست اطراف چشم های خود به آرامی بمالید. می توانید این ترکیب را با کمک پنبه به تمام پوست صورت و گردن خود بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. از این روش می توانید روزی 1 بار استفاده کنید.

20- روغن آرگان

روغن آرگان یک روغن سبک و فوق العاده مغذی است که به آسانی می  تواند در پوست شما جذب شود روغن آرگان منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E است که به بازسازی و ترمیم پوست شما کمک می کند و بافت های مرده ی آن را احیا می نماید.برای رفع سیاهی دور چشم خود می توانید شب ها قبل از خواب از این روغن استفاده کنید.

آنچه نیاز دارید

  • چند قطره روغن آرگان اصل

دستورالعمل

کمی روغن آرگان را به وسیله ی نوک انگشتان خود به آرامی بر روی پوست اطراف چشم های خود ماساژ دهید و برای اینکه بهتر جذب پوست شود با نوک انگشتان خود به آرامی بر روی پوست ضربه بزنید. این روغن را از روی پوست خود نشویید و اجازه دهید که جذب پوست شما شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا