بیماری هابیماری های مقعدی

هزینه عمل کیست مویی چه مقدار است؟

بیماری کیست مویی مقعدی (سینوس پیلونیدال) نوع شایعی از بیماری های مقعدی است. این عارضه به بیماری رانندگان نیز معروف است، علت این امر مبتلایان شدن تعدادی زیادی از رانندگان به این بیماری در اثر نشستن های طولانی مدت است. این بیماری  موجب بروز کیست حاوی مو بر روی سطح پوست می گردد، این کیست می تواند شبیه به یک جوش متورم ظاهر شود و یا همراه با عفونت باشد که در این صورت ممکن است با آبسه به اشتباه تشخیص داده شود.
کیست مویی پایین کمر و مابین کفل ها ایجاد می شود و از بیماری های است که باید سریعاً درمان شود، زیرا بی توجهی به آن می تواند موجب پیشرفت بیماری شده و درمان را پیچیده نماید و یا عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.
یکی از مسائلی که در کنار انتخاب نوع درمان ذهن بیماران را به خود مشغول می کند، هزینه عمل است. بسیاری از بیماران به سبب فرار از پرداخت هزینه ها به روشهای درمان خانگی کیست مویی روی می آورند اما خوب است بدانید امکان درمان این بیمار با درمان های خانگی وجود نداشته و با این کار تنها موجب تاخیر در روند درمان می شوید و این یعنی، افزایش هزینه ها. در این مقاله قصد داریم به تشریح بیشتر موضوع هزینه جراحی برای خوانندگان بپردازیم :


هزینه جراحی کیست مویی

هزینه جراحی کیست موییجراحی این عارضه شامل انجام جراحی سنتی با استفاده از تیغ جراحی برای برداشت ناحیه آسیب دیده است. این جراحی معمولاً تحت بیهوشی انجام می شود. هزینه جراحی این بیماری بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. این فاکتورها شامل نوع جراحی، دستمزد جراح، موضع جراحی، شرایط خاص بیمار، کلینیک یا مرکز درمانی که قرار است، جراحی را انجام دهید و … می شود. در نتیجه تعیین دقیق هزینه درمان کیست مویی کار مشکلی است و بهتر است برای اطلاع دقیق از این هزینه با پزشک خود مشورت نمایید.

اما  جمع هزینه عمل در بیمارستان در حدود 6 الی 7 میلیون تعیین شده است. البته این هزینه تنها شامل هزینه عمل جراحی است، این موضوع را مد نظر قرار دهید که این درمان ممکن است در مواردی بیمار را مجبور به بستری چند روزه در بیمارستان نموده که این خود می تواند هزینه های دیگری را در پی داشته باشد. به علاوه بیماران می بایست بعد از انجام جراحی دوره نقاهتی را در منزل به سر ببرند،که در این صورت حداقل برای دو هفته توانایی حضور در محیط کار خود را نخواهند داشت و این مورد نیز به سایر هزینه ها می افزاید.

با وجود آنکه بیمه ها هزینه ی عمل کیست مویی را می پردازند، اما نمی توان گفت هزینه جراحی کمتر از سایر روش های درمانی است.

نحوه پوشش دهی بیمه برای جراحی

اما خبر خوب در این مورد این است که هزینه جراحی کیست مویی توسط اکثر بیمه های درمانی پرداخت می شود و جای نگرانی ندارد. علت این امر این است که بیمه هزینه عمل های جراحی که نیاز به بستری داشته و امکان درمان بیمار با سایر روش ها وجود ندارد، را پرداخت می کند.

ذکر این نکته ضروری است که با وجود آنکه بیمه ها هزینه ی عمل کیست مویی را می پردازند، اما نمی توان گفت هزینه جراحی کمتر از سایر روش های درمانی است. زیرا همان طور که ذکر شد، درمان با جراحی می تواند هزینه های جانبی دیگری را به دنبال داشته باشد. به علاوه درمان این عارضه با جراحی قطعی نبوده و امکان عود مجدد بیماری وجود دارد که در این صورت نیاز به تکرار جراحی است و این یعنی تکرار مجدد هزینه ها.

هزینه درمان کیست مویی با لیزر

هزینه درمان کیست مویی با لیزرلیزر این بیماری یکی از روشهای نوین درمان است. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از لیزر برای از بین بردن و خارج کردن کیست استفاده می شود. لیزر در حین عمل عروق و بافت های آسیب دیده را ترمیم می کند و مانع درد و خونریزی می شود.

در تعیین هزینه درمان کیست مویی با لیزر فاکتورهای مختلفی نظیر نوع لیزر، نوع کیست، کلینیک درمانی، دستمزد پزشک و … دخیل است. اما انجام لیزر هزینه بسیار کمتری را در مقایسه با جراحی خواهد داشت. این هزینه از 2 تا 3 میلیون متغیر است. ضمن آنکه لیزر بدون نیاز به بستری در بیمارستان انجام می شود و بیمار میتواند پس از انجام آن به محیط کار خود باز گردد.

نحوه پوشش دهی بیمه برای لیزر درمانی

بیمه ها هزینه عمل کیست مویی با لیزر را تقبل نمی کنند، زیرا که بیمه های درمانی هزینه عمل های سرپایی و کمتر از 6 ساعت بستری در بیمارستان را پرداخت نمی کنند، و لیزر یک درمان سرپایی است.

اما با این وجود باز هم با انجام لیزر در پرداخت هزینه ها صرفه جویی می شود. زیرا لیزر درمانی نیازی به بستری در بیمارستان را نداشته و دوره نقاهت آن نیز بسیاری کوتاه مدت است بگونه ای که اغلب بیماران می توانند یک روز بعد از درمان به روال عادی زندگی بازگردند، ضمن آنکه لیزر درمانی قطعی بوده و تنها با پرداخت یک بار هزینه درمان میتوانید برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوید.

به علاوه چنانچه قصد انجام این عمل با لیزر را دارید می توانید با بیمه های تکمیلی قرارداد ببندید تا در این صورت بتوانید هزینه این جراحی را از این طریق پرداخت نمایید.

‫2 دیدگاه ها

  1. بعد خدا دکتررا می پرستم واقعن دران همه دردها هستند سپر بسیار قوی هستند در برابرحمله بیماریها ب انسانها.
    🤲🤲🤲ای خدای بزرگ ومهربان وبخشنده تمامی دکترهای جهان را برامون نگه دار و زندگیشون پر کن از شادابی و برکت

  2. من دونفر از اعضای خانواده ام در حال مرگ بودند اوژانسی از سنندج بردم بیمارستان شهدای تجریش تهران دوماه اونجا موندم .، تمام کارکنانش چ آدمهای مهربون و خوبی بودند چقدر به ما خدمت کردند واقعن دکترهاش فرشته نجات بودند واقعن بهشون خسته نباشید باید بگیید ازشون لذت بردیم 🌹❤️🌹❤️🌹❤️🌹❤️🌹❤️🌹❤️💚💚💚💚💚💚💚

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا