بیماری هاکرونا

چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر ویروس کرونا نیاز دارند؟

ویروس کرونا که از اواخر سال میلادی گذشته شایع شده است، اکنون بیش از 80،000 نفر را مبتلا ساخته و بیش از 2 هزار و 700 مرگ را در پی داشته  است که بیشتر آنها از کشور چین منبع این ویروس بوده اند.

دکتر مایکل مینا، استادیار اپیدمیولوژی در دانشگاه هاروارد T.H اظهار داشته است که، خطر بیماری COVID-19، که ناشی از ویروس کرونا ایجاد می شود، با افزایش سن رابطه ای مستقیم دارد. آمار ها نشان داده، تعداد مرگ میر ناشی از این ویروس در افراد کمتر از 35 سال تقریباً صفر تلقی می شود، و بیشتر مرگ و میر ها در افراد با سنین مابین 40 تا 80 سال مشاهده شده است. داشتن اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسانی آسیب پذیر هستند، می تواند به جامعه در جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس کمک کند. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه این بیماری و افراد در معرض خطر داشته باشید، پس با ما همراه شوید.


تاثیر سن بر ابتلا به کرونا

مطالعه ای در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است، که به بررسی 45000 مورد مبتلا به این ویروس در چین پرداخته است. نتایج این مطالعه نشان داده است که 80٪ موارد گزارش شده خفیف هستند و 20٪ دیگر از این افراد علائمی متوسط​​، شدید یا بحرانی شامل سختی تنفس، ذات الریه و نارسایی اندام دارند. به طور کلی می توان گفت تنها حدود 2.3٪ از موارد کشنده هستند.سندرم حاد تنفسی سارس(SARS)، ویروس مشابهی که در سال 2002 در چین شایع شده بود، بیش از 8000 نفر را در طی 8 ماه مبتلا کرد که از بین Hkih تقریبا 10٪ بر اثر این بیماری فوت کردند و اغلب آنان بالای 60 سال سن داشتند.

براساس مطالعه ای بر روی بیماران مبتلا به COVID-19، تاکنون تنها 1% از این بیماران را کودکان 1-9 ساله تشکیل می دهند. به همین ترتیب بیماران 10-19 سال نیز 1% از کل بیماران مبتلا شده هستند.

همچنین نتایج این مطالعه بر روی بیماران 70 – 80 سال نشان داد که تنها 8% از آنها قربانی این ویروس شده و جان خود را از دست داده اند. در حالی که نتیجه این مطالعه بر روی بیماران بیشتر از 80 سال، آمار 15% را نشان می دهد. بنابراین بیماران بالای تر از 80 سال، نباید بدون تکمیل فرآیند درمان از بیمارستان خارج شوند.

برای آشنایی با این بیماری و نحوه درمان آن، مقاله ویروس کرونا چیست؟ را مطالعه نمایید.

مردان آسیب پذیرتر هستند یا زنان؟

مردان در برابر کرونا آسیب پذیرتر هستند یا زنان؟براساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کشور چین، داده های اولیه حاکی از آن است که مردان در مقایسه با زنان در برابر این ویروس آسیب پذیرتر هستند، زیرا تقریباً بیش از نیمی از موارد مبتلایان را تشکیل می دهند. همچنین تعداد فوت شدگان مرد دو برابر زنان است.

یکی از دلایل این امر را می توان سیگار کشیدن مردان دانست. نتیجه یک مطالعه سازمان بهداشت جهانی در سال 2019 نشان داد که بیش از 47.6٪ از مردان چینی سیگار می کشند، در حالی که این آمار برای زنان 1.8٪ است. به همین علت تعداد زنانی که سیستم ایمنی قوی تری دارند، بیشتر است.

مدیر بخش بیماری های عفونی در دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام می گوید، افرادی که مشکلات قلبی، دیابت یا مشکلات ریه ای دارند، نیز در معرض خطر بیشتری هستند. وی بیماری COVID-19 را با بیماری ذات الریه ویروسی مقایسه کرد، و خاطر نشان کرد که این بیماری بر روی افرادی با سیستم ایمنی ضعیف تاثیرات شدیدتری خواهد داشت.

CDC مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها معتقد است که بیماری COVID-19 با سرعتی بیشتر از آنچه که تصور می کنید در دنیا در حال افزایش است!!!

تاثیر کرونا بر زنان باردار و کودکان

آمار ها نشان داده که ویروس کرونا تاثیری بر زنان باردار و جنین آنها ندارد. یک مطالعه که اخیراً در لانست منتشر شده است، نشان داد که از 9 زن آلوده به COVID-19 هیچ یک ویروس را به نوزاد خود منتقل نکردند. اما بر این اساس نمی توان گفت که نوزادان در معرض خطر این بیماری قرار ندارند.دانشمندان هنوز علت دقیق محافظت کودکان در برابر این بیماری را نمی دانند. اما به نظر می رسد که بدن کودکان اثرات ویروس را برطرف می کند، و یا ممکن است بدن آنها از عفونت ویروسی مربوط به ویروس قبلی مصون باشد.

بیماران دیابتی

اگر مبتلا به دیابت هستید، باید در مورد یک برنامه مراقبتی با پزشک خود مشورت کنید. مدیریت دیابت و کنترل قند خون برای حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. به همین جهت در ادامه نکاتی را معرفی می کنیم که می توانند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک می کند :
  • بیشتر از حد معمول دیابت را کنترل کنید : در مواقعی که استرس و نگرانی بیشتری دارید، طبیعی است که قند خون افزایش پیدا کرده و نیاز به کنترل و مراقبت بیشتری داشته باشد.
  • داروهای اضافی داشته باشید .
  • حتماً میوه و سبزیجات کنسرو شده و یخ زده داشته باشید : قبل از استفاده ، آنها را کاملاً بشویید ، زیرا معمولاً نمک یا شکر زیادی وجود دارند.
  • کربوهیدرات را فراموش نکنید : کربوهیدراتهای ساده را در دسترس داشته باشید
  • روزانه ورزش کنید : این برای مدیریت قند خون و کاهش استرس ضروری است.
  • به اندازه کافی بخوابید.

کادر درمانی

کادر درمانی در معرض خطر ویروس کروناکارکنان مراقبت های بهداشتی نیز در معرض خطر این بیماری قرار دارند. حداقل 1700 نفر از کادر درمانی هنگام معالجه بیماران در چین، به این ویروس آلوده شده اند، به طور کلی، تقریباً 15٪ از کل مبتلایان را کارکنان بهداشت و درمان تشکیل می دهند که تقریباً پنج نفر نیز جان باختند.

البته گفته می شود، کادر درمانی که تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته اند، احتمالاً یا لباس محافظ نپوشیدند، یا به تصور اینکه این افراد مبتلا نیستند در معرض آنها قرار گرفته اند.

پس بهترین کار این است که نکات پیشگیری از ویروس کرونا را رعایت کرده و سفرهای داخلی و خارجی خود را موقتاً کنسل کنید. همچنین بهتر است همه افراد برای مدتی در خانه قرنطینه بمانند. تا از گسترش بیشتر این بیماری جلوگیری شود.

افرادی که بالای 80 سال سن دارند و یا دچار بیماری خاص به خصوص بیماری ریوی هستند، باید خیلی سریع تر و قبل از گسترش علائم کرونا به پزشک مراجعه کنند.

CDC مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها معتقد است که بیماری COVID-19 با سرعتی بیشتر از آنچه که تصور می کنید در دنیا در حال افزایش است!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا