روابط عمومیموفقیت

چطور با افراد بد اخلاق رفتار کنیم؟

حتما با به حال در طول زندگی خود با افراد بد اخلاق مواجه شده و یا حتی با آنها زندگی کرده اید، این افراد غالباً افکار منفی نسبت به دیگران داشته و موجب آزار و اذیت آنها می شوند. در ادامه به بحث در رابطه با این افراد می پردازیم:


افراد بداخلاق

افراد بد رفتار
خلق و خو چیزیست که معمولا بسیار وابسته به زمانی است که یک انسان در آن قرار دارد. تغییر اخلاق هم میتواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است که به دلیل یک استرس روحی ( به عنوان مثال از دست دادن کسی که دوستش داریم، مانند دوستان ، خویشاوندان و … ) باشد. برخی مواقع نیز یک واقعه ناخوشایند در محل کار دلیل آن است.افراد بد اخلاق دارای ویژگی های زیر می باشند :
  • به دیگران اعتماد ندارند.
  • درشت گوی و ناسازگار هستند.
  • در امتحانات مختلف ( زندگی ) تقلب می کنند.
  • با دیگران نمی جوشند.
  • غالبا عصیانگر و پر سر و صدا هستند.

از عوامل پدید آورنده ی بداخلاقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از محبت کافی برخوردار نیستند.
  • اطرافیان با آنها بداخلاق و پرخاشگر هستند.
  • در خانواده پیوسته درگیری و تنش وجود دارد.
  • غالبا در حل مشکلات ناتوانی دارند.
  • فقدان یک نظم شایسته در خانواده
  • محرومیت و ناکامی زیاد

لبخند ابزار قدرتمندی است که همواره به آن اشاره کرده اند و تغییر دهنده هر نوع شرایط نابسامانی است. من جمله در مواجهه با افراد بد اخلاق، لبخند شما می تواند روش بسیار مطمئنی برای بازگرداندن افراد به وضعیت شاد و نرمال آنها باشد.

راهکارهای تعامل موثر با افراد بد اخلاق

رفتار با افراد بداخلاق
در برخورد با افراد بد اخلاق است از راهکارهای زیر می توان بهره برد:در مواجهه با افراد بداخلاق بسیار دقت کنید. بداخلاق ها معمولا عصبانی هم هستند. به عبارتی آتش زیر خاکستر! سعی کنید همیشه با روی گشاده با آنها برخورد کنید.همیشه در پس این بداخلاقی ها، به دنبال ریشه این رفتارها باشید. این به شما کمک خواهد کرد در انتخاب یک رفتار مثبت دستتان بازتر باشد. سپس در لابلای صحبت سعی کنید آنها را به سمت ویژگی های رفتاری مثبتی که از این افراد می شناسید با انتظار دارید هدایت کنید.

بهترین ابزار چهره شما، چهره خوشروی شماست. به راحتی با چهره بشاش افراد بداخلاق را به سمت آرامش هدایت کنید. باور کنید با یک سلام خوش لحن ، او چاره ای جز یک عکس العمل مثبت تر نخواهد داشت. با روش خوش با آنها صحبت کنید تا ببینید این روش شما چهره بد اخلاق این گونه افراد را به زودی تبدیل به یک چهره خوشرو کند.

در مواجهه با این گونه افراد صبر را سرلوحه رفتار خود قرار دهید. ممکن است در شرایطی باشید که انتظار یک برخورد بهتر را داشته باشید و یا موضوعی باشد که حق با شما باشد اما به یاد داشته باشید. ( گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی )

از جر و بحث با افراد در وضعیتی که خلق ناملایمی دارند پرهیز کنید و تا که آنجا می توانید ملایم تر و با احترام با آنها صحبت کنید. با  روی باز به سوالات آنها پاسخ دهید. رفتار دوستانه خود را تا انتها ادامه دهید. هر رفتار متقابل از سمت شما باعث جری تر شدن فرد بداخلاق می شود.

لبخند ابزار قدرتمندی است که همواره به آن اشاره کرده اند و تغییر دهنده هر نوع شرایط نابسامانی است. من جمله در مواجهه با افراد بد اخلاق، لبخند شما می تواند روش بسیار مطمئنی برای بازگرداندن افراد به وضعیت شاد و نرمال آنها باشد.

توصیه می شود در مواقعی که فرد آرام و به دور از ناملایمات ذهنی است او را از این موضوع که بد خلقی وی اطرافیان و یا محیط خانواده را دچار استرس های لحظه ای می کند با خبر کنید، به آرامی و با روی گشاده از وی بخواهید در چنین شرایطی سعی در کنترل رفتار خود داشته باشد.

رفتار با افراد دشوار -دکتر میر مهرداد پیدایی – احمد رحیمی

یک دیدگاه

  1. بنظرم روش مبتدی گفته شده که در ابتدای ذهن هرکس در دسترس هستش

    بالبخند زدن خودمان را در دسترس تر، ساده لوح تر و احمق تر نشان خواهیم داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا