رژیم غذاییسبک زندگی

لاغری بدون رژیم با 25 روش علمی ثابت شده،ساده و کاربردی برای همه افراد!

تصور کنید بتوانید هر آنچه دوست دارید بخورید و یک سانت هم سایز اضافه نکنید! این رویای همه است. متاسفانه اکثر ما برای لاغر شدن به رژیم های سخت و غیر اصولی پناه می بریم و بعد از مدت کوتاهی و یا نهایتا تا زمانی که به وزن دلخواه برسیم ، این رژیم را کنار میگذاریم به رژیم قبل باز می گردیم و مجددا دچار اضافه وزن می شویم.
با این 25 روش علمی و ثابت شده لاغری بدون رژیم دیگر رویا نیست، فقط باید این مقاله را بخوانید و نکات آن را رعایت کنید. به همین سادگی!


چرا باید از یک رژیم پیروی کنیم ؟

آیا همه ی ما باید  پیرو یک “رژیم لاغری” باشیم؟ سالهاست که مفهوم رژیم لاغری به درستی استفاده نشده است. فکر می کنید دچار اضافه وزن هستید و باید وزن کم کنید! پس به دنبال یک رژیم لاغری سریع می گردید و این بزرگترین اشتباه شماست.

مفهوم رژیم لاغری به هیچ عنوان محدود کردن مواد غذایی به یک برنامه ی منظم و دقیق نیست. بلکه تمام افراد در هر سنی فقط و فقط نیاز به یک تغییر مثبت در رژیم روزانه ی خود دارند. در واقع رژیم کاهش وزن محدود کردن مواد غذایی نیست بلکه ایجاد تغییر در راه و روش غذا خوردن، سبک زندگی و اصلاح بدن و ذهن است. با درک درست مفهوم رژیم لاغری است که میتوان رویای لاغری بدون رژیم را به واقعیت تبدیل کرد.

برای لاغری بدون رژیم این موارد را همیشه رعایت کنید

اگر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید و نکات نوشته شده را برای همیشه در زندگی خود پیاده کنید، دیگر نیازی نیست نگران چاقی و اضافه وزن باشید. رعایت این نکات علاوه بر این که شما را از شر رژیم های لاغری تکراری و خسته کننده نجات می دهد، سلامت عمومی بدن را تضمین می کند. پس همین حالا و یک بار برای همیشه تصمیم بگیرید که زندگی سالم و شادی داشته باشید و با انگیزه به خواندن این مقاله ادامه دهید.

1- رژیم خودت را بساز

این که یک رژیم غذایی برای دوست شما کارساز بوده دلیل ندارد برای شما هم موثر باشد. سیستم بدن هر فرد مانند اثر انگشت او منحصر به فرد و خاص است. حتی در صورتی که با رژیم های پیشنهادی دیگران شروع به کاهش وزن کنید، نمی توان گفت این رژیم واقعا موفق و سالم بوده است. رژیم غذایی موثر رژیمی است که برای همیشه بتوان از آن پیروی کرد. به بیان دیگر موثرترین رژیم تغییر شیوه ی زندگی به سبک زندگی سالم است.همین حالا به سبک زندگی و غذا خوردن خود نگاهی بیاندازید! شما در هر شرایط و امکاناتی که باشید قطعا می توانید تغییرات مثبت و سالمی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید. حتی یک تغییر کوچک مانند جایگزین کردن شکر با قند های طبیعی و یا تغییر سایز ظرف غذایتان موثر خواهد بود.

2- بخورید!

برای کاهش وزن ، مجبور نیستید گرسنگی را تحمل کنید. با تحمل گرسنگی تنها چیزی که از دست میدهید، آب بدن است که به زودی جبران می شود. بهترین راه برای کاهش وزن خوردن مواد غذایی سالم است. بهترین کار این است که از محصولات سالم و تازه، غلات کامل، گوشت بدون چربی و چربی های سالم در رژیم غذایی خود استفاده کنید. علاوه بر این باید در طول روز 5 تا 6 وعده غذایی کوچک و کم حجم داشته باشید.

3- قبل از اصلاح خودتان به سراغ آشپزخانه بروید

آشپزخانه اولویت اول لیست تغییرات است. به آشپزخانه بروید و آنجا را از تمام غذاهای ناسالم و چاق کننده مانند شکر تصفیه شده، شکلات های شیری و رنگارنگ، شیرینی های خوشمزه، چیپس و …. پاکسازی کنید و یخچال را با سبزیجات، میوه، غلات کامل، نان گندم و پروتئین های مفید پر کنید.

لاغری بدون رژیم گرفتن

4- صبح ها این نوشیدنی را بخورید

اصلا قصد ندارم ترکیب تکراری آب گرم و عسل با قطره های لیمو را برای بار هزارم پیشنهاد کنم یا بگم فقط کافی یک لیوان آب سرد بنوشید! نوشیدنی صبحگاهی که به شما کمک می کند ترکیب معجزه گر دو قاشق چایخوری دانه ی شنبلیله در یک فنجان آب است. دانه های شنبلیله را از شب قبل درون فنجان آب بریزید و اول صبح آن را بنوشید. دانه های شنبلیله متابولیسم بدن را تقویت می کند و آب به دفع سموم بدن کمک می کند.

5- صبحانه را فراموش نکنید.

صبحانه مهمترین وعده غذایی روزانه است که به هیچ وجه نباید حذف شود. نخوردن صبحانه باعث احساس گرسنگی زیاد هنگام ناهار یا میان وعده میشود و در این زمان معمولا افراد غذاهای ناسالم و چاق کننده را انتخاب می کنند. علاوه بر این نخوردن صبحانه متابولیسم بدن را کاهش می دهد. نهایتا تا یک ساعت بعد از بیدار شدن صبحانه میل کنید. یک کاسه غلات کامل و غنی از لبنیات با چربی کامل می تواند شروع خوبی باشد.

6- چای سبز بنوشید

چای سبز تقویت کننده سوخت و ساز بدن است. قطعا در بین نوشیدنی های روزانه تان جایی برای چای سبز دارید. علاوه بر تقویت متابولیسم، چای سبز دفع کننده سموم بدن است و سلامت عمومی بدن را افزایش می دهد. چای سبز می تواند در هفته 400 کالری اضافه را بسوزاند.

7- آهسته بجوید

مطالعات ثابت کرده است که جویدن طولانی تر غذا باعث میشود کالری کمتری مصرف کنید. زیرا به مغز زمان می دهید تا سیگنال های سیری را از معده دریافت کند. این کار باعث هضم آسان غذا هم می شود. بنابراین توصیه می شود که مواد غذایی را حدود 35 تا 50 بار بجوید.

8- تعادل را در وعده های غذایی رعایت کنید

هر وعده غذای حاوی پروتئین، کربوهیدرات های خوب (سبزیجات،میوه ها،دانه ها) و چربی های سالم است. تعادل بین مصرف مواد غذایی باعث می شود بدن به راحتی غذای شما را پردازش و انرژی لازم را تولید کند. با این کار سم زدایی بدن به خوبی و به طور طبیعی انجام می شود که باعث افزایش سطح سلامتی و ایمنی بدن می شود. رعایت این نکته باعث می شود که لاغری بدون رژیم و آسانی را تجربه کنید.

9- مصرف میوه ها ، سبزیجات و دانه های کامل

میوه ها و سبزیجات کم کالری باید بیش از غذاهای چرب و پر کالری مصرف شوند. 3 میوه مختلف در روز مصرف کنید زیرا میوه ها دارای مقادیر زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر هستند. همچنین باید رژیم غذایی خود را از دانه های کامل مانند برنج قهوه ای، سبوس، ذرت پر کنید زیرا فیبر موجود در این مواد علاوه بر فواید زیاد، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد.

برای لاغری چی بخوریم؟

10- یک روز تقلب داشته باشید.

اینکه به دنبال لاغری بدون رژیم هستید بدین معنا نیست که همیشه یک خط مستقیم را دنبال کنید. این روش واقعا کسل کننده است!

یک روز در هفته را به عنوان روز تقلب انتخاب کنید. در این روز می توانید 500 کالری اضافه دریافت کنید و غذای مورد علاقه تان را بخورید. اما یادتان باشد هرگز نباید بیش از 500 کالری اضافه دریافت کنید. روز تقلب به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید و از توقف و کاهش متابولیسم بدن جلوگیری می کند.

11- بخندید

خندیدن بهترین راه حال برای لاغری بدون رژیم است. خندیدن ضربان قلب شما را افزایش می دهد و ماهیچه های زیادی را به کار می گیرد. 5 دقیقه خندیدن در روز معادل 10 دقیقه ورزش قایقرانی است و 10 تا 15 دقیقه خنده می تواند 50 کالری بسوزاند.

دیگر نکات روزانه که باید رعایت کنید:

12- با تمام غذاهایتان پروتئین مصرف کنید: مواد دارای پروتئین سالم باید بخشی از هر وعده غذایی شما را تعمین کند.13- مراقب مصرف نوشیدنی های صنعتی و بسته بندی شده باشید: مصرف این نوشیدنی ها را به حداقل برسانید یا ترک کنید.

14- آب کافی مصرف کنید: 4-5 لیتر آب در روز مصرف کنید، عدم مصرف آب کافی موجب پرخوری و کاهش متابولیسم میشود.

15- غذای را بیش از حد نپزید: پخت طولانی مدت باعث کاهش مواد مغذی می شود.

16- قبل از ساعت 7:30 دقیقه شب شام بخورید.

17- بعد از شام فورا مسواک بزنید: این کار باعث می شود تمرکز مغر از مواد خوراکی و خوردن دور شود.

18- به غذا توجه کنید: هنگام غذا خوردن تلویزیون، اخبار و انجام هر کار دیگری ممنوع است. فقط غذا بخورید!

19- بخوابید: به اندازه کافی بخوابید تا سالم باشید. مطمئن باشید هیچ چیز نمی تواند جایگزین خواب کافی و به موقع شبانه باشد.

20- قدم هایتان را بشمارید: سعی کنید پیاده روی و فعالیت بدنی کافی داشته باشید.

21- ورزش کنید.

22- مدیتیشن و مراقبه انجام دهید: این فعالیت ها باعث کاهش استرس و اضطراب می شوند.

23- میان وعده های سالم و با ارزش غذایی بالا بخورید.

24- نقل قول ها و جملات انگیزشی را مرور کنید: این کار باعث می شود برای ادامه سبک زندگی سالم، انگیزه داشته باشید.

25- عاشق خودتان و بدنتان باشید: با عشق ورزیدن به بدنتان از آسیب رساندن به آن دور خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا