تناسب اندام و ورزشروابط زناشوییسبک زندگیسلامت خانواده

ورزش کگل و کاربرد آن ، تمرینات کگل برای زنان و مردان چگونه انجام می شود؟

ورزش کگل می تواند به بهبود عملکرد عضلات دیافراگم لگنی که در اثر اضافه وزن، زایمان بالا و بالا رفتن سن ضعیف شده کمک نماید و موجب افزایش کیفیت روابط زناشویی گردد.


ورزش کگل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورزش کگل به مجموعه از حرکات یا تمرینات که به شکل انقباض و انبساط است، اطلاق می شود هدف از انجام این ورزش را میتوان تقویت عضلات در ناحیه ی دیافراگم لگنی ( به ناحیه ی بین دو باسن که ناحیه ی تناسلی را نگه میدارد گفته می شود.) بیان نمود.اگر دیافراگم لگنی به هر علتی عضلات ضعیفی داشته باشد، موجب بی اختیاری در دفع مدفوع و ادرار می گردد همچنین این ورزش در تقویت عضلات اطراف واژن و جلوگیری از پرولاپس یا افتادگی رحم هم موثر است.

ورزش کگل برای مردان

انجام ورزش کگل برای مردان می تواند کنترل دفع ادرار و مدفوع، تقویت عضلات کف لگن و بهبود فعالیت جنسی را به همراه آورد. جهت انجام این ورزش لازم است عضلات کگل را شناسایی نمایید، و برای این امر می توانید در هنگام ادرار کردن ، ادرار را متوقف نموده و یا ماهیچه ها را هنگام خروج گاز معده منقبض نمایید، این عضلات همان عضلات کگل هستند، جهت اطمینان از انجام درست این ورزش می توانید این عمل را جلوی آینه انجام دهید اگر آلت تناسلی به سمت شکم و بیضه ها به سمت بالا متمایل شوند یعنی عضلات کگل منقبض شده است.

ورزش کگل برای زنان

انجام ورزش کگل برای زنان می تواند در رفع مشکلات برانگیختگی و ارگاسم موثر باشد. همچنین تقویت این عضلات لذت جنسی را افزایش داده و در کنترل ادرار موثر است.

جهت شناسایی عضلات کگل می توانید انگشت خود را درون مهبل فرو برده ( انجام این عمل برای دوشیزگان مناسب نیست.) و عضلات را دور انگشت حلقه نمایید، این عمل به شناسایی عضلات مورد نیاز برای این ورزش کمک می نماید.

ورزش کگل در بارداری می تواند به تسهیل زایمان و کاهش درد آن کمک نماید. همچنین تحقیقات نشان داده انجام این ورزش در دوران بارداری و یا بلافاصله پس از آن به کنترل دفع ادرار کمک شایانی خواهد نمود.

به علاوه انجام این ورزش با افزایش جریان راست روده، از ایجاد هموروئید جلوگیری نموده و به ترميم پرينه (محل بين سوراخ مهبل و مقعد) بعد از اپيزيوتومي (برشي كه در زايمان طبيعي روي ناحيه پرينه داده مي شود) کمک می نماید همچنین این ورزش ها به جمع شدن بافت مهبل و تنگ کردن واژن که پس زایمان گشاده شده نیز کمک نموده و موجب بهبود روابط زناشویی می گردد.

ورزش کگل می تواند به بهبود عملکرد عضلات دیافراگم لگنی که در اثر اضافه وزن، زایمان بالا و بالا رفتن سن ضعیف شده کمک نماید و موجب افزایش کیفیت روابط زناشویی گردد.

تمرینات کگل

تمرین کگل برای مردان و زنان شکلی متفاوت دارد که به بررسی آن می پردازیم:تمرین کگل برای مردان بدین شرح است :

زمانی که عضلات را پیدا نمودید، مثانه خود را خالی نموده و پشت دراز بکشید، زانو ها را از هم جدا نموده و خم نمایید سپس عضلات لگن را به مدت 3 ثانیه منقبض و 3 ثانیه آزاد کنید، چندین بار این عمل را تکرار نمایید.

پس از اینکه عضلات قوی تر شدند می توان این ورزش را در حالت ایستاده و یا نشسته نیز انجام داد. جهت نتیجه ی مطلوب باید ورزش کگل 3 مرتبه در روز و هر دفعه 10 بار انجام گیرد. به یاد داشته باشید تنها باید عضلات لگن را فشرده نمود و به عضلات عضلات شکمی ، ران و سرینی فشار وارد نشود.

تمرین کگل برای زنان بدین شرح است:

برای انجام این ورزش لازم است عضلات مهبل و مقعد را سفت کرده ( برای انجام این عمل کافی تصور نمایید که میخواهید جلوی ادرار خود را بگیرید.) و به مدت زمان 8 الی 10 ثانیه این عمل را تکرار نمایید و سپس آزاد کنید.

هرگز این ورزش را هنگام ادرار کردن انجام ندهید زیرا می تواند موجب عفونت گردد .( اگر شک دارید که این ورزش را به درستی انجام داده اید می توانید برای یک بار این عمل را حین ادرار کردن انجام دهید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا