بیماری هابیماری های پوست و مو

درمان خانگی جوش با استفاده از 10 نسخه ساده و تضمینی برگ نعناع

نعناع به عنوان گیاهی شگفت انگیز شناخته می شود که خواص درمانی فوق العاده ای دارد و قادر است به خوبی لک های روی پوست،جوش و جای جوش و آکنه را از بین ببرد. نعناع سبز در سراسر جهان کشت می شود و به راحتی قابل دسترس است همچنین این گیاه دارای طبع سرد و خشک است و در برخی از نقاط مانند دامنه البرز به صورت خودرو رشد می یابد. نعناع کوهی از نظر درمانی خاصیت های بیشتری دارد.


فواید برگ نعناع برای درمان جوش

از فواید شگفت انگیز این گیاه می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  1. نعناع حاوی اسید سالیسیلیک است: این اسید دارای خاصیت ضد التهابی است و برای درمان آکنه های صورت بسیار موثر است زیرا که از طریق لایه برداری فولیکول های مسدود شده را ترمیم می نماید. همچنین این ماده کومدون ( جوش های سرسیاه ) را نیز کاهش میدهد.
  2. نعناع حاوی فلاونوئیدها و فنول ها است: این مواد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و می تواند اقدامات رادیکال های آزاد را مهار نماید.آنتی اکسیدان نعناع وحشی ( خود رو ) در کاهش استرس و از بین بردن آکنه بسیار مفید و موثر است.
  3. موجب نرمی و لطافت پوست می گردد.
  4. مانع رشد باکتری می شود.
  5. پوست را پاک کرده و موجب کاهش فعالیت های میکروبی و بروز آکنه می گردد.

نعناع سبز در سراسر جهان کشت می شود و به راحتی قابل دسترس است همچنین این گیاه دارای طبع سرد و خشک است و در برخی از نقاط مانند دامنه البرز به صورت خودرو رشد می یابد. نعناع کوهی از نظر درمانی خاصیت های بیشتری دارد.

چگونه از برگ نعناع برای درمان خانگی جوش استفاده کنیم؟

بهترین روش های استفاده از نعناع برای جلوگیری از بروز آکنه و درمان آن بدین شرح است:

1- خمیر نعناع

درمان جوش با نعناع

برگ نعناع خاصیت ضد میکروبی داشته و حاوی آنتی اکسیدان هایی است که عامل بروز آکنه را از بین می برد همچنین به از بین بردن زخم های آکنه نیز کمک می نماید.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 تا 15 عدد برگ نعناع
  • چند قطره آب

دستورالعمل:

برگ های نعناع را با میکسر، میکس کنید و چند قطره آب به آن بیافزاید، خمیر حاصل را روی آکنه زده و صبر کنید تا خشک شود سپس پوست را با آب سرد بشویید. این خمیر باید روزانه یک مرتبه مورد استفاده قرار گیرد.

2- نعناع و عسل

این روش درمانی برای افرادی با پوست خشک بسیار مناسب است. عسل و نعناع هر دو دارای خاصیت ضد میکروبی هستند که جهت درمان جوش صورت ، موفق عمل خواهند نمود به علاوه این ترکیب پوست را خشک نکرده و رطوبت را به آن باز می گرداند.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 الی 15 عدد برگ نعناع تازه
  • 1 قاشق چایخوری عسل ( ارگانیک )

دستورالعمل:

ابتدا برگ های نعناع را ریز نموده و عسل را به آن می افزاییم سپس مخلوط را روی پوست قرار دهید و برای 30 دقیقه صبر نموده و سپس با آب سرد بشویید. این ترکیب را باید روزانه و یکبار در طی روز مورد استفاده قرار دهید.

3- نعناع و گلاب

ماسک نعناع برای درمان جوش

گلاب میزان چربی پوست را کنترل و PH آن را تنظیم می نماید، همچنین پوست را هیدراته نموده و رطوبت آن را در حالت تعادل نگه میدارد، ترکیب این ماده با نعناع با توجه به خاصیت ضد باکتری بودن آن، یکی از بهترین گزینه ها برای درمان جوش است.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 الی 15 عدد برگ نعناع تازه
  • 1 قاشق چایخوری گلاب

دستور العمل:

برگ نعناع را ریز نموده یا میکس کنید و گلاب را به آن بیافزاید، ترکیب حاصل را روی پوست قرار داده و 30 دقیقه صبر نمایید سپس پوست را با آب سرد بشویید. از این ترکیب باید یک مرتبه در روز تا زمان بهبودی استفاده نمایید.

4- نعناع و جو

این اسکراب طبیعی قادر است پوست را جوان تر نموده و میزان چربی های آن را کنترل نماید همچنین باکتری های موجود روی پوست را از بین خواهد برد. نعناع سلول های مرده پوست را از بین برده و مانع از انباشته شدن آن در فولیکول ها می گردد. نعناع ، عسل و خیار پوست را هیدراته نموده و مانع خشک شدن آن می گردد.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 الی 15 عدد برگ نعناع
  • 1 قاشق غذاخوری جو دوسر
  • 1 قاشق غذا خوری آب خیار
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل:

برگ های نعناع را خرد نموده و جودوسر، آب خیار و عسل را به آن بیافزاید، مخلوط را روی پوست قرار داده و اجازه دهید خشک شود و سپس پوست را بشویید. این ترکیب باید سه مرتبه در هفته مورد استفاده قرار گیرد.

5- نعناع، زیتون و آبلیمو

ماسک زیتون و نعناع برای درمان جوش

این ترکیب برای انواع پوست مفید خواهد بود برخی تصور می کنند روغن زیتون موجب افزایش چربی پوست شده و مناسب نیست در صورتی که این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها و اسید اولئیک است و در کنار نعناع و لیمو به درمان خانگی جوش میپردازد.

آنچه نیاز دارید:

  • 15 تا 20 عدد برگ نعناع تازه
  • ½ قاشق چایخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو ( رقیق شده با آب یا گلاب )

دستور العمل:

برگ های نعناع را به خوبی ریز نموده و عسل و آبلیمو را به آن بیافزاید، ترکیب حاصل را به مدت 20 دقیقه، روی پوست قرار داده و سپس بشویید. این ترکیب جهت درمان خانگی جوش باید سه بار در طی هفته مورد استفاده قرار گیرد.

6- نعناع، ماست و خیار

این ترکیب جوان کننده التهاب پوست را کاهش داده و آکنه و آسیب های پوست ناشی از نور خورشید را از بین خواهد برد. ماست پوست را هیدراته نموده و لایه های مرده پوست را به حداقل می رساند همچنین خیار و نعناع پوست را خنک نگه داشته و مانند یک آرام بخش عمل می نماید.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 الی 15 عدد برگ نعناع
  • 1 قاشق غذاخوری ماست
  • 1 قاشق غذاخوری خیار رنده شده

دستورالعمل:

برگ های نعناع را خرد نموده، ماست و خیار را به آن بیافزاید. ترکیب حاصل باید به خشک شدن روی پوست بماند. جهت تاثیرگذاری بیشتر ترکیب را سه بار در هفته استفاده نمایید همچنین بهتر است قبل از استفاده از این ماسک آن را به مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید.

7- نعناع،ریحان و ژل آلوئه ورا

ترکیب نعناع و ریحان آلودگی و باکتری های روی پوست را از بین می برد و آن را سالم و درخشان می کند. این ماسک قادر به درمان خانگی جوش ها می باشد.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 الی 12 عدد برگ نعناع
  • 10 الی 12 عدد برگ ریحان
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

دستورالعمل:

برگ های نعناع و ریحان را ریز نموده و به همراه ژل آلوئه ورا مخلوط نمایید. این ترکیب باید به مدت 20 الی 30 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. از این ماسک می توان دو بار در هفته استفاده نمود.

8- نعناع و خاک رس قهوه ای ( مولتانی میتی )

ماسک نعناع

خاک رس قهوه ای تمام آلودگی ها و چربی های اضافی پوست را از بین برده و منافذ پوست را می پوشاند همچنین این ماده به از بین بردن التهابات ناشی از آفتاب سوختگی نیز کمک می نماید. نعناع و ماست عفونت ها و باکتری های روز پوست را از بین میبرد و به درمان  جوش کمک خواهد نمود.

آنچه نیاز دارید:

  • برگ نعناع 10 الی 15 عدد
  • 1 قاشق غذا خوری خاک رس قهوه ای
  • 1 قاشق غذاخوری ماست

دستورالعمل:

برگ های نعناع را به اندازه کافی خرد نموده و خاک رس و ماست را به آن بیافزاید. ماسک را روی پوست قرار دهید تا خشک شود سپس به وسیله حوله را در آب گرم مرطوب نمایید و روی پوست قرار دهید تا ماسک مرطوب شود، در این مرحله میتوانید پوست را با آب سرد بشویید.این ماسک باید دو بار در هفته مورد استفاده قرار گیرد تا در درمان جوش تاثیرگذار باشد.

9- تونر نعناع

تونر در حالت کلی برای پوست نقش متعادل کننده را بر عهده دارد، تونر نعناع دارای خواص رطوبتی و غنی از اسید سالیسیلیک است که از آکنه جلوگیری کرده و به درمان خانگی جوش می پردازد.

آنچه نیاز دارید:

  • 1 فنجان برگ نعناع خرد شده
  • 1/2 فنجان آب

دستورالعمل:

نعناع خرد شده را به همراه آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و سپس شعله را خاموش کرده و مایع را در یخچال بگذارید تا خنک شود. شما می توانید 2 الی 3 بار در طی روز از این تونر استفاده نمایید و شاهد درمان جوش های خود باشید.

10- پودر نعناع و رس

این ترکیب به جوان سازی پوست و از بین بردن باکتری های پوست کمک می نماید و در درمان خانگی جوش موثر است.

آنچه نیاز دارید:

  • 10 الی 15 عدد برگ نعناع
  • 1 قاشق غذا خوری خاک رس
  • 1 قاشق غذاخوری ماست

دستورالعمل:

نعناع و خارک رس را مخلوط نموده و در صورتی که مخلوط قوام زیادی دارد به اندازه کافی به آن اضافه نمایید. این ترکیب باید تا خشک شدن کامل روی پوست بماند و سپس با آب سرد شسته شود. جهت درمان جوش از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا