بیماری هابیماری های مقعدی

بررسی هزینه جراحی بواسیر با لیزر و عمل جراحی سنتی

بیماری نشیمنگاهی هموروئید یا بواسیر شایع ترین نوع از بیماری های مقعدی است که گفته می شود در حدود نیمی از جامعه به آن درگیر هستند. این عارضه همان متورم شدن و یا به عبارتی گشاد شدن عروق مقعدی در این ناحیه از بدن است. این بیماری آزار دهنده و دردناک بوده و شایع ترین علائم بواسیر، درد و خونریزی آن است. که باید هرچه سریع تر درمان شود.
یکی از موضوعاتی که در امر درمان ذهن بیماران را به خود مشغول می کند، هزینه درمان این بیماری ها است. این هزینه ها موجب شده بسیاری از بیماران از مراجعه به پزشک امتناع ورزند و تا شدت یافتن آن نسبت به انجام درمان های جدی اقدامی انجام دهند. در حالی که تحقیقات نشان داده اگر بیماران در ابتدای بروز بیماری برای درمان آن اقدام کنند، نه تنها بیماری سریع و بدون نیاز به درمان های تهاجمی درمان شده بلکه هزینه درمان بواسیر نیز بسیار کمتر است. در ادامه به بررسی بیشتر هزینه جراحی بواسیر با لیزر و عمل بواسیر می پردازیم :


هزینه جراحی بواسیر با لیزر

هزینه جراحی هموروئید با لیزردر این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از لیزر برای برش ناحیه متورم و آسیب دیده استفاده می شود. این روش در مقایسه با جراحی، درد و خونریزی بسیار کمتری داشته و نیاز به بستری در بیمارستان ندارد. لیزر بواسیر معمولاً در مطب پزشک هموروئید و به صورت سرپایی انجام شده و این امر خود می تواند تا حد زیادی در کاهش هزینه ها اثر گذار باشد. معمولاً از لیزر برای درمان هموروئیدهای پیشرفته داخلی و خارجی استفاده می شود.

هزینه جراحی بواسیر با لیزر بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون میزان پیشرفت بیماری، نوع لیزر، پزشک جراح، مرکز درمانی که لیزر در آن انجام می شود و … تعیین می گردد. در نتیجه تعیین دقیق میزان هزینه کمی مشکل است. اما این هزینه به طور کلی در حدود 2 الی 3 میلیون تعیین شده است. هزینه جراحی بواسیر با لیزر در مقایسه با سایر روشهای درمان این بیماری بسیار کمتر است.

هزینه جراحی سنتی بواسیر

هزینه جراحی سنتی بواسیر در صورتی که بیماری با استفاده از  روشهای درمان خانگی هموروئید و استفاده از داروی بواسیر بهبود نیابد، لازم است از درمان های تهاجمی تری استفاده شود. اغلب برای درمان این بیماری انجام جراحی توصیه می شود. جراحی یا عمل بواسیر شامل برداشت بافت هموروئیدی توسط تیغ جراحی است. این روش نیاز به بستری در بیمارستان قبل و بعد از عمل دارد و ممکن است برای بیمار به شدت آزار دهنده باشد، زیرا دوره نقاهت طولانی مدت آن می تواند اختلالی جدی در روند زندگی فرد را ایجاد نماید. با این حال بسیاری از بیماران از سر ناچاری و با پذیرفتن این شرایط عمل جراحی بواسیر را انجام می دهند. این درمان در بیمارستان و تحت بیهوشی انجام می شود. لازم به ذکر است که این روش درمانی تنها در مورد انواع بواسیرهای درجه 3 و 4 که دچار پرولاپس شده اند، کاربرد دارد. هزینه جراحی بواسیر در بیمارستان بسته به عوامل متعددی نظیر جراح، نوع بیمه درمانی، نوع جراحی، بیمارستان و شهری که در آن درمان را انجام می دهید و سایر فاکتورها تعیین می شود. این هزینه درمانی به طور کلی در حدود 5 الی 6 میلیون تعیین می شود. البته این مبلغ تنها هزینه جراحی است و بسته به تعداد روزهایی که بیمار در بیمارستان بستری می شود، این مبلغ افزایش می یابد.

درمان لیزری درمان قطعی و همیشگی این بیماری است و دیگر نیازی به انجام سایر روشهای درمانی نخواهد بود. در حالی که عمل جراحی سنتی با وجود تمامی مشکلات و عوارض همراه با ریسک بازگشت مجدد بیماری است.

آیا بیمه هزینه درمان بواسیر(هموروئید) را پرداخت می کند؟

هزینه درمان بواسیر با لیزر و جراحیبه طور کلی اغلب بیمه های درمانی تنها هزینه عمل های جراحی که بیماران حداقل برای 6 ساعت در بیمارستان بستری می شوند، را می پردازند. در این مورد می توان گفت برای درمان بواسیر به روش جراحی سنتی معمولاً بیمه ها تمامی هزینه های مورد نیاز را تقبل می کنند. ولی هزینه درمان بواسیر با لیزر توسط بیمه پرداخت نمی شود، چرا که لیزر درمانی سرپایی محسوب شده و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. با این حال نمی توان گفت انجام جراحی سنتی در مقایسه با لیزر صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

در نظر داشته باشید که جراحی بواسیر یا هموروئید در مقایسه با لیزر هزینه های سنگین تری را به بیمار تحمیل می کند، زیرا که هزینه جراحی چند برابر لیزر است. از طرفی بیمارانی که به این روش درمان می شوند، باید حداقل یک روز قبل و یک روز بعد از جراحی در بیمارستان حضور داشته باشند همچنین از منظر دیگر می توان به این نکته اشاره نمود که دوره نقاهت با عمل بواسیر بسیار طولانی تر است و نیاز به مرخصی چند هفته و استراحت در منزل دارد که این مورد نیز هزینه های بسیاری را در پی خواهد داشت.

در حالی که لیزر درمانی نه تنها هیچ درد و آسیب و عوارضی را در پی ندارد. بلکه در کمترین زمان ممکن انجام شده و نیاز به بستری نیز نخواهد داشت، از طرفی دیگر لیزر بواسیر نیاز به دوره نقاهت طولانی و انجام مراقبت های ویژه نخواهد داشت. بیماران می توانند پس از یک روز استراحت به روال زندگی عادی و محیط کار خود بازگردند.

در آخر ذکر این نکته ضروی است که درمان لیزری درمان قطعی و همیشگی این بیماری است و دیگر نیازی به انجام سایر روشهای درمانی نخواهد بود. در حالی که عمل جراحی سنتی با وجود تمامی مشکلات و عوارض همراه با ریسک بازگشت مجدد بیماری است. از این بحث می توان این نتیجه را دریافت نمود که درمان این بیماری با لیزر یعنی صرفه جویی در زمان و هزینه ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا