بیماری هاکرونا

انتقال کرونا دلتا 2 روز قبل از شروع علائم!


افراد مبتلا به نوع دلتا ویروس کرونا ممکن است بتوانند ویروس را نزدیک به 2 روز قبل از بروز علائم منتقل کنند. این تغییر می تواند منجر به افزایش موارد ابتلا به COVID-19 شود.  

انتقال بدون علامت یکی از ویژگی های انواع قبلی کروناویروس نیز بود، اما تحقیقات نشان می دهد در دیگر انواع این ویروس انتقال بدون علامت به دیگران 0.8 روز و در نوع دلتا 1.8 روز است. در نتیجه ، تقریباً سه چهارم از موارد انتقال عفونت های دلتا در مرحله پیش از علامت اتفاق می افتد.

در حالی که نسخه قبلی COVID-19 به اندازه سرماخوردگی قابل انتقال بود ، نوع دلتا نسبت به آنفلوانزای فصلی ، فلج اطفال ، آبله ، ابولا و آنفولانزای پرندگان قابل انتقال است و مانند آبله مرغان مسری است .”

واکسن ها هنوز هم موثر هستند؟

به دلیل افزایش قابلیت انتقال، دلتا به گونه غالب در سراسر جهان تبدیل شده است و بیش از 90 درصد موارد COVID-19 در ایالات متحده را تشکیل می دهد.و در حالی که واکسن ها هنوز برای جلوگیری از بستری شدن و مرگ ناشی از COVID-19 بسیار موثر هستند، مطالعات نشان می دهد که افراد واکسینه شده مبتلا به ویروس کرونا، به اصطلاح “عفونت های پیشرونده” ، ممکن است بارهای ویروسی به اندازه افراد غیر واکسینه داشته باشند ، به این معنی که آنها می تواند عفونت را منتقل کند.

واکسن های کرونا هنوز هم موثر هستند، اما نگرانی اصلی سرعت بالای انتقال این ویروس است.

هنگامی که واکسن های COV ID-19 برای اولین بار در دسترس قرار گرفتند، توانایی خیلی بیشتری برای جلوگیری از ابتلا به هر گونه کرونا را داشتند. در حالی که در نوع دلتا موارد ابتلا در افراد واکسینه شده بسیار بیشتر بوده است.

با این حال مطالعات اخیر نشان می دهد که اهمیت واکسن کووید -19 برای سلامتی و کاهش انتقال این ویروس بسیار مهم است.

“این واقعیت که افراد بدون علامت ویروس را منتشر می کنند ، اطلاعات جدیدی نیست. دکتر جیسون گالاگر ، متخصص بیماریهای عفونی و متخصص داروسازی بالینی در بیماریهای عفونی در بیمارستان دانشگاه تمپل در فیلادلفیا ، گفت: ما می دانیم که احتمال انتقال ویروس از 2 روز قبل از شروع علائم بیماری وجود دارد.

دو مطالعه در حال حاضر نشان می دهد که RNA ویروسی در افراد واکسینه شده سریعتر از افراد واکسینه نشده کاهش می یابد و این نشان می دهد که احتمال انتقال ویروس به دیگران کمتر است.

ماسک را جدی بگیرید

همراه با افزایش سریع تعداد موارد COVID-19 در سراسر کشور و در حالی که هنوز تعداد زیادی از افراد واکسینه نشده اند. توصیه های بهداشت باید بیشتر از پیش جدی گرفته شوند.این موارد شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی مناسب  و شستشوی دست ها میشود.  

دکتر الیزابت بیتریز ، اپیدمیولوژیست در بخش بهداشت عمومی ماساچوست در دفتر بهداشت و پیشگیری جامعه و بهداشت عمومی و COVID می گوید: “همه افراد ، چه واکسینه شده و چه واکسینه نشده ، باید هنگام حضور در فضاهای عمومی یا شلوغ از ماسک استفاده کنند.”

نتیجه گیری

  • بر اساس مطالعه جدید مجله نیچر، افراد مبتلا به نوع دلتا می توانند ویروس را تقریباً 2 روز قبل از مشاهده هرگونه علائمی منتقل کنند.
  • انتقال ویروس توسط افراد بدون علامت  تقریباً 75 درصد از موارد عفونت نوع دلتا را تشکیل  میدهد.
  • افراد واکسینه شده نیز می توانند ویروس را به راحتی مانند افراد واکسینه نشده منتقل کنند.
  • کارشناسان ادعا می کنند که واکسن ها بهترین ابزار در دسترس ما برای کنترل شیوع COVID-19 و محافظت از افراد در برابر بیماری های جدی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا