بیماری هابیماری های مقعدی

عکس کیست مویی و نشانه ها و علائم آن

بسیاری از بیماران در صورت مشاهده علائم کیست در مورد آن دچار تردید می شوند، زیرا علائم و نشانه های این بیماری ممکن است با بیماریهای دیگر نظیر آبسه به اشتباه گرفته شود. مطالعه مقاله زیر و نیز مشاهده عکس این بیماری می تواند به شما در تشخیص دقیق عارضه کمک کند. پس مطالعه آن را از دست ندهید.


عکس کیست مویی

کیست مویی (سینوس پیلونیدال) بیماری آزار دهنده و دردناک ناحیه مقعدی است. این بیماری موجب بروز ناحیه متورم و ملتهب در اطراف مقعد و معمولاً مابین دو کفل می گردد. ممکن است در ابتدا این زائده با جوش به اشتباه تشخیص داده شود و یا اینکه به علت عفونت شبیه به آبسه دیده شود. اما در واقع می توانید با مشاهده تصویر کیست مویی دریابید که این عارضه موجب بروز کیست حاوی مو بر روی سطح پوست می شود و ممکن دارای سوراخی باشد که از آن ترشحات بد بو خارج می شود.

از دیگر نشانه های کیست خارش، سوزش و در مواردی خونریزی است. اما اکثر کیست ها التهاب ناحیه را به دنبال دارد و موجب قرمز شدن پوست اطراف مقعد می گردد. یکی دیگر از نشانه های مهم در رابطه با این بیماری درد بسیار شدید آن است.

این عارضه در اثر عواملی مانند زیاد نشستن، اضافه وزن، لباسهای تنگ با الیاف نامناسب و …. که فشار زیادی را به مقعد وارد می کند، ایجاد می شود.

این بیماری باید هر چه سریع تر درمان شود، زیرا در غیر این صورت پیشرفت کرده و ممکن است عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد. این عارضه ممکن است پیشرفت کرده و حتی در مواردی نادر به سرطان پوست تبدیل شود. پس لازم است در صورت مشاهده هر یک از علائم سریعاً برای درمان اقدام نمایید.

درمان این عارضه توسط درمان های خانگی امکان پذیر نبوده و درمان دارویی موثری نیز برای کیست کشف نشده است. پس امکان درمان این عارضه تنها از طریق درمان های تهاجمی نظیر جراحی وجود دارد. جراحی کیست مویی شامل تخلیه آن و نیز نواحی ملتهب است که در عکس های زیر قابل مشاهده است. که به دو صورت باز و بسته انجام می شود، در روش بسته احتمال عفونت کمتر است ولی ریسک بازگشت مجدد بیماری بالا است. در روش باز که زخم بخیه زده نمی شود، شانس عود مجدد بیماری کاهش می یابد ولی احتمال عفونت همچنان پابرجاست. در ادامه به مشاهده تصاویر این بیماری بپردازید:

عکس کیست مویی و التهاب آن

عکس انواع روش های جراحی باز و بسته کیست مویی عکس عفونت یا آبسه کیست مویی

عکس سوراخ کیست مویی

از آنجایی که درمان جراحی می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و همراه با درد و یا عوارضی مانند عفونت است امروزه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و درمان کیست مویی با لیزر جایگزین آن شده است. این درمان به صورت سرپایی انجام شده و درد و یا خونریزی را به دنبال ندارد و از همه مهمتر درمان قطعی این بیماری است. جهت آشنایی با انواع روشهای درمان کیست مویی بر روی لینک کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا