سبک زندگیمد و زیبایی

بی بی گلو، کرم پودر دائم یا مزووایت صورت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

درمان پوست با روش بی بی گلو بیشتر با نام هایی مثل مزووایت یا کرم پودر دائم شناخته میشود. این درمان به سرعت به یکی از پرطرفدار ترین درمان ها در صنعت زیبایی تبدیل شده است، اما چرا؟ آیا تاکنون پوستی صاف و یکدست و عاری از هر لکی را تصور کرده اید؟
BB Glow اختراع کره است، اما مدتی است که در آمریکا و سایر کشورها از جمله ایران نیز طرفداران خود را جذب کرده است. اما خبر خوب اینکه این روش دوست داشتنی، ایمن و موثر هم هست!؟ با ما همراه شوید، تا شما را با هر آنچه که باید در این باره بدانید، آشنا کنیم.


مزووایت صورت چیست؟

مزووایت صورت چیست؟در پاسخ به سوال مزو وایت یا تکنیک بی بی گلو پوست چیست؟ باید بگوییم، بی بی گلو به زبان ساده کرم پودر دائم با ماندگاری مشخص است. این ترکیب سرم رنگی قدرتمندی است که با استفاده از روش میکرونیدلینگ (Microneedling ) وارد پوست می شود. در روش میکرونیدلینگ سوزن های زیر جلدی را به پوست، وارد می کنند. اما نگران نباشید، زیرا این روش کاملاً ایمن و بدون درد است.

بی بی گلو به زبان ساده کرم پودر دائم با ماندگاری مشخص است. به علاوه این درمان با تحریک طبیعی پوست زمینه را برای کلاژن سازی و جوانسازی پوست فراهم می کند، و تا حد زیادی در برطرف کردن لکه های پوستی هم موثر است. این درمان انواع مواد مغذی و مورد نیاز را به همراه مایعی رنگی وارد پوست می کند.

کلاژن یک ماده طبیعی در پوست است که در انواع مختلفی از گیاهان هم یافت می شود. این ماده میتواند قابلیت ارتجاعی و شادابی پوست را افزایش دهد.

تاثیرات مزووایت تراپی چیست؟

BB GLOWنتایج حاصل از این درمان بلافاصله پس از جلسه اول نمایان خواهد شد. مزووایت برای تاثیرگذاری باید چندین جلسه تکرار شود. اما شما در همان هفته های اول تغییرات طبیعی پوست به خصوص جوان شدن آن را تجربه خواهید کرد. این روش درمان می تواند تمامی نقایص مربوط به پوست از جمله قرمزی ها، دایره های تیره زیر چشم، جوش های سرسیاه و حتی منافذ پوستی را بپوشاند. برخی دیگر از تاثیرات این درمان عبارتند از :

  • یکنواختی و یک دست شدن رنگ پوست
  • روشنی و درخشان شدن پوست
  • از بین بردن کک و مک ها
  • آب رسانی پوست
  • مزووایت دور چشم برای کاهش تیرگی های زیر چشم
  • تزریق آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها به پوست
  • تغییر رنگ شدید پوست

دو دلیل اصلی برای جذابیت مزو وایت وجود دارد، اول اینکه این درمان باعث میشود، پوست شما بدون لک باشد، درست مثل زمانی که از کرم پودر استفاده می کنید. و این موضوع میتواند تاثیر زیادی در اعتماد به نفس شما داشته باشد. از طرفی ترکیب میکرونیدلینگ و بی بی گلو، به دلیل تولید کلاژن میتواند اثرات ضد پیری نیز برای صورت داشته باشد.

یکی دیگر از مزایای درمان با روش مزووایت، این است که این سرم ها دارای انواع مواد مغذی هستند و می توانند مواد مورد نیاز برای پوست را تامین کنند.

اما ماده کلاژن (Cоllаgеn ) چیست؟ و چرا تا این حد برای سلامت پوست مهم است؟ کلاژن یک ماده طبیعی در پوست است که در انواع مختلفی از گیاهان هم یافت می شود. این ماده میتواند قابلیت ارتجاعی و شادابی پوست را افزایش دهد.  میزان کلاژن در سنین جوانی بیشتر است و به طور طبیعی در بدن تولید میشود. اما با افزایش سن، میزان تولید این ماده کاهش یافته و به این ترتیب احتمال ایجاد چین و چروک ها هم بیشتر میشود. اما در روش میکرونیدلینگ با وارد شدن سوزن ها، پوست شما تحریک میشود تا کلاژن بیشتر را تولید کند.

  مزو وایت دردناک است؟

روش بی بی گلو، یا مزو وایت مشابه میکرونیدلینگ است. احتمالاً پزشک از شما میخواهد تا فرمی را برای اعلام رضایت خود امضا کنید. این درمان ایمن و بدون درد است و حتی نیاز به استفاده از کرم های بی حسی هم نیست.

مراقبت های بعد از کرم پودر دائم

بسته به سطح حساسیت پوست، ممکن است قرمزی ملایمی ایجاد شود. با این حال معمولاً به سرعت رفع میشود. به طور معمول توصیه میشود تا چند روز از آرایش کردن و ورزش های سنگین که تعریق زیادی ایجاد می کند؛ پرهیز کنید.

  •  دوری از نور مستقیم خورشید
  •  استفاده از ضد آفتاب حداقل با SPF30 (ممنوعیت آفتاب گرفتن)
  •  پرهیز از عطر زدن و آرایش کردن
  • پرهیز از سونا، وان گرم، حمام گرم و زدن سشوار تا مدتی
  • پرهیز از شنا کردن برای حداقل 7 روز

 کرم پودر دائم را در مراکز زیبایی انجام دهیم؟

 کرم پودر دائمبه طور کلی بی بی گلو یا مزووایت یک درمان غیر تهاجمی بسیار ایمن است، اما انتخاب یک مرکز مناسب برای انجام آن بسیار مهم است. از آنجایی که در این روش میکرونیدل ها به داخل پوست نفوذ می کنند، اگر درمان را در شرایطی که مسائل بهداشتی به خوبی رعایت نمی شود، انجام دهید. ممکن است این کار پیامدهای ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.

به همین منظور باید از انجام این کار در آرایشگاه ها یا مراکز زیبایی پرهیز کنید و حتما این درمان را در یک کلینیک زیبایی و تحت نظر متخصص زیبایی که علاوه بر این تخصص به اصول تاتو نیز آشنایی دارد، انجام دهید. در این صورت میتوان گفت درمان بی خطر خواهید داشت و نتیجه کار مثبت ارزیابی میشود.

 دوام این درمان چقدر است؟

BB Glow نوعی آرایش نیمه دائمی محسوب می شود. اگر به دفعات مورد نیاز این درمان را تکرار کنید و مراقبت های صحیح را انجام دهید، تا حدود 6 ماه این درمان اثرگذار است. اگر چند مرتبه این درمان را تکرار کنید، نتایج درمان طولانی تری به جای می ماند، و حتی ممکن است این نتایج تا یک سال هم ادامه داشته باشد.

تا چند جلسه باید درمان را تکرار کرد؟

بیشتر افراد برای رسیدن به نتیجه مطلوب حداقل به 2 جلسه تکرار این درمان نیاز دارند. بسته به میزان پوشش پوستی که در نظر دارید و یا شدت نقص پوستی، ممکن است به 3-6 جلسه درمان نیاز داشته باشید.

آیا بی بی گلو منافذ پوست را مسدود می کند؟

خیر، بی بی گلو منافذ پوستی را مسدود نمی کند.  سرم های BB Glow به گونه ای ساخته شده اند که برای پوست مفید هستند ، حتی رنگی که در آن به کار رفته، کاملاً طبیعی و غیر کومدوژنیک است، به این معنی که فاقد سیلیکون بوده و بنابراین منافذ را مسدود نمی کند.

عوارض کرم پودر دائم چیست؟

در پاسخ به این سوال که عوارض بی بی گلو چیست؟ باید بگوییم تا به حال از این درمان هیچ عوارضی گزارش نشده است.  زیرا  سرمی که به پوست تزریق میشود، حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی است و نه تنها ضرری برای پوست ندارد، بلکه میتواند تاثیرات مثبتی بسیاری در جوان سازی پوست شما داشته باشد. البته ایجاد عوارضی مثل قرمزی پوست کاملاً طبیعی است و بعد از گذشت چند روز برطرف میشود.

هزینه

درمان بی بی گلو بسته به تعداد جلسات درمان، بسته انتخابی شما، هزینه متخصص و منطقه ای کلینیک زیبایی در آن قرار دارد ، تعیین میشود.اگر از انجام درمان های مختلف خسته شده اید و به دنبال یک درمان ایمن، بی خطر و طولانی مدت هستید، این درمان گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. این روش در کنار برطرف کردن لک ها و یکدست کردن پوست میتواند در برطرف کردن چین و چروک های صورت نیز موثر باشد.

‫7 دیدگاه ها

  1. ممنون از مطلبتون خیلی خوب بود. خودتون جای خاصی رو که هم هزینش مناسب باشه و هم کارشون خوب باشه پیشنهاد می کنید؟

    1. توصیه من این هست که حتماً حتماً برای انجام درمان کرم پودر دائم از مراکز معتبر و کلینیک های زیبایی کمک بگیرید. مشاهده شده برخی در آرایشگاه ها و در شرایط غیر بهداشتی این کار انجام میدن. این تکنیک مثل جراحی ها تهاجمی نیست اما اگر در محیط غیر بهداشتی انجام شود، میتواند باعث عفونت شود. موفق باشید.

  2. سلام
    میشه بهترین برندهایی که برای این تکنیک استفاده میشه رو بگید

    1. سلام، در ایران بیشتر استفاده از دو برند معتبر styve و vogue pigmentation استفاده میشه.

  3. من این کار انجام دادم اصلا درد نداره و خیلی خوب جواب گرفتم حیف که ماندگاریش کمه

    1. اگر چند مرتبه درمان تکرار کنید، مدت زمان ماندگاریش بیشتر میشه و حتی تا یکسال هم دوام داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا