بیماری هابیماری های زنان

جوش شیرین برای سفیدی واژن + رفع بوی بد، تیرگی و عفونت واژن

جوش شیرین یا همان  بی‌ کربنات سدیم یک پودر سفید غذایی (بدون بو و طعم و مزه)  است که فقط برای پخت نان و شیرینی کاربرد ندارد بلکه به دلیل داشتن خاصیت ضد اسیدی و ضد باکتریایی مصارف زیادی در حوزه زیبایی و پوست هم دارد. یکی از کاربردهای جوش شیرین برای واژن، رفع عفونت واژن و تیرگی و بوی بد واژن است.  

به اعتقاد بسیاری از زنان جوش شیرین خواص زیادی برای واژن دارد و شستشوی واژن با جوش شیرین برای رفع عفونت، بوی بد و یا خارش واژن موثر است. اما این اعتقاد تا چه حد درست است؟ 

باید بگوییم که استفاده از جوش شیرین در کوتاه مدت شاید یک درمان خانگی و بی خطر برای عفونت های واژن باشد و باکتری های بیماری زای آن را از بین ببرد اما استفاده از آن در بلند مدت موجب برهم خوردن تعادل PH واژن شده باکتری های مفید آن را از بین می برد.

در این مطلب از مجله بیچشک به بررسی فواید و موارد مصرف جوش شیرین برای واژن مثل رفع تیرگی واژن با جوش شیرین، رفع بوی بد واژن با جوش شیرین، جوش شیرین برای عفونت واژن، جوش شیرین برای خارش واژن و … می پردازیم. 

رفع تیرگی واژن با جوش شیرین

رفع تیرگی واژن با جوش شیرین
جوش شیرین برای سفیدی واژن

می توانید از خمیر جوش شیرین برای رفع تیرگی واژن استفاده کنید. نحوه استفاده از جوش شیرین برای سفیدی واژن به این شکل است که داخل وان حمام را با آب و جوش شیرین پر کرده و به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل آن بنشینید. جوش شیرین به دلیل ماهیت قلیایی که دارد مانند یک لایه بردار ملایم عمل کرده و با افزایش PH پوست بدن موجب سفید شدن واژن و رفع تیرگی آن خواهد شد. 

فواید جوش شیرین برای خارش واژن 

خارش واژن یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر زنی در طول زندگی اش پیش بیاید. دلیل خارش واژن معمولاً عفونت، باکتری و یا بیماری های مقاربتی بوده و رعایت بهداشت و تقویت سیستم ایمنی بدن مهم ترین نکته در درمان آن می باشد. 

ایا جوش شیرین برای خارش واژن مفید است ؟ بله جوش شیرین می تواند برای درمان خارش واژن به این شکل استفاده شود که یک قاشق جوش شیرین در یک لیوان آب حل کرده و سپس با سرنگ بدون سوزن به داخل واژن تزریق کنید. برای مدت چند روز روزی 2 بار این کار را انجام دهید. در مورد نحوه شستشوی واژن با جوش شیرین برای پسردار شدن هم به همین شکل باید عمل کنید. این کار موجب افزایش احتمال جنین پسر خواهد شد. 

رفع بوی بد واژن با جوش شیرین

برای رفع بوی بد واژن با جوش شیرین می توانید دو قاشق جوش شیرین را با مقداری آب ترکیب نموده و برای مدت 20 دقیقه داخل آن بنشینید.

بوی بد واژن مشکلی است که هر خانمی حداقل یک یا دو بار در زندگی خود به آن دچار می شود و می توان نشاندهنده بیماری های جنسی و مقاربتی، مشکل بهداشتی، رشد باکتری ها و مخمرها در ناحیه واژن باشد.

بوی معمولی واژن موضوع نرمالی است و نیازی به درمان ندارد اما اگر بوی زننده ماهی مانندی در واژن خود حس کردید که با شستشو و صابون هم از بین نمی رود باید برای درمان آن اقدام نمایید. 

جوش شیرین برای عفونت واژن

عفونت باکتریایی و عفونت قارچی واژن دو نوع عفونت های شایع واژن هستند که عفونت باکتریایی به دلیل وجود باکتری گاردنلا واژینالیس و عفونت مخمری یا قارچی واژن به دلیل فعالیت یک نوع قارچ میکروسکوپی به نام کاندیدا می باشد.

جوش شیرین برای عفونت واژن
نشستن در جوش شیرین برای عفونت

جوش شیرین ph اسیدی واژن را خنثی کرده و برای عفونت مخمری و قارچی گزینه مناسبی است و مانع فعالیت کاندیدا می شود. همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد قارچی و ضد غفونی کننده برای درمان عفونت مخمری واژن و سوزش و خارش ناشی از آن استفاده می شود. 

نحوه نشستن در جوش شیرین برای عفونت

در یک تشت یا وان حمام حاوی آب گرم و جوش شیرین به مدت 15 الی 20 دقیقه بنشینید. (برای زنان باردار توصیه نمی شود) می توانید مقداری سرکه سیب هم به مخلوط آب گرم و جوش یرین اضافه نمایید. 

شستشوی واژن با جوش شیرین

دو قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک لیوان پر از آب ولرم مخلوط کنید. از این ترکیب برای تمیز کردن کل ناحیه واژن، فرج یا لب های تناسلی خارجی، لب های کوچک یا لب های داخلی کوچکتر و دهانه واژن استفاده کنید. هنگامی که از محلول جوش شیرین برای تمیز کردن کل ناحیه استفاده کردید، یک بار دیگر آن ناحیه را با آب معمولی بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید. 

عوارض شستشوی واژن با جوش شیرین
شستشوی واژن با جوش شیرین

عوارض شستشوی واژن با جوش شیرین

  • در مصرف جوش شیرین برای واژن زیاده روی نکنید، زیرا به دلیل خواص قلیایی آن، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث خشکی واژن شود.
  • برخی جاها ذکر شده که عوارض شستشوی واژن با جوش شیرین شامل جهش ژنی و نقص در جنین می باشد اما این مورد به طور رسمی تایید نشده است. 

نحوه شستشوی واژن با جوش شیرین برای پسردار شدن

برای تغییر جنسیت جنین به جنسیت دلخواه خودتان می توانید با استفاده از جوش شیرین و تغییر PH واژن به طور مصنوعی (قلیایی یا اسیدی) اقدام کنید. اگر می خواهید پسردار شوید می توانید با تزریق محلول جوش شیرین به داخل واژن پیش از نزدیکی، PH واژن را قلیایی کرده و احتمال پسر بودن جنین را تا 80 درصد افزایش دهید. 

برای دختر دار شدن باید محیط و PH واژن را با استفاده از سرکه سیب اسیدی نمود. 

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از جوش شیرین برای پسردار شدن و یا سرکه سیب برای دختردار شدن باید PH واژن خود را اندازه گیری نمایید.  واژن شما باید اسیدی باشد و سطح آن بین 3.8 تا 4.5 باشد. 

سایر کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی و پوست 

 می توان برای درمان خانگی جای جوش و اسکار از ماسک جوش شیرین استفاده کرد.

برای درمان سریع جوش صورت، جوش شیرین به عنوان لایه بردار پوست عمل کرده و خاصیت ضد التهابی دارد. 

برای درمان انواع جوش بدن استفاده می شود. 

برای درمان سیاهی دور چشم می توان از جوش شیرین استفاده نمود. 

به عنوان یک محصول طبیعی برای درمان خانگی جوش ها و جوش سرسیاه شناخته می شود. 

جوش شیرین به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتری به عنوان یک روش خانگی رفع بوی بد عرق شناخته می شود. 

جوش شیرین و کاندیشنر مو یک ترکیب قوی و موثر برای درمان شپش موی سر است. 

برای درمان تبخال لب از جوش شیرین استفاده می شود. 

در روش های تست بارداری سنتی از جوش شیرین استفاده می شد و با ادرار روی آن مشخص می شد که شخص باردار است یا نه؟

به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی برای رفع عفونت دندان ها و درمان آبسه دندان از جوش شیرین استفاده می شود. 

یکی از روش های خانگی برای درمان شوره سر استفاده از جوش شیرین می باشد. 

برای از بین بردن بوی بد بدن می توان از جوش شیرین استفاده کرد. 

سوالات متداول درباره نحوه استفاده از جوش شیرین برای واژن

برای رفع تیرگی واژن با جوش شیرین چه باید کرد؟

نحوه استفاده از خمیر جوش شیرین برای سفیدی واژن به این شکل است که داخل وان حمام را با آب و جوش شیرین پر کرده و به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل آن بنشینید.

نحوه شستشوی واژن با جوش شیرین برای پسردار شدن چگونه است؟

اگر می خواهید پسردار شوید می توانید با تزریق محلول جوش شیرین به داخل واژن پیش از نزدیکی، PH واژن را قلیایی کرده و احتمال پسر بودن جنین را تا 80 درصد افزایش دهید.

نشستن در جوش شیرین چه خاصیتی دارد؟

جوش شیرین به دلیل ماهیت قلیایی و خاصیت ضد اسیدی و ضد باکتریایی در درمان عفونت واژن، بوی بد و خارش واژن موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا