سبک زندگیمد و زیبایی

همه چیز در مورد بوتاکس مو ؛ قیمت ، عوارض و تفاوت آن با کراتینه مو

بوتاکس مو یکی از جدید ترین روش ها محسوب می شود که شامل استعمال ماده ای حاوی انواعی از پروتئین، روغن خاویار، کلاژن، ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسید های طبیعی های است که در افزایش رطوبت، بازیابی مو، شفافیت و … موثر است.


بوتاکس مو چیست ؟

بوتاکس مو روشی غیر تهاجمی برای سالم نگه داشتن مو و رفع نقص های آن است، در واقع این عمل روشی است که با بازسازی موهای آسیب دیده، آن را به موهایی براق سالم تبدیل می کند.ب وتاکس مو شکاف های ایجاد شده در ساق مو و پروتئین های از دست رفته آن را جبران کرده و رطوبت را به موهای شما باز می گرداند. همچنین این روش پیچ و تاب های مو را رفع نموده و موهایی صاف و درخشان به شما هدیه خواهد نمود.

بوتاکس مو برای چه کسانی مناسب است ؟

این روش بدون در نظر گرفتن جنس مو و میزان آسیب وارده به آن برای افراد مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. اما بطور کلی ما به افرادی با شرایط زیر استفاده از این روش درمانی را توصیه می کنیم:

  • افرادی با مو های خشک و آسیب دیده
  • افرادی که مبتلا به شوره مو هستند
  • افرادی که در اثر رنگ کردن مو، دکلره و …دچار موهایی آسیب دیده شده اند.
  • افرادی با موهای دو شاخه ( موخوره )
  • افرادی که به صورت مداوم موهای خود را پیچ داده، صاف کرده و یا مدل داده اند.

عکس قبل و بعد بوتاکس مو

ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

بوتاکس مو پس از استفاده به بهبود موهای آسیب دیده و رفع نواقص آن می پردازد، این روش در هفته چهارم پس از استفاده بهترین نتیجه را داده و تا 4 الی 6 ماه بعد ماندگاری دارد به شرطی که به طور مداوم از رنگ مو یا اتو مو استفاده نشود اما به طور کلی می توان بوتاکس مو را ماهی یکبار تجدید نمود.

قیمت بوتاکس مو

قیمت بوتاکس مو بسته به عوامل بسیاری است که می تواند با توجه به آرایشگاه و برند مواد مورد استفاده، قیمت های مختلفی را شامل شود اما این روش در حال حاضر بسته به موارد ذکر شده قیمتی متغیر بین 300 تا 800 هزار تومان دارد.

بوتاکس مو را می توان برای همه افراد با هر میزان و جنسی از مو و یا هر رنگ مویی استفاده نمود به علاوه استفاده از بوتاکس برای افرادی با مو های بلند یا کسانی که دچار موخوره شده اند نیز مناسب خواهد بود.

عوارض بوتاکس مو

بوتاکس مو عوارض جانبی خاصی ندارد و برای انواع مو مناسب خواهد بود اما به طور کلی می توان گفت در برخی از موارد ممکن است مو دچار افزایش چربی شود که این امر ناشی از برخورد پوست سر با مواد خواهد بود. همچنین ممکن است برخی افراد دچار نشانه های آلرژیک به این مواد شوند. استفاده از بوتاکس مو به تعداد دفعات زیاد ممکن است نتایج عکسی را به همراه داشته باشد.

آموزش استفاده از بوتاکس مو در خانه

بوتاکس مو در خانهمراحل استفاده از بوتاکس مو در خانه بدین شرح است:

1- شستن مو

ابتدا مو های خود را توسط شامپو های تمیز کننده و شفاف کننده بشویید تا برای انجام بوتاکس مو آماده شوند. مو را به خوبی آبکشی نموده تا مواد شامپو از سر خارج شوند همچنین در این مرحله لازم به استفاده از حالت دهنده های مو نخواهد بود.

2- خشک کردن مو

ابتدا مو های خود را توسط حوله خشک نموده و سپس از درجه متوسط سشوار استفاده نمایید تا رطوبت اضافی آنها گرفته شود.مو ها باید تا 80 درصد خشک شوند.

3- آماده سازی محلول بوتاکس

مقدار کافی از محلول بوتاکس و آب گرم را مخلوط نموده و با استفاده از برس رنگ مخلوط را ترکیب کنید تا ماده ای چسبناک و خامه ای به دست بیاید.

4- استفاده از بوتاکس مو

موهای خود را به 4 قسمت تقسیم نموده و از موهای پشت سر شروع کنید. به اندازه کافی از محلول بر روی تمامی قسمت ها  از ریشه تا ساقه مو  بزنید، دقت کنید این محلول بیش از مقدار لازم روی مو ها را نپوشاند و در قسمت های مختلف سر به یک اندازه پخش شود. بعد از اینکه تمامی قسمت های مو توسط این محلول پوشیده شد در حدود 45 دقیقه صبر کرده و سپس مو های خود را بشویید. این زمان می تواند برای موهای مجعد به یک ساعت افزایش پیدا کند. همچنین استفاده از سشوار با حرارت متوسط نیز می تواند در این حین به تاثیر گذاری بیشتر این محلول کمک نماید.

5- پاک کردن محلول

بعد از 45 دقیقه مو های خود را شستشو دهید تا 50 الی 80 درصد از این مواد شسته شود و باقی آن بین موها بماند.

6- اتو کردن مو

ابتدا با استفاده از سشوار مو های خود را خشک نموده و سپس از یک اتوی مو برای تثبیت استفاده نمایید. دمای اتوی مو باید بین 210 تا 230 درجه سانتی گراد تنظیم شود که این مقدار برای موهای سفید و ظریف به 180 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

بوتاکس یا کراتینه ؟

کراتین تنها برای موهای ضخیم، مجعد و وز کاربرد دارد که می تواند مو را حتی در زمانی که در مجاورت با رطوبت است از تغییر حالت دادن ( مجعد شدن ) در امان دارد اما این روش برای افرادی با مو های کم پشت، نازک و صاف کاربرد نخواهد داشت. استفاده از کراتین برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 12 سال ممنوع است. اما بوتاکس مو را می توان برای همه افراد با هر میزان و جنسی از مو و یا هر رنگ مویی استفاده نمود به علاوه استفاده از بوتاکس برای افرادی با مو های بلند یا کسانی که دچار موخوره شده اند نیز مناسب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا