بیماری هابیماری های مردان

درمان زود انزالی ( بهترین قرص ها و خوردنی ها)

زود انزالی زمانی اتفاق می افتد که قبل از مقاربت یا زودتر از آنچه که می خواهید در طول رابطه جنسی به ارگاسم می رسید. زود انزالی یک مشکل رایج بین مردان است. حدود 30 تا 40 درصد از مردان، در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. بنابراین، به خاطر داشته باشید که اگر گاهی اوقات زود انزالی را تجربه کنید، جای نگرانی نیست.

به نقل قول از سایت mayoclinic :
Talk with your health care provider if you ejaculate sooner than you wish during most sexual encounters. It’s common to feel embarrassed about discussing sexual health concerns. But don’t let that keep you from talking to your provider. Premature ejaculation is common and treatable.
ترجمه : اگر در اغلب روابط جنسی زودتر از آنچه که می خواهید به انزال می رسید، با پزشک خود صحبت کنید. احساس ناراحتی کردن در زمان صحبت در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی شایع است. اما نباید اجازه داد که این مسئله شما را از صحبت با ارائه دهنده خود باز دارد. انزال زودرس شایع و قابل درمان است.

https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/premature-ejaculation/symptoms-causes/syc-20354900


در این مقاله قصد داریم که به دلایل زود انزالی بپردازیم و قوی ترین دارو های زود انزالی و مواد مغذی مفید برای انزال زودرس را معرفی کنیم.

دلایل زود انزالی

دلایل زود انزالی

علت زود انزالی مشخص نیست، اما تا حدی مغز افراد در این مسئله دخیل است. افرادی که سطح پایینی از سروتونین شیمیایی در مغزشان دارند، معمولا با زود انزالی مواجه می شوند.علل روانشناختی نیز ممکن است در زود انزالی نقش داشته باشند از جمله:

افکاری که افراد در مورد روابط جنسی خود دارند نیز در زود انزالی بی تاثیر نیستند از جمله :

  • عدم اعتماد به نفس
  • تصور منفی داشتن نسبت به بدن خود
  • نگران عملکرد جنسی خود بودن
  • احساسات منفی در مورد رابطه جنسی (سرکوب جنسی)
  • تجربیات جنسی اولیه منفی

بهترین قرص های زود انزالی

درمان زود انزالی

بسیاری از داروها ممکن است ارگاسم را به تاخیر بیندازند. سه دسته از داروها بیشتر برای تاخیر ارگاسم بیشتر استفاده می شوند که شامل داروهای ضد افسردگی، مسکن ها و داروهای اختلال نعوظ هستند :
داروهای ضد افسردگی : یکی از عوارض جانبی برخی از داروهای ضد افسردگی، تاخیر در ارگاسم است. به همین دلیل، از مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) برای درمان زود انزالی استفاده می شود. این دارو ها شامل پاروکستین ،اس‌سیتالوپرام ، سیتالوپرام ، سرترالین و فلوکستین می باشند. موثر ترین قرص ضد افسردگی که برای درمان زود انزالی استفاده می شود داپوکستین است. معمولا این قرص باید 1 تا 3 ساعت پیش از رابطه جنسی مصرف شود. مصرف این قرص می تواند خطرناک باشد و برای مصرف روزانه نیست و فقط باید زمانی که قصد رابطه جنسی وجود دارد مصرف شود.
مصرف قرص های ضد افسردگی می تواند عوارض جانبی داشته باشد. عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی ممکن است شامل حالت تهوع، تعریق، خواب آلودگی و کاهش میل جنسی باشد.
مسکن ها : ترامادول دارویی است که برای درمان درد استفاده می شود. همچنین دارای عوارضی است که انزال را به تاخیر می اندازد. ترامادول ممکن است زمانی که SSRI ها موثر نبوده اند تجویز شود. ترامادول را نمی توان در ترکیب با داروهای SSRI استفاده کرد.عوارض جانبی ممکن است شامل حالت تهوع، سردرد، خواب آلودگی و سرگیجه باشد. ترامادول در صورت مصرف طولانی مدت می تواند باعث ایجاد اعتیاد شود.
قرص های اختلال نعوظ : برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ نیز ممکن است به انزال زودرس کمک کنند. این داروها شامل سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل ، آوانافیل (استندرا) و واردنافیل هستند. عوارض جانبی ممکن است شامل سردرد، برافروختگی صورت و سوء هاضمه باشد. این داروها ممکن است در صورت استفاده در ترکیب با SSRI موثرتر باشند.

طریقه مصرف قرص های زود انزالی و عوارض انها

همه ی قرص های ضد افسردگی نام برده شده روزانه یک بار مصرف می شوند و تفاوتی ندارد که در چه زمانی در روز مصرف شوند اما اگر مشکل خواب دارید بهتر است که در صبح آن ها را مصرف کنید. این قرص ها را می توان با یا بدون غذا مصرف کرد اما برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات معده بهتر است با غذا مصرف شوند. برخی از عوارض جانبی این قرص ها شامل :

  • مشکلات معده مانند تهوع، استفراغ، اسهال یا یبوست
  • خشکی دهان
  • مشکل در خواب
  • عصبی بودن
  • عرق کردن
  • خمیازه کشیدن
  • ضعف
  • سردرد
  • سرگیجه
  • خواب آلودگی یا خستگی

قرص های مورد استفاده اختلال نعوظ که می توان برای درمان زود انزالی مصرف کرد هر یک به یک شکل مصرف می شوند :
سیلدنافیل : این قرص را بیش از یک بار در روز نباید مصرف کرد. سیلدنافیل را تا 4 ساعت قبل از اینکه بخواهید رابطه جنسی داشته باشید مصرف کنید. عوارض جانبی مصرف این قرص شامل :

  • سردرد
  • احساس بیماری (تهوع)
  • گرگرفتگی
  • سوء هاضمه
  • گرفتگی بینی
  • احساس سرگیجه

تادالافیل : این قرص را باید نیم ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کرد. عوارض جانبی مصرف این قرص عبارتند از :

آوانافیل : این قرص را میتوان با یا بدون غذا 15 دقیقه پیش از رابطه جنسی مصرف کرد و نباید بیش از یک بار در روز استفاده شود. عوارض جانبی مصرف این دارو شامل :

  • تاری دید
  • سرگیجه
  • سردرد
  • عصبی بودن
  • ضربان قلب آهسته یا سریع

واردنافیل : واردنافیل معمولاً در صورت نیاز، با یا بدون غذا، 60 دقیقه قبل از فعالیت جنسی مصرف می شود. واردنافیل معمولاً نباید بیشتر از یک بار در هر 24 ساعت مصرف شود. عوارض جانبی آن :

  • سردرد
  • سرگیجه
  • گرفتگی بینی
  • حالت تهوع
  • سبکی سر
  • تاری دید
  • گرگرفتگی

باید توجه داشت که مصرف این قرص ها بدون تجویز پزشک می تواند خطرناک باشد و میزان و طریقه مصرف نیز می تواند از فردی به فرد دیگری متفاوت باشد. پس حتما پیش از مصرف این قرص ها باید از پزشک مشاوره گرفت و قبل از مصرف هر یک از قرص ها دفترچه راهنمای آنها باید خوانده شود.

برای درمان زود انزالی چی بخوریم ؟

رژیم غذایی می تواند بر زود انزالی تاثیر داشته باشد، برخی از مواد خوراکی ممکن است برای تجربه جنسی شما مفید باشند. نمی توان گفت که این مواد غذایی مستقیماً بر انزال زودرس تاثیر می گذارند یا آن را درمان می کنند، اما می توانند مسائلی را که ممکن است بر زود انزالی تاثیر بگذارند، بهبود بخشند.بهترین مواد خوراکی برای کمک به عملکرد بهتر و مدیریت انزال زودرس عبارتند از :
شکلات تلخ : شکلات تلخ نه تنها به دلیل داشتن شیرین کننده های کم سالم‌ تر است، بلکه منبع خوبی از منیزیم، روی و دیگر مواد مغذی ضروری است. اگرچه تحقیقات محدود است، اما یک مطالعه نشان می دهد که سطوح پایین منیزیم ممکن است در انزال زودرس نقش داشته باشد. سایر غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از تخمه کدو تنبل، بادام، اسفناج، لوبیا سیاه، سیب زمینی، برنج.
بلوبری : بلوبری حاوی بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری است. آنها همچنین حاوی فلاونوئیدها هستند و غذاهای غنی از فلاونوئیدها با اختلال در عملکرد جنسی و عملکرد جنسی بهتر مرتبط هستند.
موز : موز میوه ای غنی از پتاسیم است که برای قلب، اعصاب و ماهیچه ها مفید است. سلامت قلب و عروق و عملکرد عضلات و اعصاب برای عملکرد و استقامت جنسی ضروری است.
عسل : اگر به دنبال شیرین کننده ای برای غذاهای خود هستید که بتواند به طور طبیعی به عملکرد جنسی نیز کمک کند، جواب عسل است.
هندوانه : هندوانه سرشار از سیترولین است – آمینو اسیدی که بدن شما آن را به آرژنین تبدیل می‌کند که به شل شدن رگ‌های خونی برای بهبود جریان خون کمک می‌کند. هندوانه همچنین حاوی لیکوپن است – اسید آمینه ای که ممکن است با سرطان مبارزه کند و به افراد در کنترل وزن کمک کند – بنابراین ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا و سایر شرایط پزشکی مرتبط با اختلالات جنسی کمک کند.
انار : انار سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است که می تواند سلامت رگ های خونی شما را بهبود بخشد. در حالی که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه در سال 2007 بر روی 53 مرد انجام شد و دلیلی برای این باور یافت که انار ممکن است میل جنسی و عملکرد نعوظ را نیز افزایش دهد.
چغندر : چغندر حاوی نیترات است که می تواند فشار خون را کاهش دهد. این مسئله باعث می شود چغندرها برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشند، اما همچنین نوعی ویاگرا طبیعی محسوب می شوند.
سیر : سیر برای رابطه جنسی عالی است زیرا حاوی ترکیباتی مانند آلیسین است که گشاد شدن رگ های خونی را بهبود می بخشد و تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد.
صدف : صدف ها سرشار از روی هستند که برای تولید تستوسترون مورد نیاز برای بهتر شدن عملکرد و افزایش میل جنسی مهم است.
آجیل : اسیدهای چرب امگا 3 و روی موجود در آجیل و دانه ها به سلامت قلب و عروق کمک می کنند. آنها با کمک به حفظ جریان خون از طریق عروق خونی آلت تناسلی و قسمت های دیگر بدن، از عملکرد جنسی حمایت می کنند.

خوراکی های مقوی بعد از ارضا شدن

سوالات متداول در مورد زود انزالی

چه نوشیدنی هایی برای زود انزالی خوب است؟

ین نوشیدنی ها به طور کلی برای استقامت جنسی خوب هستند : آب، نوشیدنی آلوئه ورا، آب انار، شیر، آب هندوانه، آب چغندر، شیک موز و اسموتی توت فرنگی.

انزال مردان در چه سنی متوقف می شود؟

مردان از سن بلوغ تا پایان عمر قادر به انزال هستند، اما توانایی و کیفیت انزال می تواند با افزایش سن به دلیل عواملی مانند سلامت کلی، شرایط پزشکی و تغییرات در عملکرد جنسی کاهش یابد.

چه ورزش هایی برای بهبود عملکرد جنسی خوب است؟

این تمرین ها برای بهبود عملکرد جنسی به طور کلی خوب هستند : کاردیو، شنا، تمرین های شکم و میان تنه، تمرین های مفاصل، تمرین های لگن و پلانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا