بیماری هابیماری های مقعدی

درمان کیست مویی با دارو امکان پذیر است؟

بیماری کیست مویی عارضه دردناکی، همراه با علائمی مانند درد، سوزش، خارش، خونریزی و … است. این بیماری در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد می شود و موجب می شود، بافتی به شکل جوش برآمده و ملتهب بر روی پوست ظاهر شود. این بیماری اغلب با جوش های پوستی و گاهاً با آبسه به اشتباه تشخیص داده می شود و از همین روی افراد تصور می کنند، مشکل ساده ای بوده که با دارو برطرف می شود، اما این تصور کاملاً غلط است. به همین جهت می بایست قبل از هر اقدام حتی درمان های خانگی از وجود این بیماری اطمینان حاصل نمایید. به شما پشنهاد می کنیم، برای آشنایی بیشتر از صفحه عکس کیست مویی دیدن نمایید.
اگر می خواهید در رابطه با درمان این بیماری با دارو اطلاعات بیشتری داشته باشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.


درمان کیست مویی با دارو

درمان دارویی کیست مویی
اغلب بیماران مبتلا به سینوس پیلونیدال تمایل دارند بیماری خود را از روشهای به غیر از جراحی نظیر درمان کیست مویی با دارو و درمان خانگی برطرف کنند. یکی از مهمترین علت های این امر فرهنگی است که ترس و خجالت را در افراد جامعه نهادینه کرده است. یکی دیگر از علت ها، هزینه درمان کیست مویی و زمان کمتری است که بابت این درمان ها پرداخت می شود. از طرفی دیگر روشهای دارویی در مقایسه با جراحی درد و خونریزی بسیار کمتری را به بیمار متحمل می کنند و این امر موجب شده بیشتر از سایر روشها مورد توجه قرار گیرند.
خوب است بدانید با وجود آنکه درمان عارضه با جراحی امکان پذیر است اما، جراحی بهترین و تنها راهکار درمان نیست.
اما خوب است بدانید هیچ دارو و یا درمان خانگی کیست مویی تا به امروز نتوانسته این بیماری را ریشه کن، کند. درمان این عارضه با دارو، تنها تبلیغات است و حتی اگر بتواند بیماری را از بین ببرد در طی مدت کوتاهی دچار عود مجدد و شدید تر این بیماری خواهید شد. قابل ذکر است که هر درمان دارویی و یا خانگی که برای این بیماری پیشنهاد می شود؛ تنها نقش تسکین دهندگی داشته و نهایتاً بتواند از پیشرفت بیماری جلوگیری نماید. به طور مثال استفاده از درمان های خانگی مانند حمام سیتز به کاهش درد و التهاب کمک کرده و می تواند در این امر نقش مفیدی داشته باشد. اما برطرف کننده بیماری نیست.

با مراجعه به پزشک احتمالاً داروهای نظیر انواع مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را دریافت خواهید نمود. اما این موارد تنها در کاهش درد و نیز التهاب و عفونت زخم موثر است و احتمالاً پزشک روشهای درمان تهاجمی را به شما پیشنهاد می کند.

مصرف دارو آنتی بیوتیک قبل از عمل جراحی کیست مویی می تواند به کاهش عفونت کمک کرده و مسلماً در نتیجه گیری از درمان تاثیرگذار است. نتایج مطالعات ثابت کرده بیمارانی که قبل از انجام عمل جراحی مدتی به مصرف آنتی بیوتیک پرداخته اند، در مقایسه با بیمارانی که آنتی بیوتیک دریافت نکرده بودند، شانس بیشتری برای بهبودی کامل داشتند.

خوب است بدانید با وجود آنکه درمان عارضه با جراحی امکان پذیر است اما، جراحی بهترین و تنها راهکار درمان نیست، بلکه سایر روشها مانند درمان کیست مویی با لیزر را می توان به عنوان بهترین روش درمان معرفی نمود.

پیشگیری از عفونت

پیشگیری از عفونت کیست موییهمان طور که در قسمت قبل توضیح دادیم هیچ دارویی برای درمان و نیز پیشگیری از کیست مویی وجود ندارد. اما این امکان وجود دارد که فرد بتواند با انجام راهکارهایی احتمال عفونت این بیماری را به حداقل کاهش دهد. این راهکارها عبارتند از :

  • با دوش گرفتن روزانه و ضد عفونی کردن موضع احتمال عفونت را کاهش دهید.
  • از پوشیدن لباس های تنگ و با الیاف غیرطبیعی اجتناب نمایید.
  • با از بین بردن موهای زائد در این موضع مانع از عفونت خواهید شد.
  • مصرف دارو های آنتی بیوتیک
  • پوشاندن کیست با پد تمیز
  • حمام سیتز
  • اجتناب از فشار دادن کیست به منظور تخلیه چرک از عفونت پیشگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا