سبک زندگیمد و زیبایی

هزینه، معایب، مزایا و مراحل انجام و طرح های ژلیش ناخن

ژلیش ناخن یکی از روش های ساده دیزاین ناخن می باشد که جایگزینی مناسب برای افرادی است که ناخن های خوش فرم ولی شکننده دارند. این لاک افزون بر زیبایی فوق العاده، دوام بالایی نیز داشته و می تواند تا مدت های طولانی بدون تغییر رنگ بر روی ناخنها بماند. ژلیش ناخن ترفندی است که با کمترین میزان آسیب و بدون تغییر رنگ و فرم ناخن، زیبایی طبیعی را به آن می ببخشد. این روش زیبایی ناخن مانند هر روش دیگری همراه با مزیت های مختلفی است که در ادامه به بحث در مورد آن می پردازیم :


ژلیش ناخن چیست ؟

ناخن ژلیشژلیش ناخن یکی از ترفند های جدید در زمینه زیبایی ناخن است که در واقع همان لاک رقیق و مایعی  که از ترکیب لاک کلاسیک و ژل اکریلیک ساخته شده است. این لاک علاوه بر ایجاد زیبایی فوق العاده، آسیب جدی را به ناخن وارد نخواهد کرد. این لاک ناخن برای خشک شدن نیازمند اشعه UV یا LED  است. لاک ژلیش مانند لاک های معمولی در بطری های کوچکی به فروش می رسند و توسط فرچه ای کوچک بر روی ناخن پخش می شود. اما این لاک مانند لاک های معمولی به سرعت خشک نمی شوند از همین روی لازم نیست که این لاک را به سرعت بر روی ناخن پخش کنید یا نگران به جای ماندن لکه های حاصل از فرچه بر روی آنها باشید. از دیگر مزیت های ژلیش ناخن می توانیم به ماندگاری بالای آن بر روی ناخن ها اشاره کنیم زیرا که این نوع لاک ناخن می تواند تا 2 الی 3 هفته متوالی بر روی ناخن ها بماند بدون آنکه از کیفیت یا رنگ لاک کاسته شود.

ژلیش با دستگاه UV یا LED

ژلیش ناخن لاک مایعی است که برای خشک شدن به دستگاه تولید کننده اشعه فرابنفش ( UV ) و یا دستگاه LED دارد. برای این منظور می بایست پس از لاک زدن به ناخن های دست یا پا، آن را به مدت 15 الی 60 ثانیه  بسته به جنس لاک داخل این دستگاه قرار دهید. البته این مدت زمان برای دستگاه های UV بیش تر است و ممکن است تا چند دقیقه نیز زمان ببرد. به هر حال لازم است ناخن ها با دقت بررسی شوند و تا زمانی که به طور کامل خشک شده و حالت مایع به جامد شوند از این دستگاه ها استفاده شود زیرا لاک ژلیش تنها درون این دستگاه ها با استفاده از حرارت  و سایر واکنش ها خشک می شوند و به شکل دیگری مثل قرار گرفتن در معرض هوا خشک نخواهد شد. اگر تمایل دارید از چند لایه برای ژلیش ناخن استفاده نمایید باید پس از هر بار استفاده از این لاک ناخن های خود را مجدداً در این دستگاه قرار دهید. این دستگاه همچنین در آخرین مرحله یا زمان استفاده از تاپ کوت نیز کاربرد دارد. تاپ کوت همان پوشش نهایی جهت حفاظت از ناخن است که می تواند آن را به شکل مات یا براق انتخاب نمود. در نظر بگیرید که این نور فرابنفش نه تنها ضرری برای ناخن ها ندارد بلکه می تواند مفید نیز باشد.

تفاوت کاشت ناخن و ژلیش

ژلیش ناخن و کاشت آن دو روش کاملاً متفاوت هستند که به شرح آنها می پردازیم. کاشت ناخن در واقع قرار دادن تیپ هایی از جنس پلاستیک یا پودر های فشرده بر روی ناخن است که می تواند شکل و اندازه ناخن ها را با توجه با سلیقه و نیاز شما تغییر دهد. در صورتی که مانیکور یا ژلیش ناخن، در واقع لاک مایع و ژلی است که به منظور زیبایی و رنگی کردن ناخن ها بر روی آنها قرار داده می شود و هیچ تاثیری در میزان طول ناخن ها و اصلاح شکل شان ندارد بلکه می تواند با افزایش ضخامت و زیبایی طول عمر ناخن ها را افزایش داده و از شکنندگی آنها جلوگیری نماید.

بهتر است ناخن ها ژله ای را بلند نکنید زیرا در صورت شکستن می تواند آسیب جدی به ناخن ها وارد نماید. لاک ژل قابل ترمیم نیست بلکه باید به طور کامل پاک شده و مجدداً بر روی ناخن ها زده شود.

  مراحل ژلیش ناخن

ناخن ژلیمراحل ژلیش ناخن عبارتند از :

  • ابتدا باید ناخن ها با دقت و صبر و حوصله مانیکور شوند.(هر چقدر در تنظیم لبه های ناخن بهتر عمل نمایید، در نهایت نتیجه کار زیباتر خواهد بود.)
  • سطح ناخن ها را با استفاده از بافر خش بیندازید تا درخشش آن را از بین ببرید.
  • دست های خود را با آب بشویید و خشک کنید.
  • کوتیکول ها و زائده های ناخن را با استفاده از قیچی مخصوص جدا کنید.
  • ابتدا لاک بیس (بيس كت) را به اندازه یک لایه نازک بر روی ناخن ها می زنیم (می توان از براق کننده معمولی نیز برای این کار استفاده نمود.) و دست ها را برای 30 ثانیه در دستگاه ال ای دی یا 2 دقیقه در دستگاه UV قرار می دهیم. لاک بیس باید به اندازه یک سوزن با پوست اطراف آن فاصله داشته باشد.
  • اگر ژل ناخن شفاف است  و زیر آن قابل مشاهده است می توانید از یک لایه لاک ناخن به رنگ دلخواه در زیر آن استفاده نمایید و مجدداً دستانتان را درون دستگاه قرار دهید. اگر ژل شفاف نیست نیازی به انجام این مرحله نیست ولی انجام در مورد ناخن های ناصاف و کوچک نتیجه بهتری را ارائه می دهد.
  • در این مرحله می توانید لاک ژل را با رنگ های دلخواه برروی ناخن های خود بزنید و دستانتان را به مدت 30 ثانيه در led يا 2 دقيقه در uv قرار دهید. (این مرحله دو بار تکرار شود.)
  • در مرحله بعد باید به منظور دوام و درخشش ناخن ها از تاپ كت ژل استفاده نمایید و مجدداً ناخن ها را بر اساس زمان ذکر شده  در معرض نور دستگاه قرار دهید. (بهتر است این مرحله دوبار تکرار شود.)
  • پد آغشته شده به كلينزر را روي ناخن  ها بکشید و دور ناخن ها را چرب نمایید.

بهتر است ناخن ها ژله ای را بلند نکنید زیرا در صورت شکستن می تواند آسیب جدی به ناخن ها وارد نماید.

چگونه از ژلیش ناخن رها شوید و آن را پاک کنید؟

بهتر است پاک کردن ناخن های ژلی به تکنسین آموزش دیده سپرده شود، ولی اگر قصد دارید خودتان در منزل اقدام به انجام این کار نمایید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید :

  • برای پاک کردن ناخن های ژلی سوهان را بردارید و تمام سطح ناخن را سوهان بزنید با این کار از ضخامت ژل کاسته شده و پاک کردن آن را تسریع می بخشد.
  • برای پاک کردن این ژل ها با استون خالص یا 100% درصد نیاز دارید زیرا این لاک به هیچ وجه با سایر استون ها پاک نخواهد شد. باید برای این کار برای هر ناخن  تکه ای از پنبه را به استون آغشته نموده و بر روی ناخن قرار دهید.
  • بعد از پنبه آغشته با استون خالص را بر روی ناخن قرار دادید، آن را به وسیله فویل بپیچید و اجازه دهید برای مدت زمانی به همین حالت بماند. (این کار را برای هر دست بطور جداگانه انجام دهید زیرا ممکن است پاک کردن آن برای شما مشکل باشد.)
  • بعد گذشت 15 دقیقه ، فویل ها را یکی یکی باز کنید. در این حالت مشاهده خواهید کرد رنگ ها پوسته پوسته شده اند و  به راحتی جدا خواهند شد، می توانید از یک وسیله مناسب برای این کار استفاده نمایید. ولی اگر رنگ ها جدا نشدند می توانید مجدداًٌ پنبه را آغشته به استون نموده و بر روی ناخن قرار دهید.
  • روی ناخن ها را به وسیله روغن پوشش دهید تا خشک و شکننده نباشند.

لاک ژل قابل ترمیم نیست بلکه باید به طور کامل پاک شده و مجدداً بر روی ناخن ها زده شود.

آشنایی با عوارض ژلیش ناخن

ژلیش ناخن به تنهایی نمی تواند آسیب چندانی به ناخن ها وارد نماید بلکه در اغلب موارد به علت نحوه پاک کردن آن از روی ناخن ها، سطح ناخن ها دچار آسیب می شوند، از همین روی لازم است برای انجام این کار نهایت دقت به کار برده شود. اگر برای پاک کردن این لاک از مواد مرغوب و سالم بهره ببرید، ناخن های دچار آسیب نمی شوند. همچنین شاید برخی تصور کنند استفاده از ژلیش ناخن می تواند از نفس کشیدن ناخن ها جلوگیری نموده و باعث آسیب به آنها شوند اما باید بگوییم ناخن بافت مرده ای از بدن است که نیازی به تنفس ندارد.اگر دچار عوارض بعد از ژلیش ناخن ها شدید می توانید از کرم های مخصوص ترمیم و تقویت ناخن استفاده نمایید. برای جلوگیری از آسیب به ناخن ها می توانید از آرایشگر خود بخواهید پوست های اطراف ناخن را جدا نکند زیرا این امر خطر ابتلا به عفونت را افزایش میدهد.

چند عکس و طرح ژلیش ناخن

هنگام انجام ژلیش به مواد ژلیش که تکنسین برای شما به کار میبرند توجه نمایید زیرا برخی از جلا دهنده ها دارای مواد سرطان زایی مثل دی‌بوتیل فتالات (dibutyl phthalate) تولوئن (toluene) و فرمالدهید (formaldehyde) هستند، بنابراین قبل از مصرف آنها مواد تشکیل دهنده که معمولاً بر روی جعبه آن ذکر شده است را چک نمایید.طرح ژلیش ناخن

طرح ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا