بیماری هابیماری های مردان

بهترین روش های درمان اختلال نعوظ ( قویترین قرص فوری)

اختلال نعوظ به عنوان ناتوانی مداوم در دستیابی یا حفظ نعوظ آلت تناسلی کافی برای عملکرد جنسی رضایت بخش تعریف می شود. اولین درمان اختلال نعوظ مصرف دارو می باشد که تجویز این داروها توسط پزشک انجام می شود و باید طبق دستور آن عمل کرد. این داروها معمولا به خوبی عمل می کنند و عوارض کمی دارند. چهار قرص اصلی که برای اختلال نعوظ مصرف می شود (قویترین قرص راست کننده فوری) :
آوانافیل (استندرا)، سیلدنافیل (ویاگرا)، تادالافیل (سیالیس) و واردنافیل می باشند.
این داروها اثرات یک ماده شیمیایی به نام اکسید نیتریک را تقویت می کنند. اکسید نیتریک را بدن می سازد و ماهیچه های آلت تناسلی را شل میکند. در نتیجه این عمل جریان خون افزایش می یابد و کمک می کند تا نعوظ اتفاق بیفتد.
در این مقاله از بیچشک قصد داریم بهترین قرص های تاخیری و عوارض آنها و همچنین داروهای گیاهی برای درمان اختلال نعوظ را معرفی کنیم.

علت بروز اختلال نعوظ

علت اختلال نعوظ برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. مسائل جسمی مانند بیماری قلبی، کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت، چاقی و سیگار همگی می توانند باعث اختلال نعوظ شوند. از سوی دیگر، افسردگی، اضطراب، استرس، مشکلات روابط و سایر نگرانی‌ های مربوط به سلامت روان نیز می‌توانند با احساسات جنسی تداخل داشته باشند.

بهترين و قویترین قرص های اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ با قرص

هر دارویی که برای اختلال نعوظ استفاده می شود ترکیب شیمیایی متفاوتی دارد. این تفاوت‌های کوچک بر نحوه عملکرد دارو، مانند سرعت اثرگذاری و از بین رفتن آن و عوارض جانبی احتمالی تأثیر می‌گذارد. پزشک می تواند بر اساس این عوامل، سلامت عمومی فرد و سایر داروهایی که مصرف می کند، یک دارو را برای اختلال نعوظ توصیه کند:

  • سیلدنافیل (ویاگرا) : این دارو زمانی بهترین اثر را دارد که آن را با معده خالی یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف کنید. جذب شدن این قرص در بدن بعد از یک وعده غذایی پرچرب یا الکل بیشتر طول می کشد. اثرات آن اغلب 4 تا 5 ساعت باقی می ماند. اگر اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​داشته باشید، ممکن است اثر آن برای مدت بیشتری باقی بماند.
  • واردنافیل : این دارو نیز زمانی بهترین اثر را دارد که آن را یک ساعت قبل از رابطه جنسی با معده خالی مصرف کنید. مانند سیلدنافیل، یک وعده غذایی پرچرب یا الکل مانع از جذب سریع آن در بدن می شود. واردنافیل معمولا 4 تا 5 ساعت اثر می کند. اگر اختلال نعوظ خفیف تا متوسط ​​داشته باشید، ممکن است اثرات آن بیشتر طول بکشد.
  • تادالافیل (سیالیس) : این دارو با یا بدون غذا یک ساعت قبل از رابطه جنسی مصرف می شود. تا 36 ساعت کار می کند. می توان آن را به مقدار کم به صورت روزانه یا در در دوز های بالاتر به توصیه پزشک مصرف کرد.
  • آوانافیل (استندرا) : بسته به دوز، می توانید این دارو را با یا بدون غذا 30 دقیقه قبل از رابطه جنسی مصرف کنید. در صورت داشتن اختلال نعوظ ​​خفیف تا متوسط، اثر این قرص 4 تا 5 ساعت یا بیشتر طول می کشد.

همه این داروها برای اختلال نعوظ به خوبی کار می کنند. در هنگام انتخاب یکی از این قرص ها، پزشک به ترجیحات فرد، مانند هزینه، سهولت استفاده، مدت زمان ماندگاری اثرات دارو و عوارض جانبی قرص ها توجه می کند.

معرفی بهترین خوراکی ها بعد از ارضا شدن

عوامل خطرزای مصرف قرص های اختلال نعوظ

قبل از مصرف هر دارویی برای اختلال نعوظ باید با یک پزشک مشورت کرد. در صورت مصرف همزمان این قرص ها با هر یک از موارد زیر، قرص های تجویز شده برای اختلال نعوظ ممکن است مؤثر نباشند یا خطرناک باشند :

  • مصرف همزمان با داروهای نیترات : اغلب از این دسته دارو ها برای درد قفسه سینه استفاده می شود. برخی از نمونه های نیترات عبارتند از: نیتروگلیسیرین، ایزوسورباید مونونیترات و ایزوسورباید دی نیترات .
  • مصرف همزمان با آلفا بلاکرها : از این دسته داروها معمولاً برای پروستات بزرگ شده یا طاسی در مردان استفاده می شود. از این دست دارو ها می توان به دوتاستراید و فیناستراید اشاره کرد.
  • مصرف همزمان با داروهایی که آنزیمی به نام CYP3A4 را مسدود می کنند: این آنزیم عمدتا در کبد و روده پیدا می شود و مولکول‌های آلیِ خارجیِ کوچک مثل سموم یا داروها را اکسید می‌ کند تا بتوان آنها را از بدن خارج کرد. مانند ایتراکونازول، کتوکونازول و ریتوناویر.

همچنین اگر با موارد زیر مواجه هستید مصرف این قرص ها برای اختلال نعوظ می تواند خطرناک باشد یا کمتر تاثیر گذارد :

  • فشار خون خیلی پایین یا خیلی بالا
  • بیماری شدید کبدی
  • بیماری های کلیوی که با دیالیز کردن درمان می شوند.
  • مشکلات قلب یا عروق خونی، شامل حمله قلبی، سکته مغزی یا اختلال جدی تپش قلب در شش ماه گذشته

عوارض جانبی مصرف قرص های اختلال نعوظ

عوارض جانبی مصرف قرص های اختلال نعوظ اغلب خفیف هستند. رایج ترین این عوارض عبارتند از :

به ندرت ممکن است بعد از مصرف قرص های تاخیر نعوظ عوارض جدی تری رخ دهد اما عوارض جدی تر مصرف این دارو می تواند شامل :

  • کاهش شنوایی یا کاهش بینایی: برخی از افراد پس از مصرف یکی از این داروها به طور ناگهانی بخشی از شنوایی یا بینایی خود را از دست داده اند. اما مشخص نیست که آیا این عوارض جانبی ناشی از دارو بوده یا به دلیل شرایط سلامتی که فرد از قبل داشته است. در صورت مصرف داروهای اختلال نعوظ و کاهش ناگهانی شنوایی یا بینایی فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • نعوظی که خود به خود از بین نمی رود: این وضعیت نادر که پریاپیسم نامیده می شود می تواند دردناک باشد. برای کمک به جلوگیری از آسیب به آلت تناسلی، اگر نعوظی دارید که بیش از چهار ساعت طول می کشد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

درمان اختلال نعوظ با تغییر سبک زندگی

اولین قدم در درمان اختلال نعوظ، شناسایی علت زمینه ای است. با تغییر در سبک زندگی می توان به درمان اختلال نعوظ کمک کرد :
ورزش منظم: ورزش می تواند با بهبود فشار خون، جریان خون، خلق و خو و استقامت به اختلال نعوظ کمک کند. همچنین یک روش موثر برای بهبود سلامت کلی است.
رژیم غذایی سالم: یک رژیم غذایی سالم به حفظ سلامت سیستم گردش خون و بدن کمک می کند. یک رژیم غذایی متنوع و غنی از مواد مغذی خطر بیماری قلبی، گرفتگی عروق، چاقی و دیابت را کاهش می دهد که از عوامل ایجاد اختلال نعوظ هستند.
کاهش مصرف سیگار و الکل: سیگار یک عامل خطر اصلی در ایجاد اختلال نعوظ است زیرا جریان خون به آلت تناسلی را کاهش می دهد. نوشیدن بیش از حد الکل نیز می تواند در ایجاد اختلال نعوظ تاثیرگذار باشد.
کاهش سطح استرس: استرس و اضطراب می تواند تاثیر قابل توجهی بر میل جنسی و عملکرد نعوظ داشته باشد.
درمان های گفتاری: روانشناسی یا سلامت عاطفی فرد می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد جنسی از جمله اختلال نعوظ داشته باشد. شرایط سلامت روان مانند افسردگی یا اضطراب به طور کلی بر روابط جنسی افراد تاثیر می گذارد. تجربیات منفی در گذشته نیز می تواند بر عملکرد جنسی فعلی فرد تاثیر بگذارد. صحبت با یک متخصص سلامت روان، مانند یک مشاور یا روانشناس، اغلب می تواند به افراد کمک کند تا بر استرس ها و اضطراب های مرتبط با رابطه جنسی و سایر جنبه های زندگی غلبه کنند.

به نقل قول از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری:
males limit alcohol intake to two drinks per day and females limit theirs to one per day.
ترجمه : مردان مصرف الکل را به دو نوشیدنی در روز و زنان را به یک نوشیدنی در روز محدود کنند.

دارو های گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

درمان گیاهی اختلال نعوظ

امروزه تعداد باورنکردنی محصولات در بازار وجود دارد که مدعی درمان اختلال نعوظ هستند که داروهای گیاهی نیز دسته ای از این محصولات هستند. معروف ترین این گیاهان عبارتند از :

  • سرچماقی ها
  • آشواگاندا (گیلاس زمستانی)
  • ماکا ( جینسینگ پرویی)
  • یوهیمبه
  • جینسینگ
  • ژینگو ( کهن دار)

قرص های گیاهی اکثر مواردی که ذکر شد به عنوان بهترین قرص های گیاهی اختلال نعوظ در بازار موجود هستند اما باید توجه کرد که با اینکه این گیاهان دارویی در برخی موارد بر روی مشکلات جنسی تاثیر داشته اند اما نمی توان به طور قطع گفت که اختلال نعوظ را درمان می کنند.

سوالات متداول در مورد اختلال نعوظ

آیا تستوسترون پایین می تواند باعث اختلال نعوظ شود؟

مطالعات نشان می دهد که از هر 3 مردی که اختلال نعوظ دارند، 1 نفر تستوسترون پایینی دارد. کارشناسان بر این باورند که اگر عوامل دیگری در ایجاد اختلال نعوظ وجود داشته باشد، تستوسترون پایین می تواند به شدت در این امر نقش داشته باشد.

آیا یک جوان 20 ساله می تواند اختلال نعوظ داشته باشد؟

اختلال نعوظ در هر سنی ممکن است رخ دهد. اما متخصصان تخمین می زنند که بین 1٪ تا 14٪ از مردان زیر 40 سال اختلال نعوظ را تجربه می کنند. این بیماری با افزایش سن شایع‌ تر می‌شود و تقریباً 52 درصد از مردان بین 40 تا 70 سال درجاتی از اختلال نعوظ را تجربه می‌کنند.

بهترین تمرینات ورزشی برای اختلال نعوظ چیست؟

نشان داده شده است که تمرینات لگنی در رفع اختلال نعوظ موثر هستند .

بهترین قرص ویتامین برای اختلال نعوظ کدام است؟

ویتامین‌های کلیدی مانند D، E و B کمپلکس به عملکرد بهتر نعوظ کمک می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا